1

Tråd: DWR-923 Fix!!!

Tjena!! Jag har som alla andra haft stora problem med mitt DWR-923. Blivit nerkopplad i för det mesta spel... när jag spelar online. Efter det har jag behövt göra reset på routern etc etc... ni vet ju problemet...

Nu till dom glada nyheterna. Jag tankade ner firmware 1.2.9.36 som jag hittade en länk till här på forumet tror jag det var. Men har bara installerat img varianten.

Under tiden jag blivit nerkopplad så har jag kollat mina loggar med jämna mellanrum. Och ofta när jag blivit nerkopplad så har man sett meddelande angående DoS Attacks. Det sitter ju i routern och går att ställa in hur ofta den ska pinga. Tänkte att förmodligen detta har något med saken att göra. Därför satte jag alla värden på 1 i DoS attacks (det lägsta möjliga).

Har sedan testat under några dagar. Blev nedkopplad under streaming ca 2-3 ggr per avsnitt av en serie innan. Efter ändringen ALDRIG!!!. Ej heller blivit disconnectad i några spel eller haft någon lagg/delay.


Hoppas detta hjälper er som har problem!!! Det har iaf funkat för mig!!! Vet inte om firmwaren har nåt med saken att göra, eller om det bara är DoS attacks som ställer till det. Testade inte att sänka DoS innan jag installerade firmwaren.


Lycka till!!

Christoffer

2

Sv: DWR-923 Fix!!!

Hurra, äntligen något nytt att testa smile

Har ställt in på "1" och ska utvärdera.

3

Sv: DWR-923 Fix!!!

Hoppas de löser sig!! Skriv gärna resultat här när du utvärderat smile

4

Sv: DWR-923 Fix!!!

Testade att dra igång en torrent fil. Tuffade på fint i 2,3MB/s sen sa det pang och uppkopplingen dog och allt blev till sirap.
Disconnect/connect och allt tillbaka igen. Fan också….

5

Sv: DWR-923 Fix!!!

Ah! Ja men torrentfiler är en annan sak. Du kopplar upp dig mot ibland 1000 tals personer. Windows har ett problem med detta. Kan inte hantera för många anslutningar. Skulle gissa att det är windows som bråkar med dig. Finns nån fix till det har jag för mig men kommer inte ihåg vart.

Eller har du samma problem med andra saker? Streaming gaming etc?

6

Sv: DWR-923 Fix!!!

Ja, det har varit samma även om jag inte dragit torrent, vid vanligt surfande.
Testade för skojs skull att ändra apn till services.telenor.se istället för internet.telenor.se och än så länge tuffar det på även om torrent drar på med bra fart. Kanske en slump..