1

Tråd: Icon 401 vista 64 problem

skaffade ett icon 401 nu sitter jag och försöker installera det men mitt Vista 64 gick in på options hemsida och hämtade deras 64 programvaran eftersom den programvaran som följde med bara stödde vista 32. nu säger den att den inte hittar modemet. har kollat runt och hittar inga drivrutiner till själva modemet trodde dom fans inbakade med programvaran men det gör den tydligen inte. dom nys programvaran är ett löst programvara man kan inte flasha kortet i icon 401 med den nyare programvaran utan bara installera det från hårddisken. kollade uopp lite mer på deras support men eftersom dom gör om hemsidan så kan man inte få se deras faq eller några andra tips. någon som har stöt på samma problem någon gång med andra Option USB modem som vet ett sätt att få det att funka?

2 Senaste redigerad av Zedarion (2009-02-05 19:25:23)

Sv: Icon 401 vista 64 problem

ok löste problemet men ett nytt har uppstått. för med mitt E220 fick jag 2.2mbit/s ner och 0.36Mbit/s upp men nu får jag bara 0.30mbit/s ner och 0,36mbit/s upp med GT Connect. samt att den inte activerar turbo 3G utan stannar på vanliga 3g och får därför bara en hastighet på 0.36Mbit/s ner fasten det står att den har kontakt med HSDPA.

3

Sv: Icon 401 vista 64 problem

ok har testat lite till nu det funkar prima vara bara 3 som gjorde underhåll på sitt nät eller något kom upp i 3Mbit/s ner och 0.35Mbit/s upp.

4

Sv: Icon 401 vista 64 problem

Skönt att det löste sig smile

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

5

Sv: Icon 401 vista 64 problem

jo men det verkar gå upp och ned med hastigheten och HSUPA har jag inte sett skymten av, tror tre har spärrat det nu för alla utan pro användarna.

6

Sv: Icon 401 vista 64 problem

Både jag och nej för den delen.
Jag har HSUPA, fast de kan vara så att jag var en "tidig" kund på deras tjänst, dvs jag har inte PRO men får de fortfarande, har haft mitt i snart 3 år.

Om det nu vore så, så borde det gå att ringa dem och slå på "PRO" då kostnaden är den samma på abben.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Icon 401 vista 64 problem

jo men mitt abonnemang har inte löpt ut än fast kan man ändra ändå?

8

Sv: Icon 401 vista 64 problem

Zedarion skrev:

jo men mitt abonnemang har inte löpt ut än fast kan man ändra ändå?

De brukar inte vara omöjliga, trotts allt en betalande kund ;-)

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!