1

Tråd: Bästa hemmabygda antennen?

Hej sitter här och försöker optimera mobilt bredband.
Hade en signalstyrka på 38%
Och har nu med trixande och fixande med en metallsil fått upp det till 45% hade det uppe på 51% först men trixade lite och sedan gick det ner.

Men tyvärr har hastigheten blivit sämre.

Testade först med Cantenna byggd av pringles, men det sänkte signalstyrkan till 19% hur jag än satte den.

Så hur fixar man den bästa hemma byggda antennen?
Och hur optimerar man sedan signalen?

får sitta och kolla signalstyrkan via routerns administrations läge...

Tips.
Hade hastighet på 8 mb/s igår. Idag 4 mb/s

2

Sv: Bästa hemmabygda antennen?

Satt igang tex ftp,och justera till optimal hastighet.
vinkla modemet for optimal signal.

3

Sv: Bästa hemmabygda antennen?

nu har jag trixat och trixat och hör och häpna fick upp hastigheten till 11 mb/s

För att fixa lite till och nu ligger jag på 35% signal och 4mb/s
Suck.

4

Sv: Bästa hemmabygda antennen?

savonit skrev:

Hej sitter här och försöker optimera mobilt bredband.
Hade en signalstyrka på 38%
Och har nu med trixande och fixande med en metallsil fått upp det till 45% hade det uppe på 51% först men trixade lite och sedan gick det ner.

Men tyvärr har hastigheten blivit sämre.

Testade först med Cantenna byggd av pringles, men det sänkte signalstyrkan till 19% hur jag än satte den.

Så hur fixar man den bästa hemma byggda antennen?
Och hur optimerar man sedan signalen?

får sitta och kolla signalstyrkan via routerns administrations läge...

Tips.
Hade hastighet på 8 mb/s igår. Idag 4 mb/s

Cantenna till UTMS nätet eller 4G är ingenting jag skulle göra. Det är riktigt svårt att justera vågbäraren till en plats där sändning och mottagning funkar. Enda gången det skulle kunna fungera är på 4G, då med två uttag på routern och då två cantennas, men jag är tvivlande.

om du verkligen VILL bygga en antenn skulle jag föreslå en annan typ av antenn. Quad skulle kanske fungera...

5

Sv: Bästa hemmabygda antennen?

Vilket band gällde frågan??

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.