1

Tråd: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Verkar dock som band 41 tdd 2600 bara finns i amerikamodellen.


http://en.wikipedia.org/wiki/Nexus_5


Anslutningsproblem ibland


https://code.google.com/p/android/issue … l?id=66254

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

2

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Jag har inte noterat att det skulle vara ett problem utifrån svensk horisont med referens till Swedroid där många svenska Nexus-vänner håller till.

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

3

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Inte jag heller

http://www.swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=259

Undras om man når field test mode inkl lte band och sinr utan att rooota.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

4

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Tyvärr har femman sämre batteritid och lite annat mot org fånen från lg, som är mekaniskt ljusår bättre även om mjukvaran på den suger istället....
Sedan är googles uppdateringar av mjukvaran snart slut på den, 18månader... :-(  så snart EOL
Då blir det upplåsning och eftermarknads mjuk som enda lösning.

Köp ny fån var 6månad, bra miljöval med Android

5

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Noterat av "klagomuren".....  smile

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

6

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

G-Man skrev:

Tyvärr har femman sämre batteritid och lite annat mot org fånen från lg, som är mekaniskt ljusår bättre även om mjukvaran på den suger istället....
Sedan är googles uppdateringar av mjukvaran snart slut på den, 18månader... :-(  så snart EOL
Då blir det upplåsning och eftermarknads mjuk som enda lösning.

Köp ny fån var 6månad, bra miljöval med Android


Har du en Nexus 5 ?

Batteritiden är det inga fel på, det beror ju på vad man använder telefonen till och hur ljus man vill att skärmen ska vara...

själv har jag den oftast på mellan 10 & 30 % vilket räcker, skärmen i Nexus 5 är väldigt ljusstark.

folk hakar upp sig på att batteriet "bara" är på 2300 mAh.


Vad pratar du om för upplåsning ? Nexus 5 har "ren" android i sig till skillnad mot t.ex Samsung.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

7

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Discover, har du kollat field test mode? Jag är intresserad av vad den visar nu när samsung strypt field test mode i galaxymodeller med fw 4.3

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

8

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Enda fördelen är att den har ren android och inget hemmeck som sams å lg tex.
Jag har sedan 80talet prioriterat batteritid, där av mitt hate mot att montera spinkiga batterier medvetet i lurar för att spara någon unken mm på tjocken för det ser bättre ut i glassiga papper eller blir 1¢ billigare.
Tfånen är bra i övrigt, men saknar dockkontakter för bättre/snyggare docka som alla andra, annars funkar den bra.
Men ställer jag den mot lg med tredubbla priset så är lg klart mekaniskt bättre.
N5 är en snikmodell, tycker det är dåligt att inte ställa högre krav av google

Problemet med 5/10/20% på ljuset är att det ofta blir oläsbart i solljus :-)
Jag kör på auto, så skruvar den upp/ner efter behov, kunde önskat manuell trim av auto ivf.

9

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

G-Man skrev:

Enda fördelen är att den har ren android och inget hemmeck som sams å lg tex.
Jag har sedan 80talet prioriterat batteritid, där av mitt hate mot att montera spinkiga batterier medvetet i lurar för att spara någon unken mm på tjocken för det ser bättre ut i glassiga papper eller blir 1¢ billigare.
Tfånen är bra i övrigt, men saknar dockkontakter för bättre/snyggare docka som alla andra, annars funkar den bra.
Men ställer jag den mot lg med tredubbla priset så är lg klart mekaniskt bättre.
N5 är en snikmodell, tycker det är dåligt att inte ställa högre krav av google

Problemet med 5/10/20% på ljuset är att det ofta blir oläsbart i solljus :-)
Jag kör på auto, så skruvar den upp/ner efter behov, kunde önskat manuell trim av auto ivf.


Att ha ljusstyrkan på auto är oftast ett sätt att få telefonen att dra mer kräm.

När jag har skärmen på 100 % så är det inga problem alls att se vad som står på skärmen i direkt solljus,
oftast räcker det med 50 %.

När min Galaxy S3 var på 100 % ljusstyrka så var det som när Nexusen är på 50 %.

När jag har behovet av starkare ljusstyrka så går jag bara in och ändrar det i appen Android Assistant.

https://play.google.com/store/apps/deta … &hl=sv

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.

10

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

Tycker tlf kan fixade det då den har ljussensor...
Finns redan ljusjustering org i android, inget behöver installeras.

11

Sv: Nexus 5 många LTE band men med bruten anslutning i en del lurar

G-Man skrev:

Tycker tlf kan fixade det då den har ljussensor...
Finns redan ljusjustering org i android, inget behöver installeras.


Appen är bättre än originalinställningarna, för i appen ser man hur många % man ställer ljusstyrkan på.

Hemma: Telia fiber 500/500.
Bärbart: ZTE MU5001 + Telia Extra användare.
Mobil(t): Galaxy S23 Ultra & Telia Obegränsad.
Extra: Allt möjligt, som externa antenner & simkort.