76 Senaste redigerad av JonasB (2012-11-01 06:52:50)

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Jonny skrev:

mr820 hongkong är det närmaste jag hittar på deras site

Ungefär som det jag skrev wink

Synd att de inte har som andra 3G routrar att man kan välja modem.

77 Senaste redigerad av chriss (2012-11-01 08:49:58)

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

JonasB kan du se efter i ditt paket om Resource CD för User Guiden
Appendixen för 3G/4G USB Modem -  i likhet med User Guiden för
TL-MR3220 v2 innehåller:
Huawei E392 (4G) och E398 (4G) samt ZTE MF820D (4G)?
MF820D har ju lte frekvenserna 800/1800/2600

Så bjuder jag på följande:

Here is the download link for the USB sniffer tool.
ftp://tplink:wr641g@ftp.tp-link.com/..._Guide_105.zip

78 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-01 08:40:49)

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

ett lustigt fenomen kör med portugals binfil för e392 och router visar signalstyrka 0%
kanske har med att det inte är riktigt rätt binfil...vad vet jag men fungerar gör det.

hastighet max så här långt 18mb.

streamar från youtub - till -mobil trådlöst - ut på tv via hdmi ...funkar kanon (konsert från london Eurpoe) wink

en annan funktion som inte finns på nya v2 är nas då det bara finns 1 usbport - lite synd

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

79

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Nån som vet om den går att köpa nån annanstans än Netonnet?

318:-, sjukt billigt.

80

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

köpte min där....inkl frakt...tror den inte hunnit ut riktigt ännu...men kolla prisjakt.nu
eller din lokala datorbutik

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

81

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Nu har jag beställt en V2 jag med.

Kontaktade support ang. USB sniffer guide. Det är enligt dom samma modem bin filer till V2 som i V1. Så att använda 1.0.5 guiden till att göra egna bin filer till V2 ska funka utmärkt.

Jag har ett upplåst Telia-brandat Huawei E392 som jag kör Tre på. Tänkte ge mig på att testa att köra guiden på detta modem i veckan. Återkommer med resultat.

82 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-05 11:18:40)

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

i okey.... skickade en förfrågan till dom om att skicka en binfil till mig på E392 modemet.

binfilen från portugal fungerar visserligen men inte så bra har jag upptäckt...bla svår att connecta

har säker sina förklaringar då den är brandad till portugisk isp

de finns manual med i snifferprogrammet?

filarkiv i detta forum*


undrar om man ska våga sig på det här med binfil...

kör för närvarande på e398 modem med generell bin från finland ej brandad

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

83 Senaste redigerad av addeth (2012-11-05 12:24:20)

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Finns en guide med. Kan skicka filen om du vill. PM din email om du vill ha den.

Enligt guiden krävs Win XP men jag har för mig att det funkar att kör i Win 7. Man ska komma ihåg att öppna programmet som administratör bara.

Edit: Verkar inte funka nåt vidare. Fastnar på punkt 6-7 då jag inte kan få Log Size att stiga, den står på 0 fast jag installerat & matat i modemet. Testar att köra in XP på min Parallels och se om det funkar.

84

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

har den.... det var jag som ordnade fram den till forumet

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

85

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Nu har jag kört en omgång med guiden i XP. Tyvärr fick jag inte fram någon fungerande bin fil. Ska prova 1-2 ggr till, sen ger jag upp om jag inte får till det.

86

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

har löst det med ....dvs håller på wink

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

87

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

jonny funkar det bra för dig fortfarande med din 3420 ? hur är stabiliteten och hastigheten jämfört med 4gr. själv har jag haft lite problem med hastighet och stabilitet sista veckorna. hastigheten har skiftat mellan 2 och 14 mbit/s och internet har försvunnit trots att modemet varit uppkopplat men har funkat igen när jag kopplat ifrån och kopplat upp igen samma problem oavsett vilket modem jag använder och både i 4gr och dator. idag har jag gjort en felanmälan på den mast som vi använder då jag kunde påvisa att jag endast hade dom problemen när jag va ansluten på den.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

88

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

hej.

nja router 3420 går minst lika bra som 4gr då jag backade till fw6.10 i 4gr...som mest nu på senare tid med 4gr runt 12 men i enstaka fall 16mb....med tplink som mest 18mb fast runt 12-14mb (med antenner mot samhället) . när jag körde med 4gr o fw6.13 så hade jag skitdålig hastighet...dippade till 1-2mb in som sämst...och runt 2 mb ut.....så det var segt som fn...under den tid jag 14 dagar....så var det över lag väldigt segt och dålig fart åt båda hållen som jag upptäkte senare... som jag skrivit tidigare så trodde jag det berodde på mycket folk på masten.....fast den dåliga farten var nästan oavsett tid på dygnet som det verkade så det var då jag började backa tillbaka i fw o fick tillbaka farten vid fw 6.10.
men om du säger att det bara är problem då du är kopplad på specifik mast....ja då vet jag inte men vilket sammanträffande i så fall.

