26

Sv: APN med publika IP addresser och öppna portar

Hej

Har precis tjabblat med telia om port 25 för inkommande mail som de har ett filter för helt i onödan. Det pratades i början av tråden om att göra en lista med vilka operatörer som har publik adress och har portar öppna.

Skulle vi kunna göra en sådan lista. Kan bidra med telia.

Operatör   publik adress  öppen port  stängd port
Telia         ja                  80              25

27

Sv: APN med publika IP addresser och öppna portar

Ifall man inte får publikt IP, så kan man göra det följande:

http://www.dovado.com/en/dovado-blog/en … ss-use-vpn

28

Sv: APN med publika IP addresser och öppna portar

Öh, första tråden jag fick upp när jag googla. Lite gammal bump kanske men skulle behöva en sån här operatör nu några år senare. Finns de några kvar?

29 Senaste redigerad av östengurka (2018-08-25 13:35:31)

Sv: APN med publika IP addresser och öppna portar

Hej!

Denna tråd borde uppdateras då frågan om publik IP-adress eller inte hos olika operatörer orsakar en (hel) del problem för oss användare.
Jag gjorde själv nyss ett misslyckat val av operatör när jag behövde ett till ab...
Har ett 3-ab. sedan flera år där jag har en publik IP-adress. Trodde därför i min enfald att detta skulle gälla även för Hallon som ju går i 3's nät och använder samma AP (data.tre.se). Tyvärr var detta inte fallet, Hallon har INTE publik IP !!

Får därför tyvärr fylla på den lista som anders.hagman startade för dryga 4 år sedan....
Hoppas att fler kan bidra så vi får en så aktuell lista som möjligt, för oss som letar en användbar operatör!


Operatör   Publik adress  öppen port  stängd port      Datum
Hallon          NEJ                 ??                ??              2018-08-24


/Östen

3's 4G