51

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Helt korrekt det finns en flagga i romet som visar om den blivigt manipulerad, dock finns det fixar som man kan man ladda ned för återställning av detta innan man lämnar in den för garantirep.

52

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Det låter avancerat och lite riskabelt. Tror att jag behåller programvaran ifrån Bonnier. Igår kväll dök reklam upp när jag körde med plattan. Måste ha varit något tillfälligt, för programvaran känns inte helt stabil. Flera gånger hände det att när jag skulle köra så påstod den att jag inte hade använt programvaran för uppkopplingen.

Lyckades installera en csipsimple på den så att jag har IP-telefoni på den, lite stor telefon bara. Sedan hittade jag ett program som loggade på en server där man kan köra firefox som vanlig windows. Liten kul leksak är det nog, har sina arbetsområden. Ett komplement till en bärbar. Tror att jag kommer att använda den som läsplatta mest, lånade några e-böcker. Smidigt.

53 Senaste redigerad av pompe90 (2012-02-09 16:04:20)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

senaste testet med modemet, tog bilen och letade efter bra täckning men fick aldrig det.
Bästa resultat hittils med joors

http://www.speedtest.net/result/1762065622.png

sen bara för att jämföra hastighet.. så tog jag med mig 4G telenor också

på samma ställe så fick jag detta fast då via utorrent p2p

http://www.speedtest.net/result/1762091736.png

http://osterlindh.com/laddaupp/images/701Capturecdt.png


Mitt Joors modem kommer säkert få agera som nöd-internet eller något.

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920

54

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Tja
Det här låter ju spännande.

Är det någon som har en invite att bjuda på ;-)

Regards
//rZn

55

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

rZn skrev:

Tja
Det här låter ju spännande.

Är det någon som har en invite att bjuda på ;-)

Regards
//rZn


Hej. Har en invite om du fortfarande vill ha. Mvh

56

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

funkar hyffsat,beställde plattan och är nöjd,tab för 2600 kr inte illa,,

57

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Sjukt att man missat detta. Låter riktigt nice. Skulle bli sjukt glad om någon ville bjuda på en invite?

58

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Vill nån ha en invite så hojta till .

59

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Hur man skapar hype med invites  :-】

60

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

fuhquake skrev:

Vill nån ha en invite så hojta till .

Jag vill gärna ha en invite! big_smile

61

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

ni får skicka email till joors ,o få en invite av dem,jag fixa det ,på 2 dagar,så  hade jag plattan hemma o joors modemet,,

62

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Jag har anmält intresse för ett tag sedan men inte hört något, så om någon har en invite att bjuda på är jag tacksam.

63

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Hej, om det är någon som sitter på en invite så tar jag gärna emot den :-D

64

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Låter som vanligt vid sådana här kampanjer för bra för att vara sant. Testade liknande lösning första gången med bip i mitten på 90-talet. Fungerade inte då och inte heller efter det.

Men rapportera gärna ni som testat om hur detta går. Låter som ett bra alternativ till sommarstugan.

65 Senaste redigerad av misoa (2012-02-22 12:47:36)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

stew skrev:

Låter som vanligt vid sådana här kampanjer för bra för att vara sant. Testade liknande lösning första gången med bip i mitten på 90-talet. Fungerade inte då och inte heller efter det.

Men rapportera gärna ni som testat om hur detta går. Låter som ett bra alternativ till sommarstugan.

