1

Tråd: Telenor 4G fri surf spärrar uppladdning av filer

Hej,

Jag har detta abonnemang, och jag måste dela med mig av mina erfarenheter. Jag hoppas någon annan har likartade problem så vi kan reda ut detta fenomen.

Jag har alltså en FTP server som jag ibland laddar upp filer till, samt laddar ner ifrån. Nedladdning fungerar klockrent, och jag får helt ok hastigheter (ca 3 mb/sec)

Däremot uppladdning fungerar i kanske någon minut, ibland längre... men sedan tar det stopp. Helt plötsligt så stannar uppladdningen och jag kan inte fortsätta om jag inte reconnectar till FTP:n och för över filen igen. Samma sak händer igen, och man blir mer och mer frustrerad.

Det måste vara någon spärr som Telenor har lagt in då min uppladdning fungerar klockrent när jag använder mig av Anonines VPN tjänst. Då bryts inte överföringen alls och jag kan med sol i sinne ladda upp mina filer.

Detta är helt sjukt isåfall om det verkligen är så att Telenor sätter stopp för uppladdningar. Jag orkar inte ens börja berätta hur kass Telenors kundtjänst är, så jag orkar inte ta fighten med dom om just detta, men jag undrar om det finns andra användare här som har likartade problem?

2

Sv: Telenor 4G fri surf spärrar uppladdning av filer

Skulle vara intressant och se om de ter sig likadant om man bara krypterar ftp trafiken / ändrar port.
Om de kanske shapar på ftp trafik och skruvar ner den till 0 som du beskriver.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3 Senaste redigerad av raz0r21 (2012-01-21 07:50:29)

Sv: Telenor 4G fri surf spärrar uppladdning av filer

Ja förmodligen är det ju så.

Vilka as.

Länge leve VPN tjänster.

Och sen när har ett protokoll varit olagligt? Dom är helt sjuka i huvudet på Telenor, och deras kundtjänst suger fruktansvärt hårt. Jag har haft en beef med deras kundtjänst sedan jag beställde skiten....

Ringt tre gånger, mailat över 10 mail, fått helt olika svar från olika kundtjänstmedarbetare, blivit lovad saker som inte hållits, olidliga väntetider. Total kaos.

Det enda som är positivt är att det är helt ok hastigheter och ping och att det är stabilt.

4

Sv: Telenor 4G fri surf spärrar uppladdning av filer

Fungerar det fortfarande inte?

Var en driftstörning runt det datum du skrev det här som orsakade viss problematik vid upp/nedladdning.

5

Sv: Telenor 4G fri surf spärrar uppladdning av filer

Har inga problem med ned/upp via ftp, sftp med/utan VPN

Fiber Telia 100/100Mbit
Bryggat->Netgear-> datorer och Wifi/switch
Macbook + Windows 7 + Iphones + Paddor + Android mobiler + 150tum biosalong + Lumia 920