1

Tråd: telenorbutik

Hej! tänkte bara varna för säljare i telenors butiker jag vet iofs inte om det är lika i alla butiker men jag höll på att bli riktigt blåst på telenors butik i gränby köpcentrum i uppsala när jag skulle   teckna nytt abonnemang till mitt mobila bredband.

det första jag sa till säljaren va att jag hade ett modem och att jag bara ville ha ett abonnemang utan bindningstid, inga problem sa han och tog fram ett kontrakt som ja skulle skriva på medans han tog fram ett simkort. han kom tillbaka efter en stund med ett modem och ett simkort och lag det framför mig och jag fick då se att han även kryssat i att jag skulle ha en bindningstid på 24 månader... så jag förklarede återigen för honom att jag varken ville ha ett nytt modem eller bidningstid... "jaha sa han det går nog inte tror jag men jag ska höra med min chef " han tog upp telefon och gick iväg jag hörde honom aldrig säga ett ord i telefon när han kom tillbaks så sa han "nej som jag trodde det går inte du måste ha det här modemet för abonnemanget är bundet till det här modemet och då måste du binda dig 24 månader" jag trodde inte så mycket det han just sagt och sa då att då ska jag inte ha nått abonnemang hos er och rev kontraktet och skulle gå men då försökte han helt plötsligt övertala mig att teckna 24 månader hos dom... men jag sa nej till det... då tog han återigen upp mobilen och sa att han skulle ringa sin chef igen och va borta en stund och sa sedan återigen att det inte gick utan det modemet han hade där... och givetvis försökte han få mig att teckna 24 månaders abonnemang... då gick jag därifrån.


jag åkte då direkt till en oberoende telebutik i uppsala (Radiosystem Bertil Åhs AB) och berättade vad jag just varit med om... inga problem sa dom klart att du kan teckna abonnemang utan bindningstid tog mig 10 min så va jag därifrån med ett nytt abonnemang från telenor...

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

2

Sv: telenorbutik

Min uppfattning är likadan från dom telenor butikerna jag varit i, det är ju tråkigt att att dom inte kan ge lite normal service och istället ljuga.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3

Sv: telenorbutik

ja det va verkligen rena lögner det va inte så att jag kunde ha missuppfattat det han sa... och hade det varit nån som inte hade så bra koll som jag har så hade han säkert lyckats sälja ett 24 månaders abonnemang..

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

4

Sv: telenorbutik

Jag känner också igen mig. Dom har säkert en lön som baseras på hur mycket dom säljer så många tar sig inte för att ljuga.

Jag blev lovad i butik vid 3 olika tillfällen att 4G skulle vara fullt utbyggt på min adress SENAST i November 2011 när jag tecknade mitt 4G-fri surf abonnemang för 399:- månaden. Nu är det i mitten av Januari och det är fortfarande inte riktigt utbyggt här. Så dom ljuger gärna.

Nu ska jag säga att Telenor har tagit sitt ansvar för detta på ett bra sätt i mitt fall och jag har blivit kompenserad. Men ta det som säljarna i butikerna säger med en nypa salt och ta lite tid på er och jämför och läs på.

5

Sv: telenorbutik

När jag frågade efter mobilt bredband utan bindningstid och utan uppsägningstid, utan att betala per MB eller per dag eller vecka för t.ex. sommarsemestern visste säljarna helt enkelt inte att det finns en möjlighet. Hmm... Kan man göra så?

Lösningen är enkel. Man behöver bara köpa ett kontantkort från Telenor. Ladda med 100 kronor.
Gå sedan till www.telenor.se och Logga In på 'Mina Sidor'. Där kan man lägga till tjänsten 'MobilSurf'. Kostar 69 kronor per 30-dagars period för en hastighet av 1 Mbit/s. Högre hastighet finns oxå.

Dovado 4GR - ASUS 330N3G - Telenor Huawei E1750 - Gigaset IP

6 Senaste redigerad av metallicaman_no1 (2012-03-27 09:39:05)

Sv: telenorbutik

härom dagen va jag på gränby köpcentrum igen och skulle passera förbi telenorbutiken men blev då uppfångad av en säljare. jag hade ju ingen tid att passa så jag bestämde mig för att lyssna på vad han hade att säga. han bäörjade med att försöka sälja på mig ett mobil abonemang för att sedan gå över till hemtelefoni och mobilt bredband. och det han tjatade mest om va mobilt bredband vilket jag inte förstår varför med tanke på att jag redan har telenor 4g abonemang fast utan bindningstid. han kunde inte förstå varför jag inte ville binda mig 24 månader för att få en router fast jag redan har en som funkar helt klockrent. smile

han bekräftade hur dålig koll dom har på det dom försöker sälja genom att berätta för mig att telenor bygger ut sitt 4g nät tillsammans med telia och när jag talade om för honom att han har fel och att dom bygger ut med tele2 så stod han på sig men påstod att dom bygger ut 3g och 2g nät med tele2 känns inte som han hade mycke koll.

han bekräftade även min misstanke om att dom ringer låtsas samtal till sin support genom att ta mitt förnamn och personnummer och "ringa supporten" men lämnade endast mitt förnamn till den har pratade med och då kunde bekräfta hur mycke jag betalade varje månad och att jag inte hade någon bindningstid som jag redan talat om för honom. så det va fritt fram att teckna ett nytt abonemang men då med bindningstid och en router som jag inte ville ha smile

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

7

Sv: telenorbutik

tycker även att de är skamligt att telenor butikerna inte tar kontanter utan bara kort... ja som sällan har pengar på kortet utan i plånboken.. ILLA!!!

8

Sv: telenorbutik

nixxon skrev:

tycker även att de är skamligt att telenor butikerna inte tar kontanter utan bara kort... ja som sällan har pengar på kortet utan i plånboken.. ILLA!!!

Var inte det där ett litet konstigt påhopp?

Alla butiker försöker idag minimera kontanthanteringen på grund av de överväldigande riskerna som kontanter medför. Om du personligen avskyr kort så får du också ta konsekvenserna av att majoriteten av samhället inte gör det. Tyvärr.

9

Sv: telenorbutik

i stället för gå in till telenor butik besök deras web sida gör det du vill göra där så slipper säljare som ljuger

abb utan bindingstid glömt inte att läsa på avtalet och läs allt där sammt det Fintstillita

Telenor E-1550 Telia E-392
Dovando Tiny fw 5.0.16 (6.2.3)
Comviq Mobilt Bredband Wi-Fi ZTE MF60

10

Sv: telenorbutik

Jag gick i i en Telenorbutik och frågade om man ka köpa kontantkort för surf som även fungerar på Telenor 4G. Javisst sade dom och sålde på mig ett kort för 99 kronor.

Idag bekräftar Telenor support på telefon att deras kontantkort inte fungerar på 4 G. Ren lögn i butiken således. Tur jag har en ipad att stoppa kortet i så jag har någon nytta av det. Fick klippa lite men det gick bra.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

11

Sv: telenorbutik

jonasolof skrev:

Jag gick i i en Telenorbutik och frågade om man ka köpa kontantkort för surf som även fungerar på Telenor 4G. Javisst sade dom och sålde på mig ett kort för 99 kronor.

Idag bekräftar Telenor support på telefon att deras kontantkort inte fungerar på 4 G. Ren lögn i butiken således. Tur jag har en ipad att stoppa kortet i så jag har någon nytta av det. Fick klippa lite men det gick bra.

Lögn eller ren okunskap, informationen passerar nog inte hela vägen om personalen inte är genuint intresserade själva av produkterna eller ämnet "3g/4g". Och i dessa butiksfall så är det sällan så. Utan det är enbart renodlade säljare som får jobben och inte inbitna tekniknördar. Självklart får de kunskap med tiden då de jobbar med det. Men huvudsakliga funktionen de har är att skapa omsättning i butikerna och ej att vara spjut-spets kompetens inom ämnet tråkigt nog. Så går du in och frågar om antenner eller frekvenser så kommer nog större delen se ut som frågetecken eller börja svamla andra saker för att täcka sin okunskap. Självklart bör de finnas någon enkel matris på ett A4 de kan ha på väggen med vilka abb/kontaktkort som funkar med vilka nät eller liknande, och detta i syfte att de skall ha det som egen lathund men det kan användas för att utbilda kunderna om vad de skall välja också.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!