1

Tråd: Brygga Huwei B593?

Går det? i så fall hur?

2

Sv: Brygga Huwei B593?

...alltså, kan man stänga av router funktionen på modemet för att kunna koppla en egen router? så att modemet bara är modem?

3

Sv: Brygga Huwei B593?

Det är inget som hindrar att man har två routers efter varandra om man bara ser till att IP-adresserna inte krockar.

4

Sv: Brygga Huwei B593?

Du kan ju också stänga av DHCP servern på den andra routern och använda din B593 som router. Tänk på att göra alla inställningar först då en router i vissa fall blir otillgänglig när DHCP servern är avstängd.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5

Sv: Brygga Huwei B593?

nhu skrev:

Det är inget som hindrar att man har två routers efter varandra om man bara ser till att IP-adresserna inte krockar.

Hela internet är ju fullt av routers, men man får ett litet helvete med två NAT-ande routers efter varandra! Det är tillräckligt besvärligt att försöka få en sådan att fungera vettigt om man t ex skall öppna för en webkamera, köra SIP etc.

/Marcus

6

Sv: Brygga Huwei B593?

Mjaa, jag har ett helt nät med mångdubbla routers som fungerat i många år utan problem. Men jag kör förstås mest med fasta IP-adresser. SIP kör jag också. Det är egentligen bara fråga om att ha en hierarkisk nätstruktur.

Men man måste förstås vara noggrann med att IP-domänerna inte överlappar varandra.

7

Sv: Brygga Huwei B593?

hur gör jag för att få b593 som modem bara? går det?

ja behöver få fast ip, tror att jag får det med en extra router?

8

Sv: Brygga Huwei B593?

ciklidus skrev:

hur gör jag för att få b593 som modem bara? går det?

ja behöver få fast ip, tror att jag får det med en extra router?

Halloj ciklidus, lyckades du få något svar på det här?

9

Sv: Brygga Huwei B593?

Vad jag vet så går det inte att stänga av NAT-routern och köra den endast i bridge mode tyvärr.
Det är inte så bra att ha två NAT-routrar efter varandra, det är att köpa sig problem. Bättre att köpa ett rent 4G modem i så fall.

10

Sv: Brygga Huwei B593?

Kan man inte

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.