26 Senaste redigerad av Bennybåge (2013-02-15 07:35:44)

Sv: China kameror

Nej, verkar inte gå att få in min kamera i detta programmet, även det bifogade programmet som finns för att hitta kamerorna
på nätet, hittar ej den.

Men som sagt, det går att lägga in att den ska spela in på en server. Däremot är jag tveksam till om det funkar om
du stänger ner programmet. Mitt gör inte det, och tror tyvärr inte detta gör heller, vilket gör att man måste ha programmet
igång på en dator hela tiden för att den ska spela in video, och inte bara bilder.

För att välja servern, så klicka längst upp till vänster på den runda ikonen, och välj sen "System configuration",
och därefter fliken i mitten, Disk,
och där får du upp alla partioner. Det gäller att du har mappat upp en partion från server
i utforskaren för att det ska funka.

http://forumbilder.se/CDCA4/screenhunter-01-feb-15-08-33.jpg?width=150

I detta fallet är K,L och N servern, där jag i detta fallet har valt K (står längre upp att K är valt)

27

Sv: China kameror

men du måste ha en dator igång för att länka vidare till en NAS eller?
Det jag är ute efter är att från kamera skicka direkt till NAS från kameran.....nas har FTP
Har inte haft tid att kolla mera med min NAS kanske stöder flera olika protocoll....typ smb kanske.

hur ser din sökväg ut för att få videoclippen till en NAS?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

28

Sv: China kameror

Enkel / billig ipkamera inspelare är tex en android tv box med appen ip cam viewer pro
Dubblar även som viewer och funkar med 99,99% av kamerorna jag provat.

Har ingen motion del om det behövs.

29

Sv: China kameror

Har köpt suneyes h serie strulat för mig hela tiden fungerar inte alls får inte upp den i min telefon heller har testat 3 program fungerar ej, har installerar två andra livärdiga kameror med annat namn fungerar klockrent.

Går man in i suneyes och tittar när den filmar och patrullerar så laggar den hela tiden. Wifi funktionen är instabil !

Köpte den på itsajten , har jag haft otur eller är det en dålig kopia???

30

Sv: China kameror

zigge85 skrev:

Har köpt suneyes h serie strulat för mig hela tiden fungerar inte alls får inte upp den i min telefon heller har testat 3 program fungerar ej, har installerar två andra livärdiga kameror med annat namn fungerar klockrent.

Går man in i suneyes och tittar när den filmar och patrullerar så laggar den hela tiden. Wifi funktionen är instabil !

Köpte den på itsajten , har jag haft otur eller är det en dålig kopia???

Svårt att säga. ... blir den stabilare med kabel?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

31

Sv: China kameror

Jonny skrev:
zigge85 skrev:

Har köpt suneyes h serie strulat för mig hela tiden fungerar inte alls får inte upp den i min telefon heller har testat 3 program fungerar ej, har installerar två andra livärdiga kameror med annat namn fungerar klockrent.

Går man in i suneyes och tittar när den filmar och patrullerar så laggar den hela tiden. Wifi funktionen är instabil !

Köpte den på itsajten , har jag haft otur eller är det en dålig kopia???

Svårt att säga. ... blir den stabilare med kabel?


Nej samma sak.

32

Sv: China kameror

reklamera sk.

33

Sv: China kameror

G-Man skrev:

reklamera sk.

Hej jag har skickat till baka den och dom säger dom hör av sig så fort dom tagit hand om ärendet.
Undertiden beställde jag en foscam 9821w som ska vara riktigt bra har jag läst.

Vill tillägga att de andra två kamerorna jag har installerat felfritt heter tenvis och fungerar super bra.

34

Sv: China kameror

mina foscam har funkat bra en tid, för att senare strulat med olika saker.
nu är det äldre modeller med bla i/o osv

35

Sv: China kameror

"Allows for remote viewing & recording (VGA resolution only) over LAN or the internet through PC and mobile devices (including Iphone)"

så går bara att live titta på full upplösning.

vga kamera, 640*320 upplösning i praktiken.
264 kamera, samma chip som billiga kameror?

36

Sv: China kameror

G-Man skrev:

"Allows for remote viewing & recording (VGA resolution only) over LAN or the internet through PC and mobile devices (including Iphone)"

så går bara att live titta på full upplösning.

vga kamera, 640*320 upplösning i praktiken.
264 kamera, samma chip som billiga kameror?

Menar du att jag gjort ett dåligt köp igen? :-)

Hoppas foscam är minst lika bra som tenvis för isåfall räcker det för mig, suneyes laggade när man styrde den  såg ju inget, testade olika program till iPhone med, den klara ett bara och det var katastrof dåligt . De andra kör jag camviewer på fungerar kalas utan att lagga!!

smile

37

Sv: China kameror

tror tenvis mfl h264 kameror är samma sak med olika priser... :-)
men kamerorna stöder bara vga i vissa lägen.

dåligt köp, nej
men du kan få samma funktion billigare troligen, vet ej vad du betalat. :-)

foscam har det gått att byta optik på.
det är bra.

finns en gämförelsefilm på t¥ben, med de olika pt kamerorna från gen 1 till den tredje du köpt.
och den du har är ljusår bättre mot de tidiga modellerna som var av usel mekanisk kvalitet, kela kameran hänger i en 2-3mm skruv som allt nöter på vid panning, man kan känna detta om man vickar på kamerahuvudet lite försiktigt, blir problem med tiden om kameran sitter monterad uppåner i tex tak.

38

Sv: China kameror

G-Man skrev:

"Allows for remote viewing & recording (VGA resolution only) over LAN or the internet through PC and mobile devices (including Iphone)"

så går bara att live titta på full upplösning.

vga kamera, 640*320 upplösning i praktiken.
264 kamera, samma chip som billiga kameror?


Pratar du tenvis nu @Gman?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

39

Sv: China kameror

foscam 9821w

40

Sv: China kameror

aha okey smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )