301

Sv: Telenor 4g spärr

10gig räcker gott och väl att ha med sig runtom i fickan 5gig i månaden tom i mitt fall , men är det den enda uppkopplingen jag har hemma så har jag varken lust eller råd att sitta och ransonera som om det vore brödkris i 50 talets ryssland.
Efterfrågar jag en permanent lösning och får en offert på det och signar upp mig så använder jag det för vad jag har beställt oavsett om det är trådat eller ej.

302

Sv: Telenor 4g spärr

Nu matar ni trollet igen....:-)

303

Sv: Telenor 4g spärr

Är det verkligen sant att de ändrat sig och ska öka maxtaket? helt otroligt i såfall , halleluja! men jag tror det när jag ser det...

och Plun...sluta skriva en massa skit om saker du inte förstår dig på, du är ett understimulerat troll. Har du inget vettigare att syssla med än att hoppa in och skriva ogenomtänkta kommentarer i en massa trådar? Det är ju Söndag, gå ut och lek i snön eller damsug hallen.

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

304

Sv: Telenor 4g spärr

damsuga låter väl trevligt. Kul att bli tillrättavisad av folk som inte ens bryr sig om att stava korrekt.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

305

Sv: Telenor 4g spärr

jonasolof skrev:

damsuga låter väl trevligt. Kul att bli tillrättavisad av folk som inte ens bryr sig om att stava korrekt.


Budskap kan väl gå fram ändå, eller måste allt stämma till punkt och pricka?

306

Sv: Telenor 4g spärr

Vore intressant att veta om 200gb gränsen bara gäller deras mobila bredband eller om det även omfattar deras mobilabonnemang.

307

Sv: Telenor 4g spärr

Har trollen förökat sig nu också?

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

308 Senaste redigerad av Jonny (2013-02-24 18:11:18)

Sv: Telenor 4g spärr

kanske är samma person?
mej veterligen så stavar ovannämda person inte alltid rätt heller wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

309

Sv: Telenor 4g spärr

Ringde in idag och fick det bekräftat att det blir 200GB tak from måndag 1 mars smile. och 0.5mbit ändras till 3mbit vilket gör att bredbandet kommer funka trots att man slår i taket. låter som en bra kompromiss tycker jag:)

310

Sv: Telenor 4g spärr

Hmmm plun.... jobbar du på Telenor? verkar nästan så iaf.

Det är nog ganska många här som blivit lovad fri surf även jag och när jag dubelkollade med 2 olika personer på Telenor och även säljaren så var marknadsföringen att till skillnad mot andra leverantörer så hade Telenor ingen gräns på GB. och jag har kört deras bredband i typ 4 månader utan problem( låg på mellan 350-550gb/månad) innan de sen satte in ett max tak. så är man lovad en sak och betalar för det ja då ska man med ha det annars är det felaktig marknadsföring. så att de nu ändrar sig  är för att rädda sitt ryckte lite och ja det kommer lite sent men jag tycker ändå det är en bra kompromiss.

311

Sv: Telenor 4g spärr

Kul att se att Tele2 inte svarar på min fråga, eller är det det, om de har samma planer på att höja taket på sina mobila bredband.
https://www.facebook.com/Tele2Sverige?fref=ts

312

Sv: Telenor 4g spärr

De gör väll som Tre, skapar ett nytt abonnemang med högre Quota. Aldrig att operatrörer har höjt befintlig Quota, bara sänkt eller skapat dem.

313

Sv: Telenor 4g spärr

idgforum skrev:

De gör väll som Tre, skapar ett nytt abonnemang med högre Quota. Aldrig att operatrörer har höjt befintlig Quota, bara sänkt eller skapat dem.

Telenor har ju precis höjt sin befintliga definition av FUP smile

314

Sv: Telenor 4g spärr

Okej, då är de bättre än TRE och deras trixande med nya abonnemang. Jag ska rekommendera Telenor över TRE i framtiden.