Jag beställde för ett par veckor sedan. Två dagar senare kom 3G-stickan med simkort i brevlådan, testade i datorn och funkade jättebra. Beställde surfplattan Samsung Galaxy Tab 10.1 3G från katshing för 2500kr också och nu kör jag simkortet i plattan istället. Får väldigt sällan någon reklam konstigt nog så man undrar hur länge detta företaget kan hålla sig över ytan. Reklamen består av banners som poppar upp i höger nederkant av skärmen eller fullskärms reklamfilmer, som sagt ytterst sällan reklam visas. Har inte fått någon reklam på annat sätt, så som via sms, brev eller e-post.
Hastigheten ser ut att vara begränsad på 6 Mbit ner och knappt 1 Mbit upp, har aldrig fått högre då jag kört bandbreddstest även fast plattan ska stödja 21 Mbit. Joors kopplar upp sig som en virtuell operatör på SUNABs 3G-nät och trafiken skickas till Joors egna nät. Internet Border Technologies (http://www.internetborder.se/) sköter Joors nät och de peerar med Telenor och Ownit. Man får ingen publik ip-adress utan en privat från rangen 10.1.X.X.
3G-stickan är en brandad Huawei E173 där det står Joors på i ljus och mörkgrönt. Plattan är original från Samsung utan några modifikationer från Joors. Både stickan och plattan är helt olåsta.
Tänk på att man måste använda Joors minst 50MB per två månader, annars stänger Joors av kontot. Så att slänga ut den till sommarstugan och bara använda några månader om året funkar inte.

och nej, jag jobbar inte på Joors

66

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

misoa skrev:
stew skrev:

Låter som vanligt vid sådana här kampanjer för bra för att vara sant. Testade liknande lösning första gången med bip i mitten på 90-talet. Fungerade inte då och inte heller efter det.

Men rapportera gärna ni som testat om hur detta går. Låter som ett bra alternativ till sommarstugan.

Jag beställde för ett par veckor sedan. Två dagar senare kom 3G-stickan med simkort i brevlådan, testade i datorn och funkade jättebra. Beställde surfplattan Samsung Galaxy Tab 10.1 3G från katshing för 2500kr också och nu kör jag simkortet i plattan istället. Får väldigt sällan någon reklam konstigt nog så man undrar hur länge detta företaget kan hålla sig över ytan. Reklamen består av banners som poppar upp i höger nederkant av skärmen eller fullskärms reklamfilmer, som sagt ytterst sällan reklam visas. Har inte fått någon reklam på annat sätt, så som via sms, brev eller e-post.
Hastigheten ser ut att vara begränsad på 6 Mbit ner och knappt 1 Mbit upp, har aldrig fått högre då jag kört bandbreddstest även fast plattan ska stödja 21 Mbit. Joors kopplar upp sig som en virtuell operatör på SUNABs 3G-nät och trafiken skickas till Joors egna nät. Internet Border Technologies (http://www.internetborder.se/) sköter Joors nät och de peerar med Telenor och Ownit. Man får ingen publik ip-adress utan en privat från rangen 10.1.X.X.
3G-stickan är en brandad Huawei E173 där det står Joors på i ljus och mörkgrönt. Plattan är original från Samsung utan några modifikationer från Joors. Både stickan och plattan är helt olåsta.
Tänk på att man måste använda Joors minst 50MB per två månader, annars stänger Joors av kontot. Så att slänga ut den till sommarstugan och bara använda några månader om året funkar inte.

och nej, jag jobbar inte på Joors


Så herr skeptisk och kritiskt är kund. http://www.mobilabredband.se/forum/view … 992#p30992
Skrattretande.

För att återgå i sakfrågan. Jag fick nåt jäkla mms om ljudböcker misstänker Joors skarpt som givare. Men inget som stör. Kör på ett kontantkort jag sällan ägnar tid åt.

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

67

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Hej

Jag vill gärna ha en invite.. smile

Patrik_vbg@hotmail.com

68

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Modem o sim kom med posten idag. Fungerar hur bra som helst. Långt bättre än 3 så här på kvällskvisten när många är online. Tog många ominstallationer och omstart av Win XP för att komma igång. Antagligen antivirus/brandvägg som spökade. Väntar nu på beställd platta som inkommer till Katsing imorgon. Peppar peppar... tongue

69

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Har dom lagt ner med invites??  har  fortfarande inte fått någon   ...  sad

70 Senaste redigerad av Ilsken (2012-02-24 18:33:11)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Ande skrev:

Har dom lagt ner med invites??  har  fortfarande inte fått någon   ...  sad

Jag läste nånstans att dom släppte in 149 st i första omgång. Mig veterligen erhöll alla dom en invite. DVS totalt 298 pers. Kvoten borde va fylld nu. Bara och ha tålamod.

