1

Tråd: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Kollade på g3 och,
Tycker skärmen är dålig. Ser suddig/skum ut, dålig kontrast och mörk. Synd på en annars ok LTE lur.
Sedan saknas batteritid i specen :-(  då kan man bara gissa 3timmar med den stora skärmen ? ;-)

Spec kravet var nfc, samtliga 2G,3G,4G frekvenser samt fhd skärm.
Inte så många att välja på.

2

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Har du kollat på note 3?

3

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Har inte köpt eller sett IRL, men speccen motsäger dina upplevelser smile Suddig QHD skärm smile men har läst lite andra kommentarer och de säger väll lite liknande att de inte är någon Wow känsla utan mer eller mindre samma wow som de fick när G2an kom. Så den har hårvaran där men upplevelsen tycks inte hänga med.
Kan problematiken till störst del ligga i att de inte är så många native applikationer som är gjorda för 1,440 x 2,560? Om nu appen är gjord för någon av dessa: nHD (640x360) qHD (960x540) HD (1280x720) FHD (1920x1080)
så kanske de inte ser snyggt ut på 1440x2560. Jag kan också vara ut och cykla och apparna kanske skalar 1:1 i vilken upplösning som helst med kristall klar finish.

Where Samsung's offering 440ppi sharpness, the G3 has 538ppi, which is equivalent to high end glossy art books, which LG used as the benchmark of sharpness to aim at.

It feels like the QHD screen is great to look at because LG knows how to make an amazing display, rather that offering a next level of sharpness that blows me away. I didn't feel that I was looking at something superior to the G2 in terms of screen quality, and with the larger heft and hit on battery life, I believe LG has gone too early with the technology just to make an impact.

Or possibly its not even early. Perhaps we just don't need QHD screens in our phones. The display isn't without problems either: tilt it left or right and the brightness drops off sharply, which makes sense when you consider how many pixels are packed in there.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

4

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Trodde som du Andreas tills jag såg den irl..
Ren lur startad, utan appar dvs bara startskärmen ser lika skum ut.
Luren mixtrar med bilden troligen pga dålig kontrast el dyl, tex ljusrött blir mörkrött(lite förenklat)

Wow effekten uppstår ej med tagna bilder då färgerna är fel !
Tittar jag på samma bild i en annan så är den ok... :-( så inget fel på kameran.

Skärmen är för billig eller något, sedan är den ljussvag. Kul att använda i solljus.. "Se alla ljus skygga g3 användare på stan som gömmer sig i skuggan under broarna"
:-)

Deras reklam är kul, lev'la upp... Snarare levlain i mörkret ;-)

När jag pillade med den tidigare var det 'wow det ska bli' efter var det hm... Grf.

Ren android utan lul är så mycket bättre, g3 skulle vara renare, då är hårdvaran ....

5

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

chucken skrev:

Har du kollat på note 3?

Vill helst slippa sams helt. Kollat på s5 också, ogillar vita-plasten. Även om s5 finns indra plastfärger. Gillar fuktskyddet ivf så jämnar utsig på så vis.
:-)
Sams ser oldish ut.

Dubbla sim vore nice.
Kollat på en one+, och lutar åt den faktiskt, tyvärr saknar minnes slot.
Men med 64gb så behövs nog ej med molnet lagring m.m.
:-)

6

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Dubbla sim på 4G telefon kommer snart på Alcatel, talade med dem i Barcelona. Bara ett kommer att vara aktivt åt gången dock. De använder Mediatek chip. Dubbla sim på 3G lur finns flera, Huawei, Samsung, Alcatel.

Qualcomm berättade om chip för dubbelt 4G men det kan knappast vara intressant förrän VoLTE kommer.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Oneplus 1, saknar lite band på lte tyvärr.
Så icke prfekt dn helr ;-)

Har dual/three sim på treG lurar nu.

Så kvarstår mellan sams s5 och lg g3 pga detta.

8

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Lur beställd :-)

OnePlus One gick bort av ren pricip, pga töntigt försäljningssätt. Liknande det google sysslade med. Försöka att hypa produkten. Skulle blivit den pga minnet samt cm annars.

