1

Tråd: telenor og virtual machine (parallels) på mac - vansinne - HJÆLP!

HJÆLP!!!

Jeg var den heldige køber af mobilt bredbånd hos telenor igår. Jeg sprurgte selvfølgelig om det virkede på mac, hvilket de sagde det gjorde, samtidigt kunne det læses på pakken at det skulle í¦re kompatibelt.

Derimod, når jeg forsøger at køre USB porten via min virtuelle maskin i mac'en (parallels) så fungerer den ikke. Den siger "device not connected"

Jeg er afô¦ngig af at den skal kunne fungere på begge maskiner, men det mobile bredbånd fungerer bare på 50%, nemlig via min mac men ikke via min windows.

Jeg har her til morges spenderet 5 timer på at ringe til telenor, som efter en lang samtale endte med at sige, at de ikke kunne gøre mere for mig, samt at de IKKE ville stille mig videre til deres tekniske afdeling, "samtalen skal gå igennem agenten" ???

Desuden mente de at det var datorens fejl at jeg ikke kunne se Telenor's USB pind i windows, jeg skulle derfor ringe til MAC support for at få hjælp med et USB modem jeg havde købt fra telenor!? Dette gjorde jeg, men MAC support kan selvfølgelig ikke hjælpe, da de ikke har kompetence til at supporte mobile bredbånd. De sender mig igen logisk nok videre til Telenor, som jeg har købt enheden af...

Farcen stopper ikke, da jeg dernæst igen ringer til Telenor, samme sak sker, jeg venter i uendeligheder på at en kvindelig arbejder på kundetjenesten snakker sammen med Teknisk support, hun vender tilbage med samme svar, at de ikke kan gøre noget for at hjælpe mig med at få det mobile bredbånd til at fungere på min windows. "Men bredbandet funkar jo, fast du får bara anvenda det på mac, då kan vi inte göra mer, vi har gjort vad vi kan, vi forstår at det er frustrerande" 

- NO SHIT siger jeg bare, jeg har en kontrakt på et mobilt bredbånd der fungerer 50%, men jeg skal betale 100% indtil om 12 måneder, dette er en farce og Telenor burde annulere mit abonnement!

Det er åbenbart sådan for konsumenter at de skal røvrendes på tí¦rs og flere gange, så til mac brugere, anvend IKKE telenor hvis i vil køre internet på virtual machine, medmindre der kommer  et brugbart svar i denne tråd, jeg skriger ô¸jlydt: HJÆLP!!!

Mvh.
Bjørn

2

Sv: telenor og virtual machine (parallels) på mac - vansinne - HJÆLP!

Funderar lite ang hur du försöker använda det i "parallels".
Jag antar att de fungerar på samma vis som "vitrual pc", "vmware" osv.

Och du vill mappa upp usb enheten / modemet i den virtuella miljön.
Jag kan tycka att de borde funka, dock så borde det att använda det i båda maskinerna samtidigt.

Dvs modemet är redan upptaget på en maskin så kan inte ansluta på den andra också.
Men det är en annan femma.

Men de jag tycker du borde kunna göra är att köra "internet" delning i host os'et, dvs mac osx, så du delar ut anslutningen till din virtuella maskin.


To set up Internet sharing:
Step 1

Choose Apple > System Preferences, and then click Sharing.
Step 2

Select Internet Sharing.
Step 3

Choose a network service from the "œShare your connection from" pop-up menu, Ethernet for example.
Step 4

Select a networking service to share your Internet connection from the "œTo computers using" list, AirPort for example.

Så att hosten delar ut internet, och att parallels maskinen skall inte behöva installera modemet eller liknande.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: telenor og virtual machine (parallels) på mac - vansinne - HJÆLP!

TAK big_smile

Det fungerede! Telenor må få denne referance og takke dig mange gange ligeså! Det er utroligt at de ikke har kompetence til dette.

Jeg vil kontakte Telenor og forklare dem hvordan det skal gøres!

Tusind tak igen,

Bj