51

Sv: 4G Eller?

Behöver man verkligen ett speciellt SIM-kort för 4G? Jag uppgraderade mitt 3G abonnemang hos Telenor för några veckor sedan till 4G och fick då modem men inget nytt SIM-kort. Jag har kört hos Telenor i minst 18 månader tidigare.

52

Sv: 4G Eller?

hk001 skrev:

Behöver man verkligen ett speciellt SIM-kort för 4G? Jag uppgraderade mitt 3G abonnemang hos Telenor för några veckor sedan till 4G och fick då modem men inget nytt SIM-kort. Jag har kört hos Telenor i minst 18 månader tidigare.

Jo jag hade min "cirkus" för några veckor sedan och var då tvungen att byta SIM-kort eftersom supportsnubben sa att de hade haft trubbel med vissa serier av SIM-kort och 4G....   (sen får man en räkning på 250:- som man skarpt ska protestera emot tongue )

Sen med hänvisning även till din andra tråd så försök ringa under "kontorstid" du får mycket bättre support !!  (jag vet inte om de kör med nåt outsorcat gäng på kvällarna ?? )

Mitt 4G abb blev nästan perfekt efter att ha tjafsat med supporten samt fått lysande hjälp från forumet !! big_smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

53 Senaste redigerad av pererikl (2012-01-02 19:49:01)

Sv: 4G Eller?

plun skrev:

Sen med hänvisning även till din andra tråd så försök ringa under "kontorstid" du får mycket bättre support !!  (jag vet inte om de kör med nåt outsorcat gäng på kvällarna ?? )

Begåvningsreserven träder in  big_smile
Bäst support är det på kontorstid då finns även second line och någon som kan bestämma på plats.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

54

Sv: 4G Eller?

pererikl skrev:
plun skrev:

Sen med hänvisning även till din andra tråd så försök ringa under "kontorstid" du får mycket bättre support !!  (jag vet inte om de kör med nåt outsorcat gäng på kvällarna ?? )

Begåvningsreserven träder in  big_smile
Bäst support är det på kontorstid då finns även second line och någon som kan bestämma på plats.

Yep.... sen går nätsnubbarna hem 18.30 lärde jag mig.

Plus att vissa av de här supportsnubbarna på dagtid har tillgång till mer magisk mjukvara som de kan trolla igång en anslutning med.....   

Nu är jag "tekniker" själv inom annat område och jag är djupt förundrad över den mobila supporten.. roll

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

55 Senaste redigerad av pererikl (2012-01-03 15:46:32)

Sv: 4G Eller?

plun skrev:

Plus att vissa av de här supportsnubbarna på dagtid har tillgång till mer magisk mjukvara som de kan trolla igång en anslutning med.....

De är second line supporten. First line som du får prata med först, och finns dygnet runt, är dels en bullshit deflector och
en "i cant find the any-key" support.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

56

Sv: 4G Eller?

Råkade ringa supporten efter 16 trettondagsafton... tur man har piller för blodtrycket. lol
E398 blinkar och hittar inte nät. Lyckades få 2G koppling i E367 med 15% signalstyrka.

Låter det vara tills i morgon. Lika bra det.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP

57

Sv: 4G Eller?

pererikl skrev:

Råkade ringa supporten efter 16 trettondagsafton... tur man har piller för blodtrycket. lol
E398 blinkar och hittar inte nät. Lyckades få 2G koppling i E367 med 15% signalstyrka.

Låter det vara tills i morgon. Lika bra det.


Har du EDGE då ?

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

58

Sv: 4G Eller?

Nu har jag 3G med E398. Skall pröva låsa på 4G i morgon.
Har haft tillräckligt med skit i dag så det är läggdags.

Inteno FG500 Fibergateway | AC68U som AP