9

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

dLG G3 band,
GSM 850,900,1800,1900
3G/WCDMA 850,900,1900,2100
4G/LTE 700,800,900,1800,2100,2300,2600

TESTAD  (hw+sw)
ljus ute, ok men sett bättre, med adekvas ljus kort batt tid.
Synkar ej 100% mot tex google.
Kallstarts guiden är flawed, för att slutföra krävs nätåtkomst, går ej heller att avsluta guiden för att tex åtgärda detta = moment 22 !
Högtalaren på baksidan, mono, relativt högt ljud.
Hörlurskontakt samt micro-usb på undersidan.
Plingar när färdigladdad, tex sätt på laddning på kväll, så blir du väckt mittinatten ! #%&%$#idioer$&**$%-
Kommer med skyddsfilm, bra, men... Filmen har text och grafik, så måste tasbort - gå ej att använda luren innan. Puckat !
Luren hämtar samtliga/alla man mejlat och ringt? Sedan år ett av android och lägger upp dessa i kontaker/mejl/samtal GRÖTEN som kitty katt har. DVS oreda utan like.
Har bara två 'hemsidor' för att lägga egna ikoner på....
Tuggar isig batteriet på nolltid vid användning.

Sedan reklamen om banbrytande skärm osv, bs.
4*hd ÄR 720*4 = 2880 varvid en stor del gåråt till lullul m.m. kontra effektivt använd full HD med 1920*1080.
Färgerna är fel,
Vägt den mot en nikon, och skillnaden är noterbar...
Men bara att ta en bild, titta på den på tlf med vyn kvar i rl att beskåda så syns det tydligt.

Luren är lätt,
Hälften av en s3 känns det som.
Dom skulle gott kunnat smetat in ett 6ah batteri el dyl, för en dag laddning har ej funkat, fö kan man ej ladda den på natten då den envisas att plinga och plonga när ladd är klar.
Inställningar i android är bortplockade, så saknas saker.

Osv
Osv

Kul lur iaf ;-)

10

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

bra med din recension på luren och den faller bort för mig....

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

11

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Har bara två 'hemsidor' för att lägga egna ikoner på....

Åtgärdat, men...
Måste fylla alla bef skärmar med skrääp så android fattar att yta saknas för fler ikoner/appar, då fås ett val att skapa en ny tom sida... Farför i hve te ska man krångla till .sh så hemskt... Sedan hur tar man bort den...

Developer mode saknas,
Låste upp detta, hastighetsökning blev resultatet samt bättre batteritid :-)

Provat kameran mer,
Komplexa bilder är bra, enkla bilder mindre bra pga det sätt färger hanteras.(sett till fotning och beskådning på lurens skärm.)

Provat video med FH och QHD upplösning, och det är bara - amazing - helt enkelt !
Provade även 120fps, dvs slooowmotion, sjukt snyggt.
Men lite prov käkade 30% av batteriet.

Synk av bookmarks borttagen, a kit kat thing... :-(
Åtgärdad.

Kan köra dual screen på samma skärm, klart mysigt. Lite pilligt, men skapar möjligheter.

Ljud +- och ... Softknappen är borta, skapar vissa problem. Its a kit kat thing... :-(
Delvis åtgärdat med två knappar på baksidan som kan agera ljud +-
Luren saknar hw knappar på sidorna.

Har fjärr ljus,
Som funkar som tv/video/m.m. fjärr, dvs går att byta kanal stänga av osv med luren, har funkat med SAMTLIG jag provat med, allt från nytt till +20år gammalt. Fjärr fritt bord är resultatet.

...mer

12

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jonny skrev:

bra med din recension på luren och den faller bort för mig....

Varför inte en Nokia Lumia 1520? Snacka om mycket telefon för pengarna.
Om folk bara kunde öppna ögonen och se att det finns annat än Android och sjukt överprissatta iPhone.
Windows Phone är snabbt och smidigt. Enda bristen är det lite magrare utbudet av appar men det man behöver finns.

