1

Tråd: DWR-923 Som bara modem.

Hej.

Jag har suttit och fipplat lite i inställningarna för denna router. Jag har en egen router och brandvägg jag vill testa att köra och ställa in nu innan mitt fiber kommer inom någon månad.

Men jag har lite problem med att få dwr-923 att bara agera modem, någon som lyckats med detta? i så fall hur gör jag?
Jag skulle vilja att den bara skickar vidare det externa ip numret till min egna router men hur jag än gör lyckas jag inte.

Någon snäll person här kanske vet hur man gör?

Mvh Anders

2

Sv: DWR-923 Som bara modem.

Ingen aning, men det kanske funkar bättre med nya firmwaren...
http://i.imgur.com/jzpaF.png

>>  _____PC (Win 10 Pro)  <=>  *D-Link DWR-923  <=> o/e <~>  Laptop (Win 10 Home)____ <<
*DWR-923 Telenor 4G LTE<=>[Panorama-MiMo•**Slingbox•***UMR]<~>[4 TP-Link Extender<~>2"Foscams"]
**Slingbox-Solo<=>[Denver dvb-tmpeg-4 hd tuner•Auto Switch<=>4 CMOS-Cams•1 CMOS-Cam]
***Dovado-UMR<=>TellStick<~>[1 NEXA: Slingbox, AC on/off • 5 NEXAs: 5 CMOS-Cams, AC on/off]

3

Sv: DWR-923 Som bara modem.

Tidigare erfarenheter säger att man även behöver stänga av dlinkens trådlösa nät.

4

Sv: DWR-923 Som bara modem.

Hur fungerar det då? Skickar den publikt ip via wan port eller via lan port?
Jag provade det men det fungerade inte för min nya router fick inget ip.

Ska prova igen.

5

Sv: DWR-923 Som bara modem.

Zerofaith skrev:

Hur fungerar det då? Skickar den publikt ip via wan port eller via lan port?
Jag provade det men det fungerade inte för min nya router fick inget ip.

Ska prova igen.

För att få bridge-mode att fungera, så krävs en firmwareuppdateing. På den versionen som följer med routern fungerar inte bridge funktionen fast inställningen finns där i GUI:t.

Det är valfri LAN-port du ska ansluta datorn/övrig utrusningen till, som ska ha den externa IP-adressen.