1 Senaste redigerad av Jonny (2013-01-09 13:38:14)

Tråd: China kameror

Denna kamera för 300:- motodriven med ställbar skärpa på linsen kan jag verkligen rekomendera som budgetkamera.

http://www.dhgate.com/wholesale-promoti … 46318.html

har bättre skärpa än dom 932 & 942L som jag har från D-link som kostar 3ggr så mycket

nackdelen är att dom inte kan ta videoklip utan bara bilder via motion detection, fast den kan skicka bilder 1 per sekund om man vill.
har 2 st kan nog bli flera smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

2 Senaste redigerad av G-Man (2013-01-09 14:41:25)

Sv: China kameror

haha, du sågar dlink också...

ja dlink har dålig bild, samt stativ.

det i länken är en typ av foscam kopia.
300k
ir
lan
vissa har i/o där man kan koppka tex IR trigger.

3 Senaste redigerad av Jonny (2013-01-09 14:54:23)

Sv: China kameror

Ja Dlinkens staiv är ett skämt

jo den har ir motio detection...

ja i den prisklassen som dom begär för 942L... är ju larvig 1200:-.  och den kan inte mäta sig med chinakopian..... man kan lungt säga att jag sågar dlinken.... och hur jag kunde köpa 3 st av dom..... ja det övegår mitt förstånd. och min plånbok wink

hade för f-n fått 12 st kameror för samma pris...... men man lär sig på vägen..... för man är lite nybörjare på det här med ipkameror...

vad jag förstår av dig så är Foscam en bra kamera.... fast kostar antagligen mer med

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: China kameror

Tplink har med kommit med nya kameror.... fast för högt pris enligt utländskt test samt inte godtagbar bild enligt vad dom skrivit.... Tenson är en som jag tror chinakopia men vet inget om det.... fast ser märket lite över allt.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5 Senaste redigerad av Jonny (2013-01-09 16:42:09)

Sv: China kameror

@G-man
@eller någon annan wink
har du någon erfarenhet av china kopior och kan ge tips på någon som har bra bild ? även om dom jag har fungerar okey

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: China kameror

j@g väljer primärt megapixel kameror med utbytbar optik, även om jag testar lite annat...
en tillverkare som inte är sämre än dlink är tex wansview, ganska snarlik foscam men klarar solljus som många fos kopiorna inte klarar alls samt har i/o ingång som foscam fimpat på nya modellen...

då många kameror tillverkas i ospecificerade fabriker så kan en bra kamera bli skräp plötligt, upphandlingens fula sida...

sedan på kameror så kräver jag lägst N wifi och wpa2 osv

dcs-2310 tex dålig färgmättnad, låg ir känslighet MED den inbygda ir belysningen ( funkar bra i mindre rum nära kameran ).

på foscamtypen så pajar kablarna mellan kamerahuvudet och basen efter x antal rörelser, dom är lite engångskameror pga detta.
speciellt om man kördom på konstant panering tex.

Jonny skrev:

@G-man
@eller någon annan wink
har du någon erfarenhet av china kopior och kan ge tips på någon som har bra bild ? även om dom jag har fungerar okey

bra bild har kamerorna genomgående med sony kamera i +600 dollar området med mekanisk zoom.
jag letar efter något med rimligt pris som många andra.

7 Senaste redigerad av Jonny (2013-01-09 21:01:52)

Sv: China kameror

jo de e klart...... bra bild=kostar...  smile

man få vara ganka nöjd då med detta pris.... men en fråga.... trode den hade inbyggt motion detection.... men tror den stöder det bara vid närmare titt..

på baksidan av kameran finns en grön adapter att sätt i.... det står i/o alarm där...jag behöver ingen extra sensor upptäkte jag smile..... fast vad ska man ha denna till då?

