1

Tråd: vilken APN är bäst att använda!!

hejsan.. jag har telenor 16 mbit och undrar vilken APN är bäst till de. ja kommer max upp i 3-4 mbit på natten sen på dagen inte ens 1 mbit...

tacksam för svar!!

2

Sv: vilken APN är bäst att använda!!

beror nog på var du bor.........alla är nog lika bra/dåliga på att hålla vad dom lovar.

kontrollera med http://opensignalmaps.com/ vad du har dom olika masterna där du bor

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

3

Sv: vilken APN är bäst att använda!!

nixxon skrev:

hejsan.. jag har telenor 16 mbit och undrar vilken APN är bäst till de. ja kommer max upp i 3-4 mbit på natten sen på dagen inte ens 1 mbit...

tacksam för svar!!

Med ditt abg har du fatt en APN, det ar den du skall anvanda.
Operatorerna tycker allmannt att over 1mbit ar ok for att kalla det mobilt bredband.
Enklast f;r att kolla vilken operator som passar bast ar att kopa nagra kontant paket elle sim kort for kontant surf.
Har du upplast modem sa kan du oftast bestalla kontantkorts sim via operatorernas webbsidor gratis, sedan kan du kora med den med bast funktion for dig pa din plats.

Tack

4

Sv: vilken APN är bäst att använda!!

Hur är signalstyrkan på dagen respektive natten?
Tror det kan hjälpa att sätta modemet/routern vid ett fönster.

5

Sv: vilken APN är bäst att använda!!

LTE skrev:

Hur är signalstyrkan på dagen respektive natten?
Tror det kan hjälpa att sätta modemet/routern vid ett fönster.

ja men jag har inte uttag vid fönster.. så jag har den på skriv bordet.... och signal styrkan är 41 procent..