1

Tråd: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Såg en märklig sak när jag kollade Telenors , fullