1

Tråd: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

Hur länge fick ni vänta innan grejorna kom från Tele2?
Beställde mobilt BB med hemtelefoni 15/2, har ännu idag 4/3 inte fått prylarna!
På hemsidan står det 1-3 dagar!
Tele2 hittade inte min order när jag ringde efter 10 dar och i fredags 1/3 "hoppades" dom att jag ska ha delarna den här veckan!!!
Blev uppringd av Tele2 1/3 och nu hittade han efter långt letande min order! Inget brev om ingått avtal har dock kommit, trots att försäljaren lovade det vid beställningen..
Har vid kontakt med dem inte kunnat få svar på flera tekniska frågor om deras grejer.
En support hade som skäl att jag inte hade något avtalsnummer!
Riktigt dåligt, man måste väl kunna ge svar på deras teknik utan att ha ett avtal först.

Nu är det 17 dagar sedan beställningen gjordes!
Är det bara Tele2 som har så här dålig support eller är det lika med alla?

Mvh

2

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

Tele2 har outsource-at hela sin kundtjänst till Transcom och Teleperformance, som jobbar mot att hålla samtal så korta som möjligt då de inte tjänar pengar gällande längden på samtalet utan per samtal. Om jag inte missminner betalar Tele2 50kr/besvarat samtal. De har dessutom genomgått alldeles för kort utbildning enligt många som jobbar där, den ska vara på runt 3 veckor - då i jämförelse med 3s utbildning som är det dubbla.

Jag har inte bra upplevelser från Tele2s kundtjänst, jag fick ofta olika svar från olika personer och vissa kunde inte ens svara på enkla frågor rörande, exempelvis en faktura. Jag har mycket bättre erfarenhet från Telias och 3s kundtjänster, om det har något att göra med att de har till den allra största delen en egen kundtjänst låter jag vara osagt.

Telenor har ju nu också beslutat sig för att övergå helt till outsource-ad kundtjänst, de kommer använda sig utav Transcom och Sykes.

Så, nej är mitt svar på din sista fråga.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

har samma erfarenheter med tele2, även andra operatörer uppför sig lika dåligt.

beställningar som "bara försvinner" och felanmälningar som alldrig blir åtgärdade.

4

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

Fick min Router idag 6/3, 19 dagar efter beställning!
Mina hemtelefoner som ingick i det beställda paketet fanns inte med!
Undrar hur det är ställt med bolaget Tele2.

Har kopplat  och har bara en till 2 staplar av 5 på mottagningen på bästa stället i huset, ska man vara nöjd med det?
Från routern till min bärbara 3 meter bort har jag 1,5 till 3,5 Mbit/s, ibland upp til 7 Mbit/s, är det OK?
I källarvåningen 1tr ner får jag ingen signal!

Mvh

5

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

är en underleverantör som skickar sakerna.

6

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

G-Man skrev:

är en underleverantör som skickar sakerna.

Brightpoint kankse, de brukar skicka ut modem.

7

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

jupp

8

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

OK.
Jag frågade supporten särskilt om det fanns grejer hemma eller om dom tog det från någon annanstans,
Nejdå, vi har ett ganska stort lager!
Jag trodde nog inte 100 på honom men varför ska man säga saker som inte stämmer!
En nattmössa till på Tele2!

Hur verkar min mottagning, OK eller...

9

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

tror inte ens många kundtjänster ens är anställda av bolagen utan det är inhyrt, vilket skulle förklara kunskapsnivån utöver det bör få veta.


någon som såg nyheterna om telenor kickar sitt och hyr istället...



mobilt bredband är minst 1mbit, har du det så anses det ok.

10

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

G-Man skrev:

tror inte ens många kundtjänster ens är anställda av bolagen utan det är inhyrt, vilket skulle förklara kunskapsnivån utöver det bör få veta.

någon som såg nyheterna om telenor kickar sitt och hyr istället...

Hela Tele2s kundtjänst sitter hos andra bolag, Transcom och Teleperformance. Telenor kommer ju nu kasta ut den lilla del av in-house kundtjänst de haft och enbart köra på andra bolag, då Transcom och Sykes. Telia kör egen kundtjänst, 3 kör också egen kundtjänst - men vid behov (typ helgkvällar och kvällar då det ringer som flest folk) använder de sig också utav Teleperformance.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

11

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

telia körde med inhyrd för 15år sedan... och gör det fortfarande anser jag tills dess dom motbevisar detta., då det inte finns bilar det står televerket på längre, utan är samma bilar som tex är utskickade från dustin m.m.

tror alla större företag nuförtiden består av ett styrelserum, och resten är inhyrt... :-)

12

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

Vad jag vet har Telia egen och till viss del uthyrd- kom på det nu. Jag tänkte bara på det Plus-inslag som sänds i våras att Telias kundtjänst hade längst väntetider bland alla bredbandsoperatörer. Då stod de i Telias lokaler och pratade med kundtjänsten i bakgrunden.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

13

Sv: Tele2 mobilt BB, leveranstid?

Tre har egen kundservice och de sitter i 2 plan  på lindhagensgatan, sedan har de ett fillial till.