1

Tråd: Krångel med telenor och E398

Hej, har ett E398 4g modem som jag fick av Telenor. Märkte snabbt att det inte var som det skulle. Funkar bra, kommer upp i cirka 5-6Meg/S. Men efter cirka 5-10min nerladdning så stryps hastigheten, droppar ner till 80-100Kb/s. Om jag inte har modemet utomhus, i kylan, då funkar det klockrent.

Samma sak nu när jag testade lira BF3. Funkar bra i början, slutar med att datorn och modem stänger av sig, känner jag på modemet är det extret varmt, så varmt det gör ont att ta i. Vanligt fel eller hjälper det är byta ut detta?

Har:

CD2E398m Ver C
11.335.03.00.422
21.004.02.09.422

Innebär detta att jag har verion 2 av modemet när det finns version 3 ute? Isofundrar man varför telenor skickar ut verison 2 till folk nu, köpte detta för mindre än 3 veckor sedan.

Skickade in modemet på service, var utan internet i 2 veckor, fick tillbaka det utan åtgärd med SAMMA problem (Så klart!). Nu säger dem jag ska skicka in det igen..

MvH Jonas

2

Sv: Krångel med telenor och E398

Jag skulle kunna skriva det där inlägget själv.

Har EXAKT samma problem!

Jag skickade in på service, vart av med modemet över 3 veckor och fick tillbaka det idag. Men självklart exakt samma fel.

Har en hastighet på 22Mbps ner med 3G (Bara utbyggt här än så länge)  i ca 5-10 minuter sen går allt ner. Kommer inte enns ut på internet. Väntar kanske 5 min och sen funkar det bra för att sedan gå ner igen. Modemet kan man inte ta på för då får man brännskador. Så jävla dåligt att Telenor. Dom svarar dessutom inte på supporten nu när jag försöker ringa.

3

Sv: Krångel med telenor och E398

Jag tröttnade, skickade tillbaka skiten och beställde deras hemmalösning bredband stor med den D link routern, kan ju inte ha modemet utomhus i vinter, vilket var ända lösningen som jag hittade för att kunna belasta modemet utan risk för härdsmälta.. Suck..

4 Senaste redigerad av COTN88 (2011-11-04 17:25:20)

Sv: Krångel med telenor och E398

neXXon skrev:

Jag tröttnade, skickade tillbaka skiten och beställde deras hemmalösning bredband stor med den D link routern, kan ju inte ha modemet utomhus i vinter, vilket var ända lösningen som jag hittade för att kunna belasta modemet utan risk för härdsmälta.. Suck..

Men dom måste ju kunna erbjuda en fungerande produkt utan att jag måste köpa nya grejer av dom.

EDIT: Iom att Telenors kundtjänst inte fungerar (Blivit bortkopplad 4 gånger efter ca 45 min väntan= ARG!!! ) och iom vad neXXon sa om att modemet fungerar bra utomhus så har jag nu lagt in modemet i en luftventil till mitt hus vilket gör att den är väldigt kall konstant. Nu får vi se om det fungerar. Telenor kommer få "sina fiskar varma" när dom behagar svara.

5

Sv: Krångel med telenor och E398

Både kul och trist att läsa andras erfarenheter, då jag har haft samma problem själv.

När mitt E398 slutade fungera helt, oavsett dator eller simkort helt dött, då ringde jag supporten.
Kors i taket, de svarade på 2 min och fick beskedet att jag skulle lämna in modemet i en av deras butiker och där skulle jag få ett lånemoden. Gissa om de skrattade åt mig i butiken, inget lånemodem och jag fick snällt vänta i tre veckor på mitt modem som återsändes utan åtgärd.

Fungerar fortfarande mycket sporadiskt, ringer då kundtjänst och vill då uppgradera till deras hemmalösning, vilket koster betydligt mer. Möts av samma ointresse av att få en nöjd kund, blev informerad om att jag fick vänta 15 månader innan jag kunde göra ändringar.....

Ja, nu står man med ett abonnemang som bara är att betala på.

Har två företagstelefoner samt ett mobilt bredband där abonnemangen skall förnyas.
Behöver jag tillägga att det blir hos en annan operatör, om det nu blir bättre roll

Tänk en gång extra innan ni tecknar abonnemang hos Telenor!!!!!

6

Sv: Krångel med telenor och E398

Förnya inte, välj ett rullande utn bindning...