1

Tråd: Mobil router från Wish

Hej!

Nånn som har testat Kinle 4G router från Wish?


Priset är lågt (400kr) så jag förväntar mig inga underverk, största utmaningen ska vara att byta språk på den.
Köpte den iallefall så vi får se...

2

Sv: Mobil router från Wish

skriv gärna en mini recension om den, då du testat och fått ett helhetsintryck av den

Hemma: Fiber 1000/1000 Mbit
Mobilt: 2st ZTE MF823, 2st Dovado go, 2 st MF910
antenner: 2 st Directional Antenna | 14dBi, 800MHz MIMO | 2st  Macab PRO-1000 7dbi panelantenn | 2st Magnetfotsantenn 9dBi | 2st Magnetfotsantenn 7dbi

3

Sv: Mobil router från Wish

pedrosso skrev:

skriv gärna en mini recension om den, då du testat och fått ett helhetsintryck av den

Ja, absolut! Verkar som den ligger på posten redan nu.

4

Sv: Mobil router från Wish

För 399:- får du en mobil 4G-router från TP-Link + 10GB surf (Tre) på Kjell&Co.
http://www.mobilabredband.se/forum/view … hp?id=7158

5

Sv: Mobil router från Wish

Nu har routern kommit! Skulle ta runt 5 veckor fast kom efter drygt 2, tummen upp för det.

Lite första intryck...
Plus
Bra format, 95x60x15. Runda hörn och känns helt ok att ha i fickan. Färg display, ser ansluta enheter, sms batteri m.m
Batteriet känns bra, hade igång den under natten och var en runt hälften kvar på morgon.
Körde en stress test mot den, anslöt
2st ipad Mini
1st iPhone 6
1st Samsung A6
På dessa fyra enheter körde jag igång Netflix.
Anslöt därefter
1 Apple TV, startade Netflix, här hängde inte riktigt bilden med.
1 MacMini, Bredbands kollen om och om igen gav runt 7-8 och påverkade inte övriga enheter.

Stängde av de fyra enheterna ovan, då rullade Netflix på Apple TV igång i HD.
Jag vet att det inte direkt är någon vetenskaplig test fast känns ändå som routern klarar av lite tryck.
Bara Bredbandskollen ger 20 med Telia.

Minus
Inte 5Ghz stöd.
Netflix 4K gick inte att spela upp.
Något meckig installation då routern är på asiatiska tecken. Dock så kickade Telia igång direkt.

Om någon har köpt samma så är setup rutinen
Starta routern med SIM
Anslut till 192.168.0.1
Ange router lösenord, syns på routern display genom att trycka på WPS. (1234567890)
Ange SIM pin
Kicka på den gråa högra fyrkanten i vänstra hörnet, där väljer ni engelska och vips blir allt mycket lättare.

Såklart routern inte gåt att jämföra med Netgear AC790 fast för det låga priset och formatet tycker jag att det är ett bra köp.

6

Sv: Mobil router från Wish

Signalvärden?

Låsa på band?

TS9 antennkontakter?

Löst batteri?

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.