1 Senaste redigerad av Playarn (2012-12-15 12:53:10)

Tråd: Router B593 installations problem

Idag så hämtade jag ut min router B593 ifrån Tele2. Men självfallet, eftersom det handlar om Tele2, så funkar inte sakerna.
Jag förnyade mitt abonnemang (Large) och fick då med routern B593. Jag har startat routern och.. min dator har "upptäckt" den. Jag kan logga in på min router i webläsaren (där man byter lösenord för routern osv) men inget annat fungerar. Jag tror det är något DNS-fel, men jag har ingen aning vad det innebär (se bild i slutet).

På routern så lyser allt som ska (tror ja i alla fall) - Kontrollampan för trådlöst internet blinkar, och det gör även kontrollampan för nätverksläge. Den lampan blinkar i grönt, men ibland så kan den lampan bli röd och slutar blinka.
Signal styrkan är rätt så låg just nu, bara 1 pinne, men på min dongel brukar jag inte ens ha det och det fungerar..

Loggar jag inte på den där router sidan och klickar på Status -> Internet så står det; Anslutningsstatus - Ansluter. Den blir alltså aldrig ansluten.

** Ringde till supporten nu, trodde inte att de hade öppet på helgerna, och tydligen så kan det ta upp till 5 dagar för dem att aktivera SIM-kortetv**

PunBB bbcode test

2

Sv: Router B593 installations problem

"lampan bli röd och slutar blinka"

Då har du ingen signal.Pröva att flytta routern till annat ställe..

3

Sv: Router B593 installations problem

Hej
Jag råkade ut för samma fenomen, alltså att lampan blir röd med jämna mellanrum och att man aldrig får signal, när Tele 2 av någon outgrundlig anledning stängde ned mitt abonnemang efter att det fungerat ua i ca 10 dgr. Tele 2 fick aldrig någon ordning på mitt ab. Jag fick helt enkelt avsluta pågående abonnemang och teckna ett nytt. Det tog ca tre månaders ringande till kundtjänst för att allt skulle lösa sig. Men nu har det fungerat som det ska under de ca två tre månader som jag har haft mitt nya ab.


/Bosse