1

Tråd: Videoclip format av ipkameror

Hej alla.

Har nu provat nya IProbot 3 från Tenvis.

har nu upptäkt att den gör videocippen I formatet V.264
Detta format klarar inte VLC player att spela upp eller någon annan spelare som jag provat.

det följer med en V.264 player som man ska använda för att spela upp videoclipen med fast det är usel skärpa då man använder denna programvara.

Lite konstig med är att om man titar på videoclip I IE 10 så är det lite kantig bild men om man tittar på samma I Chrome så används insticksprogrammen Quicktime och bilden blir bättre I live, men Quicktime spelaren själv klarar inte att spela upp videoclipen om man tex sparat ut en videoclip på skrivbordet och försöker spela upp det.

video clips filmen får för övrigt en ikon med namnet H:264  ??

.264 är vad jag förstår mp4 format men hittar ingen mp4spelare som kan spela upp dessa videoclip heller

knepigt problem..... finns det någon som har en lösning på problemet med V.264 fomatet så är jag tacksam för ett tips smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2

Sv: Videoclip format av ipkameror

Har aldrig hört talas om formatet V.264

H. och X. känner jag till, X. är en öppen version av H. med lite fler funktioner.
Men V. förblir ett mysterium.

Är det kameran eller mjukvaran som skapar dessa filer?

It is difficult to find videos recorded with the IPRobot3 because of the v264 format (not h264) used by the camera. So I'm sharing some native files for an accurate demo of the video quality.

v264 video format
The adoption of v264 format for saving videos is a strange product management decision and makes difficult to publish demo videos taken with the IPRobot3 the traditional way (YouTube, DailyMotion, ...).


v264 is different from the h264 format and no tool known to man (VLC, MPC, Quicktime, ...) can play it except the V264Player.exe provided by Tenvis.
Since that viewer is a Windows program, v264 files cannot be viewed on any other platform.

The V264 File to AVI File Tool on Tenvis website is supposed to allow the conversion of such videos, but output is limited to 352x288, so it's not an option at the moment.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!

3

Sv: Videoclip format av ipkameror

mov skräp :-)
finns android app som klarar de flesta kamerorna, och även kan spela in filmer, ifall det funkar.

du får läsa headern i mov filmen, och klura ut om dom bara leker med denna, tex byt namn på filer osv och prova.
jag brukar använda ripper tools, men dom verktygen finns ej publikt.


men konvertering fram å tebaxx ger dålig kvalitet på filmerna.

4 Senaste redigerad av Jonny (2013-07-26 11:26:53)

Sv: Videoclip format av ipkameror

ja sicken skit o göra den så.... varför trassla till det kan man undra..

har provat ändra namn på filen men funkar ej...
och deras egen 264spelare är inget bra....ger dålig bild...

får skicka ett mail till deras support o fråga.....men tack ändå smile


@Andreas

hur vida hårdvaran eller mjukvaran som gör det...ja det ska jag låta vara osagt...
har snackat lite med deras support och det lär finnas en uppgr. på kamerans FW som inte finns publikt ännu.

åter kommer om det är någon ändring på detta problem men den nya FWs

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5 Senaste redigerad av Jonny (2013-09-11 20:16:15)

Sv: Videoclip format av ipkameror

fick deras nya icke släppta fw. 1.3.1.3 vilket gör bättre video clip MEN den fw´n gör att båda mina kameror står och startar om sig var 20 sec hela tiden om man gör via wifi. ?? är visserligen en beta fw men ändå = dåligt att släppa det då det fungerar så dåligt... fick backa tillbaka till deras senaste stabila fw 12.83 påpekade det för deras support 002 Coco som jag hela tiden fått i detta ärende...och påpekade detta prioriterade fel samt att lösa det Quickly smile inget svar ännu men skickat idag ....

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )