1

Tråd: Kontanturf i Tyskland, billigast?

Jag tänkte på en liten semestertrip till Danmark och Tyskland.
I Danmark kör jag med Tre kontant då detta igår på kontankortet från Tre.

Men hur gör man i Tyskland?

Jag tänkte använda min Dovado router med ett olåst modem och ha den fast i bilen och köra WiFi till dator och mobil för surfningen.
Skall nog inte ringa alt för mycket antar jag så där tar jag kostnaden på mitt Telia mobilabonnemang.  :-)

Hur fungerar det i Tyskland med kontantkort, är det bara att köpa på macken, Lidl eller annan affär utan krångel?
Kommer troligen hålla mig i norra Tyskland då jag åker Rödby-Puttgarden.

2

Sv: Kontanturf i Tyskland, billigast?

Walo skrev:

Jag tänkte på en liten semestertrip till Danmark och Tyskland.
I Danmark kör jag med Tre kontant då detta igår på kontankortet från Tre.

Men hur gör man i Tyskland?

Jag tänkte använda min Dovado router med ett olåst modem och ha den fast i bilen och köra WiFi till dator och mobil för surfningen.
Skall nog inte ringa alt för mycket antar jag så där tar jag kostnaden på mitt Telia mobilabonnemang.  :-)

Hur fungerar det i Tyskland med kontantkort, är det bara att köpa på macken, Lidl eller annan affär utan krångel?
Kommer troligen hålla mig i norra Tyskland då jag åker Rödby-Puttgarden.


http://www.holidayphone.se/products.htm … gory_id=25

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3 Senaste redigerad av jonasolof (2012-08-24 14:49:21)

Sv: Kontanturf i Tyskland, billigast?

Kontantkort är inte lätt att hitta i Tyskland.

http://www.seniorerspekulerar.se/2012/0 … utomlands/

Bra tips från Discover om Holiday Phone. . När man beställer kortet ombeds man ange tid för resa. Jag ringde och frågade varför. Det är bara för vidarekopplingen av telefonsamtal. Ska man ha kortet för surf kan man ange vilka datum som helst. Kortet gäller ett år, sedan behövs ny pott.

Leverans samma dag om beställning innan kl 15.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.