jag hade provat att backa tillbaka med om jag vore du.... för då syns det direkt om det är masten eller router som felar....du har antagligen mera pejl än jag ...så intressant att veta....

nja... håller på och försöker att göra en binfil för modem e392 till mr3420 ...kan göra den men går ej att ladda in då den inte känner igen formatet som det verkar...

router hittar tydligen ett modem (e392) fast den säger bara "identiy succesfully" men inte vilket modem.
signalstyrkan i router visa 0% men tror det beror på att det inte är rätt drv för modemet då router inte stöder e392 förutom en brandad portugalisk binfil.

men 3420 går inget sämre vad jag kan se så här långt....har samma hastigheter in o ut som med 4gr

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

89

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Jonny skrev:

hej.

nja router 3420 går minst lika bra som 4gr då jag backade till fw6.10 i 4gr...som mest nu på senare tid med 4gr runt 12 men i enstaka fall 16mb....med tplink som mest 18mb fast runt 12-14mb (med antenner mot samhället) . när jag körde med 4gr o fw6.13 så hade jag skitdålig hastighet...dippade till 1-2mb in som sämst...och runt 2 mb ut.....så det var segt som fn...under den tid jag 14 dagar....så var det över lag väldigt segt och dålig fart åt båda hållen som jag upptäkte senare... som jag skrivit tidigare så trodde jag det berodde på mycket folk på masten.....fast den dåliga farten var nästan oavsett tid på dygnet som det verkade så det var då jag började backa tillbaka i fw o fick tillbaka farten vid fw 6.10.
men om du säger att det bara är problem då du är kopplad på specifik mast....ja då vet jag inte men vilket sammanträffande i så fall.

jag hade provat att backa tillbaka med om jag vore du.... för då syns det direkt om det är masten eller router som felar....du har antagligen mera pejl än jag ...så intressant att veta....

nja... håller på och försöker att göra en binfil för modem e392 till mr3420 ...kan göra den men går ej att ladda in då den inte känner igen formatet som det verkar...

router hittar tydligen ett modem (e392) fast den säger bara "identiy succesfully" men inte vilket modem.
signalstyrkan i router visa 0% men tror det beror på att det inte är rätt drv för modemet då router inte stöder e392 förutom en brandad portugalisk binfil.

men 3420 går inget sämre vad jag kan se så här långt....har samma hastigheter in o ut som med 4gr

jag har tidigare testat backa till äldre firmware på 4gr och ser ingen skillnad alls i hastighet. jag har faktiskt samma hastigheter med modemet i 4gr som med modemet direkt i datorn.

enligt supporten så skulle det ta 3-5 arbetsdagar innan dom åkte ut och kollade masten men nu tycker jag att uppkopplingen funkat bra idag men det har ju iofs varit olika från dag till dag senaste tiden.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

90

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

okey... ja det har hoppat väldigt.... kör bbk och speedtest med jämna mellarum så får vi se vad som hände dom näramaste dagarna.

hu dålig fart nu

3.5 in / 6.7mb ut   bbk

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

91

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

exakt samma här. så man kan hoppas att dom fixar det snart.

Telenor 4g. 2st wifi gallerantenner modifierade till telenors frekvenser, avm6840lte, Netgear WNR3500L v2 med tomato som ap, Netgear WNDR3700 v2 med rooter som ap, Synology ds212j nas

92

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Fick min 3420 för ett par dagar sedan och jag kör med ett 392 modem och vad gäller att hitta modemet så gör det lite som det vill men om jag låter grejorna stå så hoppar det igång efter ett tag och det enda jag gjort är att sätta i den nyaste fw:n
3.13.27 hette den, testa det om ni inte får fart på skiten.

mvh Mathias

93 Senaste redigerad av Jonny (2012-11-10 15:16:52)

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

jodå kör med senaste nu med.....specar ej modemet samt att signalstyckan visar 0 %


samma för dig?



försöker göra en binfil för e392.....är halvägs där men får något fel i binfil då router inte gillar upploud på den filen
har skickat vidare till deras support = inget svar ännu

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

94

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Ibland visar det signalstyrka men ingen modemspec .Dom här prylarna gör lite som dom vill!! smile

95

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

kan va så men har inga problem med uppkopplingen = stabil

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

96

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Mina prylar har gått nu sedan igår förmiddag och jag ligger på ca 20mb ner och 7mb upp och det har inte visat några tendenser till att balla ur alls.

97

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Men det är klart att en riktig binfil hade ju suttit som en fläskläpp det klart!! smile

98

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

jo.... har inte lyckats ännu....

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

99

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

Evigt tacksam att du försöker iallafall sen att det kan jävlas det är en annan sak!! smile

100

Sv: TP-Link MR3420 v2.0 efterlyning

jo.ska prova mer i morn måndag

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )