26

Sv: Intrång i nätverk?

plun skrev:
Andy skrev:

Jag har själv sett detta i min egna wifilista under ubuntu att ibland dyker datornnamnet upp i listan som ett nät fast jag är ansluten till något helt annat, det försvinner dock på några sekunder.

Med all respekt för Ubuntu och alla andra döende GNU-distar så har jag aldrig sett det!


Det händer inte hela tiden, inte så att det är ett störningsmoment jag bara la märkte till det och kom att tänka på det nu när jag läste den här tråden om windows, dock tror jag inte att det beror på samma sak.

27

Sv: Intrång i nätverk?

Andy skrev:
plun skrev:
Andy skrev:

Jag har själv sett detta i min egna wifilista under ubuntu att ibland dyker datornnamnet upp i listan som ett nät fast jag är ansluten till något helt annat, det försvinner dock på några sekunder.

Med all respekt för Ubuntu och alla andra döende GNU-distar så har jag aldrig sett det!


Det händer inte hela tiden, inte så att det är ett störningsmoment jag bara la märkte till det och kom att tänka på det nu när jag läste den här tråden om windows, dock tror jag inte att det beror på samma sak.


Jo döende GNU-distar vill jag inte veta av!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

28

Sv: Intrång i nätverk?

plun skrev:
Andy skrev:
plun skrev:

Med all respekt för Ubuntu och alla andra döende GNU-distar så har jag aldrig sett det!


Det händer inte hela tiden, inte så att det är ett störningsmoment jag bara la märkte till det och kom att tänka på det nu när jag läste den här tråden om windows, dock tror jag inte att det beror på samma sak.


Jo döende GNU-distar vill jag inte veta av!

Vad menar du nu?

29 Senaste redigerad av Jonny (2013-12-30 23:12:15)

Sv: Intrång i nätverk?

oavsett vad detta mynnar ut i så fick jag orsaken på vad det berodde på smile fick hicka minst sagt då jag aldrig sett det förut : )
vad jag kommer ihåg i alla fall. järnspöke eller inte?  tack boys wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

30

Sv: Intrång i nätverk?

Jag minns när man fick  bredband 512k via stjärntv tror jag dom hette, man såg allt å alla som delat ut allt i sin dator, det var likadant med tele2 ett tag.

31

Sv: Intrång i nätverk?

rysare:)

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

32

Sv: Intrång i nätverk?

Jonny skrev:

rysare:)

Undrar vad det hittade i sin egna datorn? smile

33

Sv: Intrång i nätverk?

Andy skrev:
plun skrev:
Andy skrev:

Det händer inte hela tiden, inte så att det är ett störningsmoment jag bara la märkte till det och kom att tänka på det nu när jag läste den här tråden om windows, dock tror jag inte att det beror på samma sak.


Jo döende GNU-distar vill jag inte veta av!

Vad menar du nu?

Jag menar precis vad jag skrev, sen kan ju inget ändras föränn den store Richard M Stallman ligger där med nästippen i vädret!

Fiber 250/100 Mbits, Ubiquiti Edgemax Lite, Telenor 4G 80 Mbits (Dec 2011) , Huawei E392 samt E398, Poynting panelantenn, 14 dbi 2600 Mhz, ASUS RT-N66U/AC68U,  1 st IP kamera D-link DCS-932L.  TP-Link 3420v2/WR703N, kör ROOter såklart  smile

34

Sv: Intrång i nätverk?

Andy skrev:
Jonny skrev:

rysare:)

Undrar vad det hittade i sin egna datorn? smile


don´t wants to now: hehe

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

35

Sv: Intrång i nätverk?

plun skrev:
Andy skrev:
plun skrev:

Jo döende GNU-distar vill jag inte veta av!

Vad menar du nu?

Jag menar precis vad jag skrev, sen kan ju inget ändras föränn den store Richard M Stallman ligger där med nästippen i vädret!


Du är inte så förtjust i han?

36

Sv: Intrång i nätverk?

plun skrev:
G-Man skrev:

varför denna iver att tabort funktioner..

Iver?... eftersom 99% av världens användare inte har en aning eller kollar så har då MS valt att "komma ihåg" saker i W8 men det kan ju bli helt fel för en uppmärksam upplyst användare.

Är ju sedan inget problem bara man vet hur man rensar sådant här  smile

ms tarbort funktioner som tex att radera gammla wifi nät man ej behöver mer, tex hotell, efter några år så kommer wifi listan vara belamrad med hundratal hotell wifi osv.
varför man som användare inte skall bestämma över sin egen dator på samma sätt som tidigare och kunna högerklicka för att tabort det nätet är obegripligt...
ah, så klart, finns inget högklick i mobiltelefonernas kletskärmar, då tar man bort det för alla i sann metroanda..
är många saker som är borttagna i win8, helt utan någon vettig anledning, är nog vettigt i en mobiltelefon ala iphone/android. windows 8 är inte windowskompatibel, på samma sätt som ibm's datorer slutade vara ibm-kompatibla. och intels cpu slutade vara intelkompatibla.
sedan är all linux "rootad" från start, dvs det finns bara användarkontot root eller vad man valt som namn, sedan skapar man användare med mindre åtkomst till systemdelar.