1

Tråd: pro eller vanligt?

hej jag har funderat på att skaffa ice.net abonnemang men jag vet inte riktigt vilket man ska välja. Pro har högre upp-hastighet men känner man av den nåt vidare vid t.ex. CoD spelade och surfande?

Hur är pingen på de båda?

Hur funkar det med nedladdnings gränsen? är det autospärr vid 5GB eller väntar dom ett antal GB och sen skickar varning?

2

Sv: pro eller vanligt?

Hade missat att de hade lanserat pro modellen.

Dock vet jag inte om pro modellen är värt då det är samma begränsning vid 5GB/mån.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: pro eller vanligt?

mm, men begränsningen är inget större hinder. Morsan har 3 som vi har delat på förut och det kan jag ladda ner saker på om det behövs, jag vill bara ha ett eget med lägre ping som ingen annan använder, och ute på boushen där jag bor får vi inte in turbo3g ens en gång -.- och kommunen vill inte bidra till ADSL... Så om nån kunde ge mig lite siffror på ping och så med/utan antenn osv. skulle jag bli glad smile

4

Sv: pro eller vanligt?

Först och främst ska du kolla hur långt du har till närmsta nmt-mast. Det gör du på Ice.net's hemsida (täckningskartan). Markera ut vart du bor så får du veta hur långt det är till närmsta mast (och i vilken riktning den är).
Jag har 5 km till närmsta mast (praktiskt taget fri sikt, den blinkar rött över trädtopparna på kvällen), och jag har upptäckt att prestandan är grymt beroende av hur jag vrider mitt D-50 modem. Jag tänker testa med en extern antenn, men just nu (utan extern antenn, kopplat via en Dovado UMR) ger det denna pingstatistik:
--- ftp.sunet.se ping statistics ---
34 packets transmitted, 34 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 61.326/78.015/96.444/10.835 ms
Om det är spelbart vet jag inte, men det är förbaskat mycket bättre än vad Tre (med ungefär samma avstånd till närmsta mast) presterar. Kanske kan det bli ytterligare bättre med den externa antennen inkopplad.
Ett tips är att utnyttja möjligheten att testa innan du binder upp dig.

5

Sv: pro eller vanligt?

vet du hur det är med gränsen? får man en varning och lite sympati innan hastigheten begränsas?

6

Sv: pro eller vanligt?

kolla här
http://www.mobilabredband.se/forum/viewtopic.php?id=325

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044