1 Senaste redigerad av Patrik (2015-05-04 18:54:32)

Tråd: 4GR startar om hela tiden

Jag har fått problem med min 4GR, sedan cirka 1 vecka tillbaka så startar den om konstant. Problemet uppkom från ingenstans, jag har provat att byta modem (testat både E372 och MF880), provat att stänga av connection tracker, fabriksåterställt routern.
Men problemet kvarstår, den verkar ha hamnat i någon form av omstarts lop där den startar om var 5min cirka, använder den sista mjukvaran till 6.2.7 till 4GR.

Någon annan som haft liknande problem med 4GR? Kanske är det så att routerns hårdvara är defekt pga åldern?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

2

Sv: 4GR startar om hela tiden

Ström aggregaten brukar ge upp fortare än routern.

3

Sv: 4GR startar om hela tiden

Tack för tipset, har ett annat 12V 2A nätaggregat från en extern hårddisk som jag kan testa med.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

4

Sv: 4GR startar om hela tiden

Jag har provat ett par timmar nu med annat nätaggregat och tyvärr kvarstår problemet. Så nätaggregatet kan uteslutas.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

5

Sv: 4GR startar om hela tiden

Får du OK på samtliga ip# i connection tracker ?

När du "stänger av den" görs ev reboot av routern efter ?

6

Sv: 4GR startar om hela tiden

G-Man skrev:

Får du OK på samtliga ip# i connection tracker ?

När du "stänger av den" görs ev reboot av routern efter ?

Ja får ok på alla IP-adresserna, har kört Google IP adresser. Problemet är att routern startar om oavsett om jag har connection tracker aktiverad/avaktiverad.

Den verkar starta upp som vanligt när man startat om den, men sedan startar den om själv igen efter några minuter.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

7

Sv: 4GR startar om hela tiden

Då är något ej ok.

Har du provat att sparaner config/settings på datorn och utfört reset via knappen ?
Sedan lagtin bara basic typ apn om detta hjälper ?

Efter test återställ inställningarna med sparade filen, skillnad?

Om något av detta gjorde någon skillnad?

8

Sv: 4GR startar om hela tiden

Orkade inte krångla mera med den. Köpte en Pro istället.

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

9

Sv: 4GR startar om hela tiden

Har du provat en ärldre Firmware?

Mina grejjer funkar dåligt med nyare firmware, går ett tag sen krångel så en äldre då tuffar det på...  Dock Doma och 392 tror jag det va...

10

Sv: 4GR startar om hela tiden

Patrik: hamnar din 4GR i elektronikåtervinningen eller?

11

Sv: 4GR startar om hela tiden

nisse skrev:

Har du provat en ärldre Firmware?

Mina grejjer funkar dåligt med nyare firmware, går ett tag sen krångel så en äldre då tuffar det på...  Dock Doma och 392 tror jag det va...

Har inte provat med äldre,  kört senaste frimware till 4GR sedan den släpptes 2013? Sedan nu plötsligen blev det problem med routern. Kan prova att flasha den med äldre för att testa.

Provade även att försöka lägga in recovery Rom på routern men lyckades inte få den att tanka ner den via lan kabel

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|