1

Tråd: 4G problem

Hej

Har nu sedan tio dagar inget 4G. 3G fungerar normalt. Så fort jag kopplar på 4G Telenor E 398 kommer jag bara åt vissa hemsidor, mio.se, sj.se, sl.se fungerar perfekt. När jag försöker nå någon annan hemsida så går det inte. Jag har 90% i signalstyrka så det borde inte vara orsaken.
Tröttnade en dag och tog bilen en bit för att koppla upp mig på en annan mast, och vips 60 ner och 30 upp och kunde ansluta till alla sidor.
Borde vara masten som strular eller vad tror ni? Någon annan som har samma problem? Masten har cell.id 4CCE706  Tullinge/Stockholm.

FRAGGED

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT

2 Senaste redigerad av out2win (2012-01-26 22:09:55)

Sv: 4G problem

Har samma problem, i 4G så kommer jag bla inte åt facebook men i 3G funkar det prima. Torrent funkar oxså. Bor i Tullinge/Riksten

3

Sv: 4G problem

Skicka in en anmälan direkt så kanske det blir fart på tekninkerna. De vet nog om att de har problem. De har nu börjat prata om ersättning:)

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT

4

Sv: 4G problem

Torrents fungerar eftersom du kopplar upp dig mot IP nummer. Borde vara fel på deras DNS.er berättade en kompis till mig.

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT

5

Sv: 4G problem

Låter som typiskt DNS-strul ja. Du som inte kom in på facebook, testa att surfa till 69.171.224.11 istället

Vet inte hur det fungerar med Huawei's/telenors uppkopplingsprogramvara men om du har möjlighet att byta kan du testa med t.ex. Bredbandsbolagets dns-servrar: 195.54.122.200 & 195.54.122.204 tillfälligt tills det att Telenor har fått fason på sina egna servar.

/MmmMagnus

6

Sv: 4G problem

Opendns eller googles dns finns också som alternativ.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: 4G problem

Andreas skrev:

Opendns eller googles dns finns också som alternativ.


Har inte möjlighet att ändra DNS:(

Telenor E398 80Mbit-Dovado Tiny (bridge mode)-Wndr3700 med DD-WRT

8

Sv: 4G problem

Testat bytta DNS men det funkar inte bättre för det. Måste va något annat fel, ska ringa o bråka med dom imorgon

9

Sv: 4G problem

Hade detta problem när det sänkt MTUn det fungerade utmärkt med 1400 men inte standard inställningar.

10

Sv: 4G problem

Nu är det fixat 4G funkar igen

11

Sv: 4G problem

Och felet var vadå?

12

Sv: 4G problem

Hos felenor! Det är tråkigt att man ska behöva ringa o bråka, för att det ska hända något. Jag antar att inte jag är den ända som ringt.