51

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

careface skrev:

Svar på dina frågor:
*De skickar med två extra utifall att det skulle vara något fel på de i paketet, de har funktionstestat routern - men inte antennerna. Antennerna som följer med förstärker inte signalen utan är till för att kunna placera routern på ett ställe men ta emot signalerna på ett annat.

*Du ska använda det simkort som låg separat. Det som sitter i är det som registrerades på den tidigare ägaren, de sålde de nämligen med simkortet i för att underlätta ännu mer.

Vet du om antennuttagen på routern endast är för 4G eller om man kan ansluta en riktantenn för 3G till något av dessa uttag?
På D-link DWR-923 är ju uttagen endast till för 4Gantenn medan den till 3G är inbyggd i själva routern.

52

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Nalleman skrev:
careface skrev:

Svar på dina frågor:
*De skickar med två extra utifall att det skulle vara något fel på de i paketet, de har funktionstestat routern - men inte antennerna. Antennerna som följer med förstärker inte signalen utan är till för att kunna placera routern på ett ställe men ta emot signalerna på ett annat.

*Du ska använda det simkort som låg separat. Det som sitter i är det som registrerades på den tidigare ägaren, de sålde de nämligen med simkortet i för att underlätta ännu mer.

Vet du om antennuttagen på routern endast är för 4G eller om man kan ansluta en riktantenn för 3G till något av dessa uttag?
På D-link DWR-923 är ju uttagen endast till för 4Gantenn medan den till 3G är inbyggd i själva routern.

De ska vara till för både 3G och 4G - med tanke på att antennerna du får med är sådana så att du kan placera routern längre in i ett run och ha ha antennerna vid fönstret, vilket också fungerar på 3G smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

53

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Personal i butik har ingen susning om antennerna på 923an.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

54

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

careface skrev:
Nalleman skrev:
careface skrev:

Svar på dina frågor:
*De skickar med två extra utifall att det skulle vara något fel på de i paketet, de har funktionstestat routern - men inte antennerna. Antennerna som följer med förstärker inte signalen utan är till för att kunna placera routern på ett ställe men ta emot signalerna på ett annat.

*Du ska använda det simkort som låg separat. Det som sitter i är det som registrerades på den tidigare ägaren, de sålde de nämligen med simkortet i för att underlätta ännu mer.

Vet du om antennuttagen på routern endast är för 4G eller om man kan ansluta en riktantenn för 3G till något av dessa uttag?
På D-link DWR-923 är ju uttagen endast till för 4Gantenn medan den till 3G är inbyggd i själva routern.

De ska vara till för både 3G och 4G - med tanke på att antennerna du får med är sådana så att du kan placera routern längre in i ett run och ha ha antennerna vid fönstret, vilket också fungerar på 3G smile

Tackar tackar! Skall testa i helgen - inte för att det är dålig täckning utan mera för att det redan sitter en antenn monterad på taket. smile

55 Senaste redigerad av El Dovado (2013-06-18 20:42:24)

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Bönhörd?

Efter att ha testat 3logomini:s 149:-kr erbjudande med ZTE MF28G i några dagar är jag helnöjd;
Routern står i ett fönster mot 3logomini:s mast som är belägen ca 1 km bort.
Inga yttre antenner anslutna.  Tråd mellan router och dator.
(Trådlöst, 5 m line of sight, drar ned hastigheten 20 Mb/s.)

RSSI -53 dBm blir till fem staplar och 100% antennsignal.
Enligt Speedtest.net får jag runt 50/20 Mb/s. Stundtals uppåt 70/25.
Högsta värde ner: 83 Mb/s!!!  när 3logomini utlovar maxfart på 64 Mb/s!
De har uppenbarligen ingen strypning där.

PunBB bbcode test

En gång såg jag t.o.m. speedtest-nålen gå i botten!! = 100 Mb/s!!
Den tiondels sekunden måste jag ha varit ensam på masten??
Stabil uppkoppling, har inte blivit nedkopplad hittills.  cool
Och det visar ju att routern duger.

Inte för att jag behöver det, men eftersom jag redan äger en parabolantenn
för 2600-bandet testade jag.denna.
Men det verkade bli sämre - kollade dock inte RSSI-värdet.
Min fru sa att mer än 100% går inte - är det verkligen sant?? wink
Men -50 dBm borde kanske gå.

