1

Tråd: vilken signal krävs?

Hej jag undrar vilken är den svagaste signal behöver man för att få 4G att fungerar har E398 och får 51% i signal styrka, men det kopplar inte upp internet enligt Dovado routern, så jag undrar det finns någon mini gräns?

2

Sv: vilken signal krävs?

Herrn skrev:

Hej jag undrar vilken är den svagaste signal behöver man för att få 4G att fungerar har E398 och får 51% i signal styrka, men det kopplar inte upp internet enligt Dovado routern, så jag undrar det finns någon mini gräns?


Det ska fungera.

Vad har du för APN ?

Är 4G aktiverat på ditt abonnemang ?

Har du ett SIM-kort som stöder 4G ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

3

Sv: vilken signal krävs?

Discover skrev:
Herrn skrev:

Hej jag undrar vilken är den svagaste signal behöver man för att få 4G att fungerar har E398 och får 51% i signal styrka, men det kopplar inte upp internet enligt Dovado routern, så jag undrar det finns någon mini gräns?


Det ska fungera.

Vad har du för APN ?

Är 4G aktiverat på ditt abonnemang ?

Har du ett SIM-kort som stöder 4G ?

Jag kör med telenor och det är 4g abbonmang, det är det erbjudandet som telenor hade i julas att teckan dej för 32mbit med du får 4g på köpet, enligt täckningskartan så har jag inte 4g ännu, men det håller på att byggas ut, så jag vet inte om det är det som gör att jag har täckning, men bor en bit i från där det finns 4g täckning, min apn är internet.telenor.se

4

Sv: vilken signal krävs?

Herrn skrev:
Discover skrev:
Herrn skrev:

Hej jag undrar vilken är den svagaste signal behöver man för att få 4G att fungerar har E398 och får 51% i signal styrka, men det kopplar inte upp internet enligt Dovado routern, så jag undrar det finns någon mini gräns?


Det ska fungera.

Vad har du för APN ?

Är 4G aktiverat på ditt abonnemang ?

Har du ett SIM-kort som stöder 4G ?

Jag kör med telenor och det är 4g abbonmang, det är det erbjudandet som telenor hade i julas att teckan dej för 32mbit med du får 4g på köpet, enligt täckningskartan så har jag inte 4g ännu, men det håller på att byggas ut, så jag vet inte om det är det som gör att jag har täckning, men bor en bit i från där det finns 4g täckning, min apn är internet.telenor.se


Problemet kan ju ligga i att de håller på och bygger ut nätet i ditt område och vill då inte ha några användare.


Testat modem och router på annan plats ?
( där du vet att det finns täckning enligt kartan )

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

5

Sv: vilken signal krävs?

Discover skrev:
Herrn skrev:
Discover skrev:

Det ska fungera.

Vad har du för APN ?

Är 4G aktiverat på ditt abonnemang ?

Har du ett SIM-kort som stöder 4G ?

Jag kör med telenor och det är 4g abbonmang, det är det erbjudandet som telenor hade i julas att teckan dej för 32mbit med du får 4g på köpet, enligt täckningskartan så har jag inte 4g ännu, men det håller på att byggas ut, så jag vet inte om det är det som gör att jag har täckning, men bor en bit i från där det finns 4g täckning, min apn är internet.telenor.se


Problemet kan ju ligga i att de håller på och bygger ut nätet i ditt område och vill då inte ha några användare.


Testat modem och router på annan plats ?
( där du vet att det finns täckning enligt kartan )

kan ju mycket väl vara så, men jag misstänker att det är så att det finns täckning  längre bort och det är vatten emellan och det kan vara så att jag kan ta emot, men att sändningen från modemet är för svagt, kommer att så småning om sätta upp en ytttre antenn för både sändning och mottagning, nej jag har inte provat att testa 4g ännu på annan plats, men ska göra det så snart jag får lite tid över, tack för hjälpen