1

Tråd: Vilket DNS är det rätta för 4G med D-Link DWR-923?

Är det OK att köra andra DNS-adresser än de som Telenor har? 
Typ OPEN DNS eller Google?

Vete tusan om detta också är Telenors, 213.50.29.170 och 213.50.29.180

När jag körde 3G var ju IP och DNS likadant och D.link som sökdomän
Nu fungerar ju "äntligen" mitt mobila bredband utan avbrott..och jag borde inte pilla mer..
(Vred lite på min antenn och hittar inte samma läge igen..tappat 2Mbit/s :-(    )

Humorn är flytvästen på livets flod

2 Senaste redigerad av loskings (2012-08-15 20:47:32)

Sv: Vilket DNS är det rätta för 4G med D-Link DWR-923?

Ja det är ok. Kör själv med Google dns, 8.8.8.8
Man kan dock inte ställa in detta i dlinken utan får antingen ske på alla klienter man har eller om du kör Transparant mode så kan du kanske ändra inställningen i den router som istället hanterar dhcp för klienterna.

Ja det där pillandet kan ju vara lite omständigt. Har ett case mot telenors bredbandssupport och fått dem att lägga en felanmälan på min 3G mast. Har funkat stabilt nu sen 19 tiden (3G) och 20-26Mbit i DL och 3-5Mbit UL, hoppas att de hittat något fel och åtgärdat, återstår att se.

Hade med routern på jobbet idag, cirka 3 mil hemifrån. 3G var stabilt där så det lutar åt att något är (var) galet med "min" 3G mast.

3

Sv: Vilket DNS är det rätta för 4G med D-Link DWR-923?

Fick ett SMS ifrån telenor som berättade att mitt fel med nedkoppling på 3G nu ska vara löst.
Efter lite efterforskning via telenors support (facebook) var det ett mastfel som låg bakom.

Ska bli spännade att se utfall. Gjorde iallfall bästa mätresultatet hittils, 29Mbit på 3G "upp till 32" smile

4

Sv: Vilket DNS är det rätta för 4G med D-Link DWR-923?

loskings skrev:

Fick ett SMS ifrån telenor som berättade att mitt fel med nedkoppling på 3G nu ska vara löst.
Efter lite efterforskning via telenors support (facebook) var det ett mastfel som låg bakom.

Ska bli spännade att se utfall. Gjorde iallfall bästa mätresultatet hittils, 29Mbit på 3G "upp till 32" smile

Ser man på..Hoppas dina prolem är lösta nu då

Humorn är flytvästen på livets flod