1 Senaste redigerad av Ghost Dog (2008-10-17 22:08:42)

Tråd: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Jag har surfat i flera timmar idag och igår och letat efter nått botmededel men har inte hittat nått som fungerar:

Jag Har lånat TRE trådlöst mobilt bredband av min bror och det funkade finemang att ladda ner med TORRENT-program som UTORRENT på min dator, men mitt GLOCALNET MOBILT BREDBAND funkar inte ihop med det.

Det funkade ett tag men sedan gick det saktare och saktare och efter en timma var det nere på 3 KB/S!

Och det är INTE mottagningen som ligger stadigt på 2 MB/s och inte heller pga att det är för några Seeders, så ni vet.

Det är ett USB modem men klassas som TRÅDLÖS NÄTVERKSANSLUTNING (till skillnad mot 3 som ligger som FJÄRRANSLUTNING)

Det står en gul trekant i hörnet som anger att nått är fel med nätverk, så jag kolla ifall porten funkade (via porten) och det gjorde den inte...

Provade länken man fick till hjälp men för det första har jag ingen router, men det kanske det klassas som, och lyckades inte få till det med hjälpen där.

Jag har gjort det mesta av det jag hittat på internet jag har lagt in programmet i brandväggen och låtit programmets port vara öppen OSV OSV....

Kan inte få gång det, och jag är inte så haj på dataspråk och när det mesta står på engelska blir det ju inte lättare...

Snälla ge mig tips, hade verkligen sett fram emot att ladda ner Torrenter...

Å
TERIGEN det funkar jättebra med min brorsas TRE , men med mitt GLOCALNET funkar det inte alls och det är ju samma dator utan ändringar i system eller nått.


Så det måste vara GLOCALNETS modem som man måste ställa om på nått vänster antar jag men hur vet jag inte...

medans brorsans TRE-anslutning ligger under fliken FJÄRRANSLUTNING så ligger min GLOCALNET-ansluting under fliken TRÅDLÖS NÄTVERKSANSLUTNING  vilket åtminstone jag tycker är lite småkonstigt...

HELP ME PLEASE

2

Sv: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Jag hoppas in snabbt och svarar på fjärranslutningen osv beror på att huawei och options modem uppträder olika, största delen av options modem visas som en trådlös anslutning.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Andreas skrev:

Jag hoppas in snabbt och svarar på fjärranslutningen osv beror på att huawei och options modem uppträder olika, största delen av options modem visas som en trådlös anslutning.

Du vet inte vad man kan göra då? ifall det kan göras nått... Det kan väl inte bara vara jag med GLOCALNET som upplevt UTORRENT problem (folk med glocalnet får även dela med sig ifall de känner igen sig)

4

Sv: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Det är väl ändå så att Glocalnets (Telenors) 3G-nät är onåbart utifrån som är problemet. Prova att sätta upp en FTP så får du se, omöjligt. Jag körde med Option modem förut, men nu E220, och jag kan säga att det inte har ett dugg med modemet att göra.

Lösningen är att använda VUZE istället, det har inga problem att köra full speed i detta nät. Efter en drös av inställningar kan man till och med få ett bra gränssnitt i Vuze, likt det som var i gamla Azureus.

5 Senaste redigerad av Ghost Dog (2008-10-19 12:13:29)

Sv: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Vispen74 skrev:

Det är väl ändå så att Glocalnets (Telenors) 3G-nät är onåbart utifrån som är problemet. Prova att sätta upp en FTP så får du se, omöjligt. Jag körde med Option modem förut, men nu E220, och jag kan säga att det inte har ett dugg med modemet att göra.

Lösningen är att använda VUZE istället, det har inga problem att köra full speed i detta nät. Efter en drös av inställningar kan man till och med få ett bra gränssnitt i Vuze, likt det som var i gamla Azureus.

Är du säker att det ska funka?  HAR LADDAT NER VUZE NU, lagt programmet i brandväggen och öpnnat porten som den använder i b-väggen med...

för det gör det inte IBLAND typ en nanosekund i halvminuten ligger nedladdningen på 800 kb/s (väldigt bra) men restrerande  tid är på typ 1.6 kb/s..

18 Timmar räknar den med att skivan (med många seeders) ska ta att få hem på 70 megabyte ?

6

Sv: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Ta en titt här.
http://www.mobilabredband.se/ip

Men trotts om man inte har publik ip så skall inte det spela så stor roll, beroende på tracker självklart.
Testa aktivera kryptering också, se om det hjälper nått.

Sen är inte torrent nå vidare för mobilt bredband, strama åt anslutningarna också, annars kväver man anslutningen.
Vad får du för hastighet när du hämtar nått från t.ex. sunet's ftp?

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

7

Sv: Problem med UTORRENT med GLOCALNET MOBILT BREDBAND

Ghost Dog skrev:
Vispen74 skrev:

Det är väl ändå så att Glocalnets (Telenors) 3G-nät är onåbart utifrån som är problemet. Prova att sätta upp en FTP så får du se, omöjligt. Jag körde med Option modem förut, men nu E220, och jag kan säga att det inte har ett dugg med modemet att göra.

Lösningen är att använda VUZE istället, det har inga problem att köra full speed i detta nät. Efter en drös av inställningar kan man till och med få ett bra gränssnitt i Vuze, likt det som var i gamla Azureus.

Är du säker att det ska funka?  HAR LADDAT NER VUZE NU, lagt programmet i brandväggen och öpnnat porten som den använder i b-väggen med...

för det gör det inte IBLAND typ en nanosekund i halvminuten ligger nedladdningen på 800 kb/s (väldigt bra) men restrerande  tid är på typ 1.6 kb/s..

18 Timmar räknar den med att skivan (med många seeders) ska ta att få hem på 70 megabyte ?

Nja, inte riktigt som för mig, jag peakar på 200 kb/s, men ligger ganska konstant på 120 kb/s med vuze. Med uTorrent klagar den med gul prick, och får en fart på typ 40 kb/s. Laddade ner en film på 700 Mb i går kväll och kunde se den samma kväll, så 18 timmar låter mycket!

Då har jag inga fler idéer. Men har inte Glocalnet nån limmit på hur mycket man får ladda ner per månad? Det är inte så att du fått bredbandet strypt? Bara en tanke... kolla bredbandskollen.se