Ja, jag har tur som har en mast så nära här ute på vad jag kallar landsbygden.
Som dessutom sänder på 2,6 Ghz och endast har ett fåtal användare.
Det sa säljaren i alla fall, men det verkar ju stämma.
Jag verkar ha blivit bönhörd i min tidigare kamp med?/mot? ALLA de andra operatörerna.

Varför fick inte jag några yttre antenner när andra har fått dubbla par?  mad
Man kan väl inte få allt......  lol   lol   lol

Har testat:
Mobila bredband: Telia, Tele2, Telenor, TRE
Routrar:               Dovado TINY, Dovado PRO, ZTE MF28G, Huawei B593,
USB-modem:       Huawei E398, Huawei 3276 m.fl.

56

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Oj, det låter ju superbra ju! Vad får du för hastighet om du tester på bredbandskollen eller genom en filhämtning från typ speedtest.tele2.net? smile

Routern visar 100% ganska tidigt, så -58 eller -50 är båda 100% - så det går att få mer wink

De externa antennera är inte till någon nytta egentligen, om du inte vill ha routern längre in i rummet och får bäst täckning nära fönstret. De förstärker nämligen inte täckningen. Men vill du ha ett par, så vet du att jag också fick dubbla! tongue

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

57

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Ooops!
Efter ett tiotal tester verkar det som Bredbandskollen visar 20 Mb/s mer än Speedtest
på download. Upload kanske 3-4 mer.
Vad betyder det?
Att jag ligger någonstans imellan?
Tack för erbjudande om antenner men först
försöker jag tjata mig till dem från 3logomini.

Har testat:
Mobila bredband: Telia, Tele2, Telenor, TRE
Routrar:               Dovado TINY, Dovado PRO, ZTE MF28G, Huawei B593,
USB-modem:       Huawei E398, Huawei 3276 m.fl.

58

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

El Dovado skrev:

Ooops!
Efter ett tiotal tester verkar det som Bredbandskollen visar 20 Mb/s mer än Speedtest
på download. Upload kanske 3-4 mer.
Vad betyder det?
Att jag ligger någonstans imellan?
Tack för erbjudande om antenner men först
försöker jag tjata mig till dem från 3logomini.

Det kan betyda två saker, att den Speedtest-server du testar mot är överbelastad eller att Bredbandskollens resultat är snäppet för högt. Båda händer, där det vanligaste nästan är att Speedtest-servrarna är överbelastade. Om du inte gjort det, testa att välja Lidingö-servern i Stockholm och se vad du får för resultat mot den.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

59

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Testade lite vad jag max kan pressa ur 3G-nätet här med en ZTE MF28G, mitt i centrala Uppsala - så belastning finns det garanterat fortfarande på masten vid denna tid.

Jag hämtade en fil från speedtest.tele2.net för testet och tog hastigheten från DU-Meter. Riktigt nöjd faktiskt!

RSSI : -89 dBm
3G: 71%

Ansluten till routern via WiFi!

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71305977/Forumbilder/Mobilabredband/hastighetstester/DUMeter1.PNG

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

60

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Hej jag nappade på detta o har fått ZTE MF28G  där satt ett litet simkort i ZTE  men jag har inte fått pin eller puk koden.
Efter läst här undrar jag om dom missat något vissa fick 2 kort ett i ZTE o ett bredvid som funka eller e de fler som fått bara ett litet simkort som satt i utan pin o puk ??
Tänkte aktivera de den siste om två veckor när mitt kontantkort e slut.

61

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Du ska använda simkortet som låg separat i paketet. Eftersom routern är en returrouter så är det där en tidigare persons simkort för mobilt bredband som nu är inaktivt, de satt nämligen i för att underlätta kom-igång processen smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

62

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

careface skrev:

Du ska använda simkortet som låg separat i paketet. Eftersom routern är en returrouter så är det där en tidigare persons simkort för mobilt bredband som nu är inaktivt, de satt nämligen i för att underlätta kom-igång processen smile

Som jag misstänkte   där låg inget separat i paketet
Ja får ringa och jaga 3 efter mitt kort sad

63

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Otto3 skrev:
careface skrev:

Du ska använda simkortet som låg separat i paketet. Eftersom routern är en returrouter så är det där en tidigare persons simkort för mobilt bredband som nu är inaktivt, de satt nämligen i för att underlätta kom-igång processen smile

Som jag misstänkte   där låg inget separat i paketet
Ja får ringa och jaga 3 efter mitt kort sad

Ja stoppa in kortet o de funka o surfa med     
Fick ett sms med önskar dej en trevlig student och lycka till i framtiden!!! Många kramar från oss i Åseda
Oj detta e den tidigare ägarens kort

64

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Då kan det vara rätt kort ändå, men med något nummer som någon bytt bort och skickade sms till dig istället.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

65

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

careface skrev:
Nalleman skrev:
careface skrev:

Svar på dina frågor:
*De skickar med två extra utifall att det skulle vara något fel på de i paketet, de har funktionstestat routern - men inte antennerna. Antennerna som följer med förstärker inte signalen utan är till för att kunna placera routern på ett ställe men ta emot signalerna på ett annat.

