1

Tråd: Anntenn Hjälp

He köpt en POYNTING PANELANTENN 14 DBI FÖR 4G MED ADPT-26http://www.dustinhome.se/pd_5010550689.aspx
För att boosta min 4g signal.. hur jag en håller på och riktar den så hittar den ingen signal.. Har hållit på en halv dag..
Behöver råd och hjälp

WOW Nörd:)

2

Sv: Anntenn Hjälp

Finns det vettig 4G-mottagning där du placerar själva antennen? 2.6 GHz 4G har kort räckvidd så det går inte att göra under med externa antenner. Det handlar mest om att fixa mottagning längre in i lokaler/rum genom att man placerar antennen utomhus eller i fönstret.

3 Senaste redigerad av SgtHawk (2011-06-22 13:42:32)

Sv: Anntenn Hjälp

35km står det att den har som räckvidd... och antenn är ca 3.7km från mig.. nä har värdelös signal.. ligger på 2 pin utan extern antenn.. vet ej decibel... hmm

WOW Nörd:)

4

Sv: Anntenn Hjälp

Vad är det som har 35 km räckvidd? 4G på 2.6 GHz används i tätorter där man kan sätta 4G-antenner på vart och vartannat kvarter.

5 Senaste redigerad av SgtHawk (2011-06-22 18:12:09)

Sv: Anntenn Hjälp

danielg skrev:

Vad är det som har 35 km räckvidd? 4G på 2.6 GHz används i tätorter där man kan sätta 4G-antenner på vart och vartannat kvarter.

antenn jag köpt har en sådan räckvidd... hade kortare till antenn. har ca 1.5 km till närmsta antenn.. så jag tycker jag borde ha bättre signal till modemet...

WOW Nörd:)

6

Sv: Anntenn Hjälp

SgtHawk skrev:

... har ca 1.5 km till närmsta antenn.. så jag tycker jag borde ha bättre signal till modemet...

Ja visst... om masten sänder åt ditt håll. De är väl ännu inte rundstrålande.

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

7

Sv: Anntenn Hjälp

Micke skrev:
SgtHawk skrev:

... har ca 1.5 km till närmsta antenn.. så jag tycker jag borde ha bättre signal till modemet...

Ja visst... om masten sänder åt ditt håll. De är väl ännu inte rundstrålande.

Sant så sant

WOW Nörd:)

8

Sv: Anntenn Hjälp

är man riktigt nära så ligger man utanför loben, och kan nästan noll signal.

man kan även ligga mellan riktantennerna, men det är en fel justering och då ska man ringa operatören och gnälla så fixar dom det.