Här i alla länkar hitta jag antalet http://sv-se.facebook.com/joors.se men leta den exakta överlåter jag till den som orkar=)

EDIT Hurvida dom ger ut invite till folk som kommit in på invite vet jag inte. Nån här som kan svara på det?

En bra hammare råder bot på allt!!
Slopa pensionerna, dom ska ändå dö!!
Utrymme till salu, Skambud godtages.

71

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Nu kanske jag är trög men jag har läst hela tråden samt på joors.com men jag fattar inte. Kostar startpaketet med modem 499kr eller kostar det gratis? Ifall det kostar gratis tar jag gärna emot en invite också!

I övrigt är jag inte övertygad om att det kommer bli en succe. Visst 2gb/mån är väl ok men 199kr för 5gb med hastigheter upp till 10Mbit/s i Telia/Tele2's sunkiga och överbelastade nät som knappt orkar någonting? Nja.

/MmmMagnus

72

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

MmmMagnus skrev:

Nu kanske jag är trög men jag har läst hela tråden samt på joors.com men jag fattar inte. Kostar startpaketet med modem 499kr eller kostar det gratis? Ifall det kostar gratis tar jag gärna emot en invite också!

I övrigt är jag inte övertygad om att det kommer bli en succe. Visst 2gb/mån är väl ok men 199kr för 5gb med hastigheter upp till 10Mbit/s i Telia/Tele2's sunkiga och överbelastade nät som knappt orkar någonting? Nja.

/MmmMagnus


Har Telia och Tele2 ett överbelastat nät ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

73

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Med tanke på att motsvarande abg kostade typ 50:-\månad när jag kollade sist.
och att kitet kostade 500:- så....
Känns inte så "gratis" surfigt

74 Senaste redigerad av MmmMagnus (2012-02-26 03:33:46)

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

Discover skrev:
MmmMagnus skrev:

Nu kanske jag är trög men jag har läst hela tråden samt på joors.com men jag fattar inte. Kostar startpaketet med modem 499kr eller kostar det gratis? Ifall det kostar gratis tar jag gärna emot en invite också!

I övrigt är jag inte övertygad om att det kommer bli en succe. Visst 2gb/mån är väl ok men 199kr för 5gb med hastigheter upp till 10Mbit/s i Telia/Tele2's sunkiga och överbelastade nät som knappt orkar någonting? Nja.

/MmmMagnus


Har Telia och Tele2 ett överbelastat nät ?

Ja, det var en jävla massa klagomål på deras 3G-nät fr.o.m. slutet av förra sommaren (2011) och dom erkände det ju t.o.m. i media. Eller det var kanske inte nätet utan bandbredden som inte räckte till. Vad vet jag, är inte i branschen. Problem hade (har?) dom i.a.f!

/MmmMagnus

75

Sv: JOORS - mobilt bredband utan månadskostnad

MmmMagnus skrev:
Discover skrev:
MmmMagnus skrev:

Nu kanske jag är trög men jag har läst hela tråden samt på joors.com men jag fattar inte. Kostar startpaketet med modem 499kr eller kostar det gratis? Ifall det kostar gratis tar jag gärna emot en invite också!

I övrigt är jag inte övertygad om att det kommer bli en succe. Visst 2gb/mån är väl ok men 199kr för 5gb med hastigheter upp till 10Mbit/s i Telia/Tele2's sunkiga och överbelastade nät som knappt orkar någonting? Nja.

/MmmMagnus


Har Telia och Tele2 ett överbelastat nät ?

Ja, det var en jävla massa klagomål på deras 3G-nät fr.o.m. slutet av förra sommaren (2011) och dom erkände det ju t.o.m. i media. Eller det var kanske inte nätet utan bandbredden som inte räckte till. Vad vet jag, är inte i branschen. Problem hade (har?) dom i.a.f!

/MmmMagnus

Ja, tidigare 2,3mbit upp, nu ~1mbit efter att 4G drog igång.