1

Tråd: Byta ut ADSL mot 4G - Vilken hårdvara

Jag funderar på att byta ut min BBB ADSL mot 4G från BBB eller Telenor. Frågan är om jag ska behålla min router och bryggkoppla en Dovado Tiny (går det) eller skaffa en DWR-923 och använda som router+modem? Villket rekommenderar ni?

2

Sv: Byta ut ADSL mot 4G - Vilken hårdvara

DWR-923 tycks ha fått bra omdömen här så den kan nog rekommenderas.
Sen har den antennanslutningar så du kan koppla in riktantenner för att få bättre signal/hastighet.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Byta ut ADSL mot 4G - Vilken hårdvara

Går tyvärr inte att bryggkoppla Tiny i dagsläget. Som Andras nämnde, DWR-923 har fått bra kritik, så har även Huawei B593 om du väljer en operatör som har den. I vilket fall tror jag du blir nöjd med båda dessa routrar.

-------------------------------------------------
Antenner och routrar för mobilt bredband!
http://www.lohelectronics.se

4

Sv: Byta ut ADSL mot 4G - Vilken hårdvara

Varför ska du byta?
Funkar adsl bra med tillräcklig fart ska du behålla det.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

5 Senaste redigerad av philip (2012-02-24 22:34:46)

Sv: Byta ut ADSL mot 4G - Vilken hårdvara

Kör sedan en vecka tillbaka med DWR-923 + Telenor helt suveränt bor på landet har 40 Meg ner 20 Meg upp med Poynting riktantenn som bara ligger på vinden, men skall upp på mast på taket när vädret blir lite goare. 4 G är för datatrafiken och 3 g för telefon så att byta är ett lyft.

6 Senaste redigerad av drax (2012-02-25 19:40:41)

Sv: Byta ut ADSL mot 4G - Vilken hårdvara

Har ADSL och testat det mot  tre högastighets 3G med 32 teoretisk nedström och Tele2 4G med 80 teoretiskt ner  och visst med Tre får jag i praktiken runt  20/3 och Tele2 4G kontant  runt 30/10 mot bredbandsbolaget ADSL 10/1.
Men ADSL är sååå mycket mer stabilt än mobilt bredband och inga löjliga tak. Så jag kommer inte ersätta mitt ADSL.
Kommer att avsluta mitt tre när bindingstiden gått ut ..