*Du ska använda det simkort som låg separat. Det som sitter i är det som registrerades på den tidigare ägaren, de sålde de nämligen med simkortet i för att underlätta ännu mer.

Vet du om antennuttagen på routern endast är för 4G eller om man kan ansluta en riktantenn för 3G till något av dessa uttag?
På D-link DWR-923 är ju uttagen endast till för 4Gantenn medan den till 3G är inbyggd i själva routern.

De ska vara till för både 3G och 4G - med tanke på att antennerna du får med är sådana så att du kan placera routern längre in i ett run och ha ha antennerna vid fönstret, vilket också fungerar på 3G smile

Jag kopplade in antennen på taket (har använt den till Telenor tidigare) och vips så funkar 4G på Tre också. Dålig täckning här så jag ligger bara på 18-25 % antennstyrka och - 87 i RSSI. Trots det 20 ner och 2 upp. Så nu kör jag vidare på 4G fast jag räknat med att köra 3G. smile Med Telenor 4G kom jag upp i 7 ner och 8 upp under gynnsamma omständigheter.
Funderar på hur mycket en lösning med dubbla riktantenner skulle göra?

66

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Kolla hur riktningen är i förhållande till masten, det kanske kan hjälpa med att rikta om den? smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

67

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

careface skrev:

Kolla hur riktningen är i förhållande till masten, det kanske kan hjälpa med att rikta om den? smile

Har testat lite men vet inte var närmaste mast står någonstans. Har en av Tres master så jag kan se den röda lampan i toppen på kvällarna men på den masten finns inte 4G. Kommer väl så småningom. Vet du hur jag får reda på var närmaste mast med 4G finns? Fast jag är så nöjd med min stabila och snabba uppkoppling som den är. Har inte varit så bortskämd med det det tidigare. smile

68

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Ring 3s kundtjänst, så kan du åtminstone få väderstrecket. De brukar inte vilka lämna ut exakt position smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

69

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Du kan kolla här med: http://opensignal.com/

70 Senaste redigerad av Nalleman (2013-06-17 11:04:16)

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

careface skrev:

Ring 3s kundtjänst, så kan du åtminstone få väderstrecket. De brukar inte vilka lämna ut exakt position smile

Tack! smile

71

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Sam skrev:

Du kan kolla här med: http://opensignal.com/

Tackar - det skall kollas! smile

72

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Är det någon som vet om man kan ta ett 3 Extra Sim för 49 på det här erbjudandet ?

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

73

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

mejlade igår 3 kundservice för och se om man kan få med zte mf28g  med dena kampanj och fick svaret undrar vad det är för folk som jobbar där dom har inget koll på deras kampanj ?

Vi har inget bredband som kostar 149 kr/mån.
ZTE MF28G kan bland annat erbjudas för 29 kr/mån i  abonnemanget Maxfart 30GB som kostar 199 kr/mån.

Kan detta vara intressant för dig?
Med vänlig hälsning,
 



Cristian Sarmiento
Kundservice och Lojalitet
Telefon: +46 (0) 771 735 300
Växel: +46 (0) 763 33 33 33
Hi3G Access AB, Box 30213
104 25 Stockholm
tre.se

Bredbandsbolaget  100/10Mbit/s
Telenor 4G

74

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

Det är för att det är webbsälj och lagret som har hand om de priserna. Det är inget som går att få tag i någon annan stans än på tre.se.

Bättre att maila deras onlinekundtjänst istället. smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

75

Sv: REA: 100GB bredband för 149,50kr/månad (och andra fynd)

tror inte en kickback/provitionsbaserad försäljning via telefon säljer billiga lösningar... som ej ger kulor för egendel.
vill nog hellre sälja någon totallösning @ 899:-/månad om du frågar om detta så får du napp direkt...