1

Tråd: DIR-451 och Huawei E180...

...verkade ju vara en schysst kombo.

Men - de är tydligen inte kompatibla yikes

Kompatibla. Hm. Routern borde väl inte behöva göra så mycket mer än att koppla upp sig, eller skiljer sånthär väldigt mycket mellan modem? Jag trodde det var ganska generella prylar.

Nåväl...

Nån som känner till en workaround på problemet eller sitter man helt i klorna på D-Link som släppte sin senaste firmware (beta) för 451 i slutet av 2007?

2

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

benster skrev:

Nån som känner till en workaround på problemet eller sitter man helt i klorna på D-Link som släppte sin senaste firmware (beta) för 451 i slutet av 2007?

Hej!

En work around är att skaffa en annan router som fungerar bättre.

Vi har flera routrar som fungerar utan några problem tillsammans med Huawei modem, Vigor 2820, Vigor 2910 och VigorPro 5510. Sista är väl kanske lite over kill om du inte vill ha anti-virus, anti-intrusion och anti-spam i routern också¨. :-)

Titta på vår hemsida så ser du vilka som passar: www.draytek.se

Mvh

Lasse Larsson
MigraX AB, DrayTek Sverige

------------------------------------------------------------------
DrayTek tar dig säkert ut på nätet via ADSL, Ethernet
och 3G. Fungerar med alla nät
-------------------------------------------------------------------

3 Senaste redigerad av Samir (2008-08-20 06:32:15)

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

Vad är anledningen att skaffa E180 just nu? 5.76Mbps upplänk är inte aktuell än, både i modemet och i nätet.

Det ser inte alls svårt att få igång i Dovado UMR. UMR'n kostar snitt 995:- (inkl. moms) och vi håller bra koll på nya modem.

Vi har en löjligt lång lista av Huawei modem vi stödjer. Till och med Huawei E960 "router" kan användas som ett USB modem i UMR'n. Kolla videos här:

http://www.dovado.com/modems

smile

4

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

Vad anledningen är? smile

Tja. Jag ville ha mobilt bredband pro från Tre (1,4 upp) och de sålde det just nu för 199:-/mån i 18 månader med E180. Det är anledningen.:cool:

Att skaffa en ny router kan ju vara en lösning, men då behöver jag ju en router som stödjer E180!!!

Eftersom du föreslår att jag skall byta och talar så varmt för Dovado så förutsätter jag att du redan nu har ett datum då ni stödjer E180, för det fanns inte med i listan på kompatibla modem...

Är det ingen leverantör av routrar som öppnat upp själva konfigureringen/kodningen av modemdelen som "open source" ännu?
Det vore mycket intressant...

5 Senaste redigerad av Samir (2008-08-20 07:32:20)

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

Benster!

Så sorry!

Jag var på semester en vecka och hann inte titta på vad som händer hos TRE (brukar kolla in par gånger i veckan).

Jag ska beställa ett sånt modem (däremot obrandad från Dustin eller nån annan) och vi ska ta en titt. Kanske det hamnar på nästa firmware releasen!

big_smile

6

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

Hej!

Huawei E180 funkar i UMR'n!

Det är bekräftat nu.

http://www.dovado.com/modems

Enjoy

7

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

Kommer UMR:en att palla med 14,4MB när det kommer nya modem som stödjer hastigheten?

|ZTE MF880|Sierra Wireless 306|Dovado Pro|Tiny|4GR|3GN|UMR|3Maxfart Total|

8

Sv: DIR-451 och Huawei E180...

Jag kan hoppa in och säga ja på den delen.
Synd att de säkert inte kommer komma 14mbit modem före tre hinner uppgradera till hspa+ 21mbit.

Gillar prylar, 2G/3G/4G, den som har mest prylar när den dör vinner!