13 Senaste redigerad av Jonny (2014-07-20 08:23:22)

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

jo nog har jag kollat o klämt lite .... håller med dig om Iphone= överreklamerat amerikansk metallskrot.... Android - nja bättre än Iphone men det är lite som windows eller mac..... nu råka det bli windows från början...
hur som helst har kollat lite på Win-mobil fast inte så mycket ska erkännas... få kanske checka det lite mer även om modellen inte tillhör den snyggaste designen smile för det ska även se bra ut som bekant

Sony Z2 faller mig i smaken vad gäller design

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

14 Senaste redigerad av Nalleman (2014-07-20 10:33:21)

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jonny skrev:

jo nog har jag kollat o klämt lite .... håller med dig om Iphone= överreklamerat amerikansk metallskrot.... Android - nja bättre än Iphone men det är lite som windows eller mac..... nu råka det bli windows från början...
hur som helst har kollat lite på Win-mobil fast inte så mycket ska erkännas... få kanske checka det lite mer även om modellen inte tillhör den snyggaste designen smile för det ska även se bra ut som bekant

Sony Z2 faller mig i smaken vad gäller design

Vi är iaf överens om att iPhone är sjukt överreklamerat och inte på långa vägar motsvarar det pris man tar ut.
Jag körde med Android ett tag och det var helt OK men helt ärligt så ville jag tillbaka till Windows Phone (eftersom jag använt det innan och var van vid det).
Jag är supernöjd med min 1520 som dessutom erbjuder prestanda i toppklass.

Hoppas du hittar en lur du blir riktigt nöjd med till slut.
Bara det inte blir en iPhone så.... smile

15

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jag är extremt nöjd med den sista äkta nokian e71.
Tyvärr går win bort helt efter vista å 8 .

Bruk av lur från 8 till 14 ger 30% kvar av batteriet. ej använt till 100% under den tiden.
Nokian bara gick å gick...
Det är kletskärmarna som är problemet så feta batterier krävs.

16 Senaste redigerad av Nalleman (2014-07-20 16:28:00)

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

G-Man skrev:

Jag är extremt nöjd med den sista äkta nokian e71.
Tyvärr går win bort helt efter vista å 8 .

Bruk av lur från 8 till 14 ger 30% kvar av batteriet. ej använt till 100% under den tiden.
Nokian bara gick å gick...
Det är kletskärmarna som är problemet så feta batterier krävs.

Det är sant. Jag får ut två fulla dagar vid flitigt användande av min 1520. Min gamla 3110 höll laddningen i 14 dagar.....
Windows 8.1 fungerar finfint! smile

17

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Min moto microtac gick typ fyra timmar påbatteriet, och det var i slutet på 80talet... Så efter +30 år klarar lurarna inget mer. På en laddning... smile

18

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Lumia 1020

pixel kamera på 41 megapixel = men du vilken värsting

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

19

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Jonny skrev:

Lumia 1020

pixel kamera på 41 megapixel = men du vilken värsting

Ja 1020 är fin men du har 20 megapixel på 1520 och det räcker riktigt långt.
1020 har lite klumpig baksida (p.g.a. kameran) tycker jag.

Går att fynda på Tradera/Blocket.

20

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

aha

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

21

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Är flera lurar med sjuka. Kameror, men när kameran stickerut så är det ej en lur utan en kamera MED lur wink
Ty ja ivf

22

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Lg g3 är lite buggig.

Sedan är skärmen lite väl upplöst på detta forum, texten är 0,1mm hög tex

23 Senaste redigerad av Jonny (2014-07-20 20:26:30)

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

smile
jo och telefonen är inte telefon heller utan en dator med telefon funktion

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

24

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Plåttrigt typ

http://s8.postimg.org/nfi7qgjkl/Screenshot_2014_07_21_00_39_12.png

25

Sv: Någon köpt lg g3? Nöjd?

Nalleman skrev:
Jonny skrev:

bra med din recension på luren och den faller bort för mig....

Varför inte en Nokia Lumia 1520? Snacka om mycket telefon för pengarna.
Om folk bara kunde öppna ögonen och se att det finns annat än Android och sjukt överprissatta iPhone.
Windows Phone är snabbt och smidigt. Enda bristen är det lite magrare utbudet av appar men det man behöver finns.

Har själv en 1520 och frånsett min surfplatta kommer jag nog inte återvända till Android. Dock är det stora minus med Windows Phone att det är inlåst till förbannelse. Men kan man leva på att inte kunna använda sin telefon till allt så är just 1520 min rekommendation till alla här. Inga strul, inget lagg efter två månader och 6 tum är rätt gott.