1

Tråd: 4G hemtelefoni fungerar först i september

I början av juli beställde jag Telenors Bredband Stor & Hemtelefoni. När jag mot slutet av månaden försökte börja använda telefonin tutade det bara upptaget i luren. Jag kontaktade Telenor som då meddelade att deras 4G hemtelefoni drabbats av tekniska problem som inte skulle vara lösta förrän i september. Tydligen hade man upptäckt problemet ganska nyligen och det var därför jag fått beställa en tjänst som inte gick att använda förrän i september. Eftersom felet var så nytt tog det lite tid innan kundtjänsten fick direktiv om att hantera situationen. När jag dock fick prata med rätt person så kom vi överens om att helt enkelt plocka bort telefonitjänsten för mig och enbart ha kvar bredbandet, som fungerar ok.

Det som är lite konstigt är att Telenor fortfarande har kvar paketet med bredband och telefoni via 4G på sin webbsida.

Är det någon som fått hemtelefoni via 4G att fungera?

2 Senaste redigerad av ante_ante (2012-08-09 16:41:29)

Sv: 4G hemtelefoni fungerar först i september

Beställde mitt Telenor Bredband Stor samt hemtelefoni och då sa dom inget att det inte skulle fungera, dock det som strulade va porteringen. Men pga detta så fick jag 3 månader extra gratis så totalt fick jag 6 månader gratis. Detta va i en Telenor butik.
Dock har jag inte provat själv ännu med att koppla in telefon då jag har BBB IP-telefoni också, men ska vänta tills i slutet på september och fixa portering.