kan jag ha en sådan här ? -----> http://dx.com/p/intelligent-pir-infrare … 24v-129559

http://forumbilder.se/thumbs/24201375146PM6e62.jpg



tacksam för svar

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

8

Sv: China kameror

Jag har köpt en foscam kamera av denna snubbe http://www.ebay.co.uk/sch/andy.lig/m.ht … ksid=p3686 och den har fungerat felfritt ett år. Tog dock in den innan vintern, så att inte mössen i ladugården ska äta upp strömkabeln. Kan inte säga om den är bra på vintern

FosCam FI8904W IRCUT 3.6mm Wireless WiFi Outdoor WaterPro...för US $102.00

9 Senaste redigerad av Jonny (2013-01-09 20:58:17)

Sv: China kameror

ok..... betalade 49$ för min så inte så stor förlust om den pajar.... har även dlinken932 o 942 sitter ute..men dom funkar fast som sagt kinesen har bättre bild smile....fast tror jag behöver extern sensor


*behövde ingen extern sensor...inbyggd smile


ok ser att det är en 720..... bra bild ?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

10

Sv: China kameror

nån som kan ge tips om kameralösningar som funkar under vatten med skaplig bild utan att kosta en månadslön?
Jag vill sätta kamera bakom båten någon meter under vattenytan.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

11

Sv: China kameror

har sett sportkameror vattentåliga och undervattenskameror med tror jag på dhgate.com

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

12

Sv: China kameror

ja, skulle funka på io porten bara man anpassar den mot kamerans krav.
finns lite olika sätt att styra io portarna.

inbyggda rörelse sensor reagerar på förändringar i bilden, dvs ljusare ekler mörkare ljus - funkar dåligt i vissa lägen men förträffligt i andra.

med pir blir det ljusoberoende, dvs behöver ej ha 1000watts lampa för att belysa området.
pir kan även styra ev belysning samtidigt.

Jonny skrev:

jo de e klart...... bra bild=kostar...  smile

man få vara ganka nöjd då med detta pris.... men en fråga.... trode den hade inbyggt motion detection.... men tror den stöder det bara vid närmare titt..

på baksidan av kameran finns en grön adapter att sätt i.... det står i/o alarm där...jag behöver ingen extra sensor upptäkte jag smile..... fast vad ska man ha denna till då?

kan jag ha en sådan här ? -----> http://dx.com/p/intelligent-pir-infrare … 24v-129559

http://forumbilder.se/thumbs/24201375146PM6e62.jpg



tacksam för svar

13 Senaste redigerad av Bennybåge (2013-01-28 11:51:48)

Sv: China kameror

Har en sådan kamera, eller liknande iallafall.
Grymt mycket kamera för pengarna.
Den kan både spela in film eller stillbilder. Dock har jag bara lyckats med film, om jag sitter uppkopplad mot den med datorn i
tex Internet Explorer.
Jagade en mus en gång, och satte kameran där jag visste den höll till. Kanon att "motion detection"
startar direkt. Sen kollade jag datorn dagen efter, och då var där några filmklipp som den hade sparat.
(bra mörkerseende på den också tycker jag, iallafall för det priset)

Även ljud från den.
Och de I/O som du tagit bild på, är en ingång, och en utgång. Tex kan man använda ingången till att aktivera kameran
endast när man har larmat på hemma eller liknande.

Som sagt, mycket kamera för pengarna.
När jag väl får den till att spela in direkt på NASen i filmläge, och inte stillbilder, så blir jag ännu nöjdare.

14

Sv: China kameror

hej. jo jag har 2 av dom....helt klar godkända men även jag vill ha vidoeclippet på nasen och ej på datorn... jag har försökt att lura kamera att skicka till nas(ftp) men den lurar mig wink

säg till om du lyckas knäcka det smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

15

Sv: China kameror

Hej!

Mailade dem, och tydligen kan den bara spara bilder när man inte sitter online med Internet Explorer.
Skall se vad det finns för alternativ med det medföljande programmet. Återkommer..

16

Sv: China kameror

ok...... mitt program heter master.....som följer med....inte så stor nytta av det men under inställningar i kamera finns det sektion pc....där under har jag försökt att lura den att skicka till ftp...men går ej....
endast c:\video

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

17

Sv: China kameror

Ljungdahl skrev:

nån som kan ge tips om kameralösningar som funkar under vatten med skaplig bild utan att kosta en månadslön?
Jag vill sätta kamera bakom båten någon meter under vattenytan.

