1 Senaste redigerad av greenfish (2012-08-26 10:03:16)

Tråd: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Har haft denna nu i cirka 2 veckor. Hade problem tidigare med att när man körde BF3 så pingade man ur. Verkade fungerar bättre efter ha kört den senaste fw från dlink själva.

Idag började routern strula så fort jag tankar ner från steam eller kör andra platser som maxar routern. Låg i steam på 6mB/s sen bara dör skiten, startar om routern med strömen, nu är den nere på 2mB/s. Det verkar precis som att routern ballar ur när jag maxar den.

Ska kontakta BBB men jag börjar redan bli trött på skiten.

2

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Jag tror den kan fungera bra om dom gör en bra firmware till den.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

3

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Just nu står min DWR-923 i skåpet och väntar, ersatt av ett Huawei E392 + Dovado Tiny. Som fg inlägg säger, bättre kvalitet på firmware så kommer den kanske fram ifrån skåpet igen.

4

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Möjligt en fw gör den bättre. Men jag som kund ska inte behöva vänta x tid tills problemet blir löst. 4G för mig är mitt enda bredbands alternativ.

Har pratat med support de skickar en ny dwr-923 router till mig, kom hem idag och såg att den fina routern hade dött igen... kan inte ens komma in till routern utan att jag drar ut strömsladden eller fabriksinställningar reste.

Blev erbjuden att pröva en dovado tiny, men den klarar väl ändå inte av 4G 80mb full traffik eller?

Såg att loskings du kör med en huawei, jag vill inte köpa en extra mojän just för att bbb har valt dlink.

Uppdaterar tråden när jag får ett nytt exemplar av dwr-923

tack för era inlägg

5

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Tiny maxar ut på 82Mbps.

6 Senaste redigerad av loskings (2012-08-17 17:50:23)

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

greenfish skrev:

Möjligt en fw gör den bättre. Men jag som kund ska inte behöva vänta x tid tills problemet blir löst. 4G för mig är mitt enda bredbands alternativ.

Har pratat med support de skickar en ny dwr-923 router till mig, kom hem idag och såg att den fina routern hade dött igen... kan inte ens komma in till routern utan att jag drar ut strömsladden eller fabriksinställningar reste.

Blev erbjuden att pröva en dovado tiny, men den klarar väl ändå inte av 4G 80mb full traffik eller?

Såg att loskings du kör med en huawei, jag vill inte köpa en extra mojän just för att bbb har valt dlink.

Uppdaterar tråden när jag får ett nytt exemplar av dwr-923



tack för era inlägg


Tveksamt om en ny DWR avhjälper de bekymmer du upplever, även om jag naturligtvis hoppas för din skull. Ja jag kör huawei e392 just nu, främst för att jag ville utesluta att mina avbrott på 3G nätet var d-link relaterat. Det var det inte utan handlar om ett överbelastat 3G nät ( i mitt fall åtminstone)

7

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Har precis fått en ny dwr 923, ska testa den.

Om den inte fungerar så ska jag pröva tiny.

Har förresten påtalat för BBB att fler kunder har problem, tydligen så var både supporten och teknikern lite chockade efter de hade aldrig hört att 923:an skulle ha några problem.

Länkade dem till det här utmärkta forumet, eller som jag sa innan "gör en google sökning på dwr 923 problem".

8

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

greenfish hade exakt samma problem som dig med min första router, tror till och med att den var begangnad. Min andra funkar bättre och hoppar inte men däremot är det problem med onlinespel hmm.

9 Senaste redigerad av greenfish (2012-08-24 14:27:16)

Sv: DWR-923+Dir 655=bryggning=random disconnect+wifi slött

Havalito skrev:

greenfish hade exakt samma problem som dig med min första router, tror till och med att den var begangnad. Min andra funkar bättre och hoppar inte men däremot är det problem med onlinespel hmm.

Mm så din tråd, fungerar det bättre nu?

Har samma problem med min nya router som innan.

Den klarar inte av att hålla en stabil uppkoppling i bryggat läge.

Var på jobbet och kom hem, "Temporary failure in name resolution" i min huvudrouters log.

Det roliga är att jag tappar inte kopplingen från 4G masten till routern, utan det är endast dlink dwr som bestämmer sig för att stänga ner sin uppkoppling.

Så här ser min uppbyggnad ut:

4G<---DRW-923 (bryggad)--->D965 (huvudrouter)--->netgearswitch---> server/laptop/w7 etc.
DRW-923 transparent NAT

Symptom: sitter och surfar, märkar hur allting blir slöare och slöare tills min 965 rapporterar ingen DNS/internet access, ser då att DWR har bestämt sig för att inte ge DNS till min router. Kan vara borta på jobbet, kommer hem, kollar min server log eller router, ser då att DRW har gått ner eller tappar DNS.

Lösning: antingen vänta tills DRW kommer igång, eller dra ut strömsladden och plugga in den igen.

Har ringt till BBB, de ska försöka forska vidare. Tydligen är jag ensam om problemet att folk har problem med denna routern även när jag påpekar om en enkel google sökning eller detta forumet.