315 Senaste redigerad av guineapig (2013-02-28 19:03:21)

Sv: Telenor 4g spärr

Ja , nog ser det ut som de ändrat på något i alla fall, för nu har jag full fart igen på kvällen , för första gången på flera veckor.

Med tanke på hur mycket jag förbrukat de sista veckorna så verkar det som att de inte bara höjde "spärrhastigheten" utan även nollställde totalförbrukningen.

Jag hoppades på 3mb/s men har full fart ca 15mb/s.

Trodde det var tänkt att starta 1/3, får väl se om det håller i sig wink

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

316

Sv: Telenor 4g spärr

Nu har de storstädat i villkoren vill jag lova, finns inte ett ord någonstans om frisurf eller obegränsad surf. Det går inte ens att beställa fri surf längre verkar det som.

Och det är fast gräns räknat på kalendermånad...de verkar ha fullständigt tröttnat på att försöka förklara sin Fair User Policy, den är också bortplockad från prislistan på hemsidan, den finns kvar i den gamla prislistan som de inte verkar ha hunnit uppdatera ännu.

Även gamla hundar kan alltså lära sig sitta smile Tråkigt för de som tecknar nya abonnemang då det inte går att få fri surf men bättre för oss som sitter fast i gamla avtal om det visar sig vara så att det numera är 200Gb och minimium 3mb/s som gäller

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

317

Sv: Telenor 4g spärr

Bredbandsbolaget har 200GB/3mbit på sin hemsida - antar att Telenor kommer att ha samma snart...är ju samma bolag.

https://www.bredbandsbolaget.se/bredban … l#T57411_2

318

Sv: Telenor 4g spärr

Hittade också detta på BBB´s hemsida: https://www.bredbandsbolaget.se/kundser … #T80222_2.
Mvh Kungen bakom ladan!

319

Sv: Telenor 4g spärr

Talade med Telenors kundtjänst idag och fick besked om att vi som sitter på gamla "frisurf avtal" kommer att få behålla dem med de nya villkoren vid ev förlängning.
Nu tycker jag villkoren med 200 gig/30 dgr och strypning till 3 Mbit är ganska ok.

320

Sv: Telenor 4g spärr

joo_x skrev:

Talade med Telenors kundtjänst idag och fick besked om att vi som sitter på gamla "frisurf avtal" kommer att få behålla dem med de nya villkoren vid ev förlängning.
Nu tycker jag villkoren med 200 gig/30 dgr och strypning till 3 Mbit är ganska ok.

Det är inte vad jag hört, utan när man förlänger abonnemanget får man ta del av de nya prislistorna som finns vid tillfället för förlängningen. Jag skulle mer tro på det jag har hört, då man inte brukar kunna förlänga med gamla prisplaner utan endast aktuella.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

321

Sv: Telenor 4g spärr

Fortfarande kör dom med rullande 30 dagarsperiod. Med extrem användning avses dataförbrukning som överstiger 200 GB under en 30 dagarsperiod.
Varför kan dom inte införa nya 200gig vid varje ny månad.
Samma lurendrejeri som innan bara att man har smällt på 100gig till.

322

Sv: Telenor 4g spärr

Var glada att ni int har Tre. De gör nya abonnemang istället för att öka på befintliga även om de från början var "fria" och 0,02 Mb/s när spärren släpps på är ingen hit.

323 Senaste redigerad av careface (2013-03-07 21:01:02)

Sv: Telenor 4g spärr

Idag togs Telenors begränsning upp i slutet av Plus! Telenor ska dessutom sluta använda "Fri Surf" i sin marknadsföring enligt Plus.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

324

Sv: Telenor 4g spärr

Jag va i kontakt med Telenors kundtjänst igår och funderade angående de nya gränserna och fick bekräftat att det även gällde mitt abonnemang mhb 80 frisurf. Han va även in och kollade på mitt abonnemang och såg att nya gränserna var aktiverade. Enligt honom så ska dom nya gränserna även gälla nya abonnemang trots att det inte är det som anges på hemsidan.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

325

Sv: Telenor 4g spärr

även 3G,
då blir jag glad...
isf