1

Tråd: Adroid backdoor for G

http://www.theregister.co.uk/2010/06/24 … m_android/

http://www.theregister.co.uk/2010/06/28 … n_install/

hoppsan, går liksom för tex 3je part att bruka detta...

2

Sv: Adroid backdoor for G

Kul, som allt annat då.

Kontroll kontroll, nu får man väll säga att google är rätt snälla men tänk om.. tongue

Som alla brukar säga, tänk om google blir onda vad händer då. smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Adroid backdoor for G

problemet ligger om du läser mellan raderna, det går att MASS infektera samtliga andro medels att 'hacka' googles permanenta länk till telefonen, den är till trotts allt 24/7 uppkopplad mot G.com.... och hämtar det glatt...
sedan är 'app kontrollen' lite si och så från G sida...

Om du tar en bild med kameran, vilka vägar tar denna innan den syns i telefonen ?  B)
stäng av data anslutningarna, och kolla efter bilden, kolla trafiken med dom på sedan, kolla nu bilden.
något konstigt?
kuslig J telefon detta...

4

Sv: Adroid backdoor for G

eeh vad i hela helvettet.
lagrar de alla mina bilder?

kan förtydliga att stänger jag av dataanslutningen så försvinner mina senaste tagna bilder.
aktiverar jag data igen då dyker bilderna upp.

vafan är detta.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Adroid backdoor for G

JA JUST DET !!!

noterat att med 'dålig data anslutning (ingen mottagning) så kan man inte titta på nyss tagna bilder' FÖRB J G.
FÖRB. alpha telefåån.

finns en massa fler saker den sysslar med på liknande sätt med 'privata saker'

6

Sv: Adroid backdoor for G

och då använde Google bakdörren, uppdaterade maps utan att fråga, blev ett rent helvete att svara på en massa frågor om skostorlek m.m. plötsligen när man skulle gps'a under bilfärd...

7

Sv: Adroid backdoor for G

Trevligt, fick för mig att jag bockade i "automatisk" uppgradering av maps appen så blev inte lika förvånad smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

8

Sv: Adroid backdoor for G

har inte bockat något i denna själv wink
problemet är inte uppdateringen som gjordes under natten, utan alla frågor som kom vid uppstarten... som måste besvaras... under färd med J33P...