Vet en helt okej sportkamera som går att använda under vatten, hittade dock ingen recensionfilm från den kameran på youtube när dom filmar under vatten, men här är en väldigt ingående recension om den på youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=gPBKP03771Q.

Finns en länk i filmen till "chinavasion" där man kan köpa den. Annars finns den också på e-bevakning.se en polares sida, dock lite dyrare.

18

Sv: China kameror

Det borde finnas något enklare som kan försörjas med kabel att sätta som back-kamera på båtar.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

19

Sv: China kameror

köp backkamera, dom är täta.
finns backkameror som är felbyggda, dessa funkar som vanlig kamera ca $20 i kina med frakt, vissa har belysning också.

20

Sv: China kameror

Jag använder en backkamera från Clas Ohlson som jag monterat själv på min V70. Klarar biltvättar och störtregn, men fanken vet om den klarar en sommar på en meters djup. Måste finnas andra täta kameror. för det angivna syftet måste möjligheten att bedöma avstånd vara viktig.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

21 Senaste redigerad av Bennybåge (2013-02-05 12:36:00)

Sv: China kameror

Jonny skrev:

ok...... mitt program heter master.....som följer med....inte så stor nytta av det men under inställningar i kamera finns det sektion pc....där under har jag försökt att lura den att skicka till ftp...men går ej....
endast c:\video


Tror nog vi har olika version på kameran, min är nog lite äldre med sämre upplösning, för jag känner inte igen det du
nämner ovan.

Men testade lite nu, och med "SunEyes IP Camera super client" programmet som följde med, så kan jag välja fritt var det skall
spelas in. Men tyvärr måste det programmet vara igång hela tiden. Ingen fara för mig visserligen, då jag skall montera
en touchskärm på väggen snart, och då kan programmet ligga o snurra där i bakgruden utan att det stör.

Däremot får jag inte in och utgångarna att funka som jag vill.
Tydligen skall 1,2 vara utgång, och 3,4 ingång, men mer än så vet jag inte. Gissade på att det är en slutning på
utgången när kameran startar inspelning av "motion detection", jag lyckas inte få någon slutning.
Mäter jag, så har jag 5V mellan anslutning 2 och 4, men inget annat.

22

Sv: China kameror

ok.... vill du ha masterprogrammet av mig....hojta till...så laddar jag upp det så du kan hämta det.

angående motion detection så är det inbyggt.
upplösning på min kamera är 640x480

på mina så är allt inbyggt ... kryssar jag i videoclip så hamnar dom på c:\video    foton där i mot kan jag välja ftp...allt styrs av inbyggd motion detection , har ir för nattview.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

23

Sv: China kameror

Ja, motion detection är inbyggt, och mörker seende.
Verkar nästan vara samma upplösning på den jag har, så de tär nog samma kamera.

Jag testar gärna ditt "Master" program, kan vara intressant o se vad som skiljer.

24

Sv: China kameror

Bennybåge skrev:

Ja, motion detection är inbyggt, och mörker seende.
Verkar nästan vara samma upplösning på den jag har, så de tär nog samma kamera.

Jag testar gärna ditt "Master" program, kan vara intressant o se vad som skiljer.

okey...skicka ett pm till mig om en maildress som jag kan skicka länken till

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

25

Sv: China kameror

Hej!
Har nu lagt in ditt Master program, och det går visst mycket fint att få inspelningen på en NAS,
MEN, jag kan inte testa, då min kamera inte dyker upp i själva programmet, antagligen för att det är ett annat fabrikat.
Men jag kan se att den skapar en mapp med namnet Videos och en Pictures på servern.

Programmet hänger sig stundtals för mig,så det tar tid o testa,
för direkt jag gör en ändring ibland, så hänger det sig 5min.
Återkommer när jag testat mer.