51

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Vore lysande om cm fixade skärmen, så den inte är stel som nu. Dvs får finlir. Blir roligare då.

Här tex, enkel test, ju hårdare tryck på skärmen desto fetare linje.
http://s5.postimg.org/55aro9gl3/tmp_5506_Screenshot_2014_08_01_23_52_43_20023068.png

Och med 1+1

http://s5.postimg.org/wh60pllbr/Screenshot_2014_08_02_00_00_14.png

Enkelt att prova, installera appen markers

Antu har liknande tester.

Oneplus 1:
GSM: 850, 900, 1800, 1900MHz
    WCDMA: Bands: 2100/1900/1700/850/900
    LTE: Bands: 2100fd/1800fdd/1700fd/2600fdd/700fd/2600td/2300td

LG G3:
GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G band    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
4G band    LTE 800 / 1800 / 2600

Tror jag det är,
Som synes saknar även g3 band.
Men specen är fel från lg,
Gsm 850,900,1800,1900. Wcdma 850,900,1900,2100. Lte 700,800,900,1800,21002300,2600.
Enl boxen.

52 Senaste redigerad av Jonny (2014-08-02 04:48:00)

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

@svenix
men gör gärna en tråd om den.... intressant då även cyanogen borde blivit bättre med tiden smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

53

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

skulle tro det är en tidfråga innan dom blir stämda för namnet ONE+1
då det förväxlas med HTC ONE modellerna skulle jag tro

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

54

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jonny skrev:

@svenix
men gör gärna en tråd om den.... intressant då även cyanogen borde blivit bättre med tiden smile

Jag postar ingen mer info om Oneplus One här.
Dels är ju tråden för en annan telefonmodell, dels räcker nog den info som redan givits som en första introduktion för den som ev. är intresserad.
Vill man veta mer rekommenderar jag som sagt en titt i det svenska Oneplus One forumet:
https://forums.oneplus.net/forums/svenska/

55

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

smile oki

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

56

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Oneplus forumet filtreras av one eller mods, och är ett tillverkarforum.

Men vill du ha invite så krävs one konto m.m för att använda den, dom är tidsbegränsade så måste ha kulor på paypal, one konto(store) osv annars ingen vits.

57

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Oneplus forumet är ett tillverkarforum - javisst! Det är ju Oneplus idé att samverka med communityn så därför skapade man ett forum redan från början.

Jag har varit med i det forumet ett tag och upplever inte att saker "filtreras". Däremot händer det att Oneplus vägrar att svara på vissa saker som t.ex. frågan om gul bakgrund i nederkanten av skärmen som många klagar på. Där hävdar Oneplus envist att det är "no issue", man hindrar dock inte medlemmarna från att diskutera detta.

Sen är det sant som G-man säger att skulle man lyckas komma över en invite och vill handla så får man agera snabbt. Invites är tidsbegränsade, vissa gäller bara ett dygn, så det är bra att ha sitt paypal-konto i ordning ifall man överväger att köpa en Oneplus. När/om man väl får en invite gäller det att agera snabbt om man vill köpa.

58 Senaste redigerad av Jonny (2014-08-02 16:22:22)

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

har nu kollat runt på diverse test av den luren och det vekar som problemet med att när man ringer så hörs man bra för dom som ringer men volymen i luren är för låg.. denna kille hade pratat med Cyanogen om detta...vilket dom var medvetna om och skulle fixas till.... detta hörde jag för flera år sedan då jag körde med rootad LG lur och var en stark anledning till att jag köpte stock telefon då jag lessnat på detta...
så problemet verkar kvarstå vad jag fått fram på youtub testen

tyvärr

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

59

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Som jag skrev, kanon lur för pengarna OM man vill trixa å pilla för rimlig peng.
Men som lur as is falerar den på flera vis, tyvärr.
G3 har samma hårdvara och minne(nästan, 32gb eller 96gb).
Samt g3 är lättare och mindre samt skönare i handen att hålla.

Jag var super hypad över den tills körningen av den(16gb modellen)

Tyvärr håller den ej måttet mot egna hypen "never settle" samt "flagship killer"
G3 och s5 dödar den direkt, tyvärr... ;(

60

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jag är inte förvånad om en dubbelt så dyr lur är bättre.
Men för mig går nog smärtgränsen vid c:a 3000 för vad jag är villig att lägga på en mobiltelefon...

61

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jag petade in en qi laddare i 1p1 luren, funkar nu med lg laddaren...

62

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

svenix skrev:

Jag är inte förvånad om en dubbelt så dyr lur är bättre.
Men för mig går nog smärtgränsen vid c:a 3000 för vad jag är villig att lägga på en mobiltelefon...

instämmer..... telefonerna är på tok för dyra

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

63

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

En Xperia ZL för 2000kr med fhd skärm OCH lte band så den funkar.

64

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

jo på netonet..bra tele ?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

65

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Har den ej så.

66

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

one + finns nu i affär enligt dessa

http://www.bazula.se/Oevriga/OnePlus/On … n=prisjakt

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

67

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Har funnits på div online affärer länge,
Men oftast kina modellen och eller saknar garantier från one.

Vad ja menade med S luren är att one är överprissatt, dom påstår att dom ej gör kulor på dom, det tror jag ej på då one säljer utan mellanhänder och svensk moms tex. Går ej ihop rent mattematiskt.

68

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

one + finns nu i affär enligt dessa

http://www.bazula.se/Oevriga/OnePlus/On … n=scaliper

Det är kina luren till över dubbla priset, eu luren kostar 3k med 64gb och frakt, sedan mörkar dom frekvenserna.

S luren har lte

69

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

sant...tror med att det inte tillverkas något utan vinst.. oavsett vad som sägs

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

70

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Man kan ha låg avans, annars går det i putten. Typ onoff

71

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Onepluzone blir skapligt varm den också
Villket förklarar hastighetssänkningen vid tex spel, dålig kylning när det bara är plast runt cpu. Torde inte drabba normalt bruk.
Spelet kodat för att max belasta allt.

Båda lurarna krashar inte iaf av hård belastning som vissa andra märken gjort.

Tummen upp på båda lurarna.

72

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

1+one batteritid,
http://s5.postimg.org/7z63wcit3/tmp_17969_Screenshot_2014_08_05_10_13_2557146042.png

Fördelat över
http://s5.postimg.org/ahrsx14jb/tmp_17969_Screenshot_2014_08_05_08_45_0881266152.png
Notera inget sim i luren !

Notera hur laddningen verkligen dyker när den används, måtta ihop de tiderna så fås verklig batteritid vid användning. Dvs
Det är lika stort batteri i G3 som i One, dom har i mångt och mycket samma hårdvara således har dom samma batteritid i praktiken.

73

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Är betydligt högre volym från 1plus one när tex musik spelas med ringerhögtalaren. Är så pass drag att det fläktar ur ljudportarna!
Inte för att g3 är tyst, men one klår den på ren volym sedan är ljudportarna bättre placerade i mitt tycke.
http://s5.postimg.org/dwnrie43b/tmp_17969_20140805_143900_HDR_1_178047949.jpg

Sedan vilken som har bäst ljud kan debateras, är nog personligt men one presterar högt mellan med diskant.
Båda saknar bas, är förväntat så.
Så här vinner One

74

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

75

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Sedan är one tunnare mot G3, men G3 är ljusår skönare att hålla i. Dels för att G3 saknar de vassakanterna som One har, blir märken i handen, medans G3 kan hållas och surfas med i 'timmar' utan problem.

Här vinner G3 solklart.

Fattar inte hur dom tänkte på OnePlus... Snygg design, men usel funktion i praktiken.

Sedan är baksidan på One gjort av liknande matreal som lappower idkade på tidigt 90tal på sina SNIK laptops, och det blev extremt snabbt fult och utslitet. Även One lider av samma problem, redan märken och skavanker efter enbart bordbruk ! urs!
Så luren kräver heltäckande skydd från timme ett !
Även om baksidan är skön, dvs ytan, så är det djupa poorer som fylls med gugg...

Solklar till poäng till G3 här.