1 Senaste redigerad av TR (2011-12-07 04:54:22)

Tråd: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Har nyligen skaffat mig Bredbandsbolagets 4G erbjudande för 249kr i mån. De första veckorna så kan man välja mellan Telenors olika APN där portar är öppna och allt fungerar, i mitt fall så kör jag bland annat webbkamera bakom.

Men vad händer efter 14 dagar och du inte kan ångra köpet längre? Jo, då spärrar BB/Telenor av dig så att du endast kommer åt "internet.telenor.se", där som bekant alla portar är blockerade.

Detta för mig är falsk invaggning. mad

2

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Kontakta din lokala konsument hos kommunen, så får du ev hjälp om din kommun har detta...

3

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

G-Man skrev:

Kontakta din lokala konsument hos kommunen, så får du ev hjälp om din kommun har detta...

Kommunens konsumentombudsman. Svåra ord.

4

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Problemet löst sig? Funderar för fullt på de abbet men läser ju bara massa skit överallt så börjar tveka...

Vad innebär detta i praktiken?

5 Senaste redigerad av careface (2012-07-11 23:34:41)

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Löste det sig på något sätt? Själv så testar jag just nu BBBs 4G och har inte lust att bli låst på något sätt efter 14-dagars perioden! Även om ni har sett andra klagomål eller liknande på BBBs 4G får ni gärna PMa mig om dessa smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

6

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Ring och be dem ta bort brandväggen så har du full åtkomst.

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT

7

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Jag har i dagsläget inga problem med några portar å andra sidan kör jag ingen webkamera.

Fakta:
- 4G abonnemang bara låst i ett år inklusive D-Link DWR-923 (superdeal tycker jag, då bara routern kostar 2400 SEK)
- Torrent fungerar klockrent, öppnade bara porten i "special applications".
- Använder denna på landet, dock bara 3G. Men får 4G hemma i Nacka.
- Har ingen aning om vad jag kan ändra min APN via dwr 923 (tala gärna om hur), men å andra sidan verkar det fungera.
- Kommer åt min Synology 1511 NAS och kan ladda ner.
- FW: 1.0.70.30
- Har haft abonnemanget sedan mitten av juni.

Tycker att det än så länge att det fungerar kanonbra. Hade det inte varit för nerladdningskvoten hade jag skickat mitt ADSL hemma åt fanders. Gjorde lite research innan och fann att detta är det bästa 4G abonnmanget då det ingick en router samt den enda operatören som bara låser i 1 år.

8

Sv: Varning för Bredbandsbolaget och deras falska invaggning

Kör med deras 249kr full 4G under bindningstiden med, har inte märkt av några stängda portar här.
Kör en server på den utan problem och har gjort det i 2 månader nu.

BBB via Telenor 2st Poynting riktantenner Tp-link mr3420v2 med avstängd wifi huawei 398 & 392 och E3276
Asus rt-56u körs som router och delar ut till 11 enheter. (Tiny routern körs numera i sommarstugan)