1

Tråd: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

Jag har en androidtelefon som ligger och skräpar, som jag ibland kör som trådlös router. Jag tänkte kolla med er om det finns någon app att ändra om sin telefon till en repeater, då det finns en del av huset som jag har dålig täckning och det skulle underlätta att ha denna lösning

2

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

Menar du wlan till wlan repeater?
3G till wlan finns det många appar för.

3

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

då 3g till wwlan/wifi redan finns i android så antar du menar wifi till wifi,

jag skulle istället rekommendera en vanlig router eller liknande pga hur dåligt det troligen kommer att funka i praktiken med en telefon.

jag har gjort det du troligen vill med en android media spelare med div special.
pga avsaknad av yttre antenn osv så funkade det relativt dåligt, dålig bandbredd och hög ping.

4

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

G-Man skrev:

då 3g till wwlan/wifi redan finns i android så antar du menar wifi till wifi,

jag skulle istället rekommendera en vanlig router eller liknande pga hur dåligt det troligen kommer att funka i praktiken med en telefon.

jag har gjort det du troligen vill med en android media spelare med div special.
pga avsaknad av yttre antenn osv så funkade det relativt dåligt, dålig bandbredd och hög ping.

Korrekt.. Wifi-->Wifi. Jag har ingen möjlighet att lägga en kabel på golvet mellan Routern och router nr 2, då jag har en son som gillar rycka i kablar

Den enda router jag möjligen skulle kunna använda är en Zyrxelrouter, men saknar inställningar att koppla ihop roputer och router

5

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

Det här är ingen Android-app men skulle kanske passa bra i ditt fall:
http://www.lohelectronics.se/wifi-repea … p-762.html

6 Senaste redigerad av jonasolof (2012-08-04 14:19:39)

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

Kör homeplugs och koppla nätverket till lansidan till router 2. Inga kablar, ingen ny router, bara homeplugs som kör nätverket över husets elnät. Se devolo t ex.

Redan beskrivet många gånger i nätverkstrådarna

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

7

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

jonasolof skrev:

Kör homeplugs och koppla nätverket till lansidan till router 2. Inga kablar, ingen ny router, bara homeplugs som kör nätverket över husets elnät. Se devolo t ex.

Redan beskrivet många gånger i nätverkstrådarna

Ja, jag har sett dom, och jag har sneglat på dem.. Lite dyrt blir det nog då jag KANSKE behöver tre (en till garaget med..) Jag får fundera på saken

8

Sv: Söker en "repeater app" för Wifi till android.

Det funkar bra med flera stycken. Kolla devolo 200 mbit/s varianten. Kan reas på Media Markt eller finnas billig trepack.

Ett par lägger till 2 millisekunder i ping i mitt vdsl lan i Belgien med 15 mbit/ned.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.