1

Tråd: stora problem Router D-35

Effter jag kört updatering från Net 1 till routern d-35 får jag ingen kontakt med den  via wi-fi eller kabel. Funkar dock bara med USB att nå nät men inte router .

Har någon ett tips

2

Sv: stora problem Router D-35

Gör en reset på modemet och installera om uppgraderingen. Kolla noga att Du har använt rätt version (för modem med N-markering i botten eller utan markering). Kolla också att den lilla skjutomkopplaren (sitter mellan USB- och Ethernetuttagen) är ställd på Ethernet. Du kan ha råkat knuffa över den på USB-anslutning !

HUS 1 i tätort: AVM 6840 LTE/Telia  med sektorantenn (Wimo 18705.12 DUAL), VoIP.
HUS 2 i glesbygd: E-lins H900 LTE 4G/Telia med sektorantenn (Wimo 18707.15 DUAL), VoIP.                     
HUS 2 i glesbygd: (Failover) E-lins H820 450 LTE/Net1 med 2x12 elements riktantenner. VoIP
MOBILT: E-lins H900 LTE 4G/Telia med 2 takantenner; VoIP.  RESERV: AVM 6840 LTE och AC810

3

Sv: stora problem Router D-35

Går ej att Reseta modemet .Trycker på knappen(Reset) byter ström väntar på omstart men inget händer. Gör som det står i manualen från net 1. Svårt att göra något när man inte ens kan bryta och börja om ?

har dubbel kollat så det va rätt version

4 Senaste redigerad av keja01 (2010-11-07 21:45:53)

Sv: stora problem Router D-35

Kolla USB/ethernet-skjutomkopplaren som sagt.

Anslut till datorn med en nätverkssladd till att börja med. Wlan brukar inte gå att använda efter en uppdatering förrän man har gått in i wlan-inställningarna och ställt in önskad kryptering.

Reset-knappen återställer inte till före uppgraderingen. Den bara återgår till grundinställningarna. Uppgraderingen skriver över ett flash-minne.

5

Sv: stora problem Router D-35

Nu har support öppnat

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

6

Sv: stora problem Router D-35

Vi har provat det mesta...
- Försökt att ansluta med flera olika datorer på wifi och ethernetkabel
(med omkopplaren i rätt läge såklart)
- Provat resetknappen (30sekunder+) med och utan batteriet inkopplat.
- haft modem/routern avstängda och stömlösa i över 10 timmar.
- Testat med fast IP-adress på datorn 192.168.0.200 (ifall det enbart
var fel på dhcp-tjänsten) men gick inte att pinga routern på 192.168.0.1
ändå.
- Testat med den firmwareuppdatering som finns på net1:s hemsida, men
den säger bara att det är samma version i routern.

Som det ser ut så fungerar enbart "modem-delen" just nu .. allt som har
med routern att göra är heldött, hur man än försöker.

Har talat med Net1 support dom skickar en ny router

Kan låsa tråden nu tack för hjälpen

7

Sv: stora problem Router D-35

Jag hade väldiga problem med uppgraderingen igår. Jag gjorde det via webbläsare och ethernetkabel.
Linux Ubuntu 10.10 och Chrome: Filen laddades upp men inget hände. Flera försök och ibland kom det upp en sida med HTML-kod.
Reset på modemet med strömbrytaren, ingen kontakt med nätet.
Nya försök med Firefox, samma som ovan.
Varje gång rapoorterade modemet att det gick på gamla mjukvaran men ingen kontakt med basen.
Till slut klistrade jag in länken från HTML-koden. Det var nåt typ /etc/bin/reset.html. Då gick det igång med nya mjukvaran.
Jag provade aldrig IE, jag blev tjurig och skulle få till det med Linux.