1

Tråd: Att kunna redigera sina egna inlägg

Hej.
Såg i ett inlägg att Sam (som jag tolkar det) vill ta bort möjligheten att redigera dom egna inläggen.
men vänta lite nu ... om man som jag stavar som en kratta så är det för allas trevnad att jag tex kan rätta till det i mina egna inlägg(för allas trevnad med) smile
Kan hända att vissa inlägg man gör, upptäcker man senare att "nja det var inte så bra när det kom i hop i sammanhanget"..... eller att "jaha det var så dom menade och då fattade jag lite fel.."

vilket då är bra att jag som skribent har den möjligheten att efterredigera mina fel i mina inlägg. eller ta bort ett om man ser att det inte är bra.

Så jag uppskattar den möjligheten i forumet att jag kan bestämma lite över mina egna inlägg.

Om nu man är arg på några för att dom förstör eller på annat sätt bidrar till att forumet inte fungerar som det var tänkt eller att man tycker att det blivit sämre....

skicka en varning till denne eller kicka ut han helt enkelt, men att ta till den åtgärden att ta bort möjligheten att skrivrätta eller redigera/lägga till info i sina egna inägg.... är att ta i lite förmycket.

blir ju lite som att ta bort suddigummi för skolans elever och möjlighet att säga åt dom att det du skrivit rätt eller fel är det du blir bedömd för.

nej låt det vara kvar.... vidare så vet jag inte om jag fattar fel här med men ska alla som nu tex har problem med dovados grejor skicka en "ticket" för minsta fel ?

har dovados support på forumet och möjligheten att få snabba svar försvunnit ? hoppas det inte är så Sam.

För jag och massor med andra glada amatörer uppskattar den support vi kan få i detta forum

(fast det är min personliga åsikt förståss)

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Att redigera för att fix något är OK, men att radera helt och hållet är inte alls OK. Kolla på Whirlpool. Där har man ingen möjlighet att radera, och man kan inte redigera efter någon annan har gjort sitt inlägg efter dig. Det är smart. Som det är nu, så är det oacceptabelt när vissa medlemmar beter sig barnsligt genom att utnytta nuvarande möjligheten att radera sina inlägg.

3

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

förstår din synpunkt Sam fast tycker det är synd.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

På många forum kan man inte ens ändra i inlägget i efterhand efter viss tid. Den funktionen bör vara kvar här. Vill man inte stå för vad man skrivit går det att ändra till t ex "inlägget borttaget" så att läsarna inser varför tråden hoppar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

5 Senaste redigerad av Jonny (2012-08-18 13:54:36)

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

bra ide

går det att få med automation tro ? om man radera ett inlägg mitt i en tråd

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Instämmer med Sam i post 2. Men varför inte börja citera allt och alla jämt. Kan dom radera bäst dom önskar.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

7

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Det bör helt enkelt *inte* gå att radera.

Free your mind, and your OS will follow.

8

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Synd att bestraffa samtliga medlemmar pga vissa individer/händelser med att spärra vissa forumfunktioner för samtliga medlemmar i forumet.

att dovado Sam mfl lämnar forumet är synd för alla, även dom som ej brukar deras routrar då dovados know-how kommer att försvinna från forumet och dess medlemmar.
Få "tillverkare" av 3G routrar har den direktkontakt med sina kunder, eller kunders kunder (operatörs routrar) som Dovado och ställerupp i vått och tort när det strular off hour.

"jag gissar" att forumet drivs med inkomster från banners och hyrt utrymme i forumet och startsidan.
Dovado har tidigare haft länk banner som försvunnit/minskat. Om det är rellaterat kan bara Dovado och ägaren av "forumet" svara på.

Bara en tanke för framtiden.

9

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Instämmer med G-man

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

10

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

G-Man. Vem/vilka fler än Sam valde och lämna forumet?

Reklam? Sånt ser inte jag tacka gud satan och några till för Firefox osv.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

11

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Antar att de andra relaterat till/med Dovado, för det är fler med Dovado badge. Om som jag tolkar det att det är Dovado som lämnar forumet.
Men det visar sig nog.

12

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

För några år sedan deltog jag flitigt i ett internationellt forum om Garmin iQue, en palmdator med gps som hade stora möjligheter till egna program. Och antennproblem för den delen.
Forumet var en fenomenal kunskapskälla för användare som hade tusentals deltagare. Det forumet kraschade pga ett par enstaka individers agerande. Det är synd när någon promille av användarna orsakar kraftiga  förändringar till förfång för tusenden, t ex möjligheten till forumkontakt med tillverkarna av utrustning.

Tongångarna har börjat gå lite åt Flashbackhållet här. Det är storskillnad från t ex tyska LTE-forumet lte-anbieter.info/forum där tonen är påtagligt hövlig och saklig. Man kan också notera den kompletta frånvaron av kommenterande proffs varav det ändå måste finnas många som skulle kunna bidra med värdefulla insikter.

Om jag önskar/villatt telia ska ordna bättre signaldata i sin connection manager för Huaweimodem så känns det inte så ändamålsenligt att högljutt och aggressivt kräva detta på Telias futtiga användarforum för installation av mobilt bredband. Och skulle jag ändå göra det så vore det ytterst förvånansvärt om företaget offentligt redovisade sina bevekelsegrunder för att inte ta med den informationen, detta trots att talespersoner för Telia deltar i forumet.

Användare kan "kräva" att företag ska åtgärda säkerhetsbrister och avhjälpa funktionsfel. Avsaknad av en viss funktion ligger inte i samma härad.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

13

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Nu har jag ändrat att användare inte kan ta bort trådar som de finns andra poster i.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

14 Senaste redigerad av Jonny (2012-08-23 19:29:58)

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

och layout med ser jag = förbättring

tror nog att de går lite fortare med när man laddar dom olika sidorn i forumet

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

15

Sv: Att kunna redigera sina egna inlägg

Jonny skrev:

och layout med ser jag = förbättring

tror nog att de går lite fortare med när man laddar dom olika sidorn i forumet

Jo det är sant, det är ny forum version och det ser lite annorlunda ut i färg etc.
Lite grejer är borta fortfarande och vissa skall förbli borta så laddningstiderna kommer nog vara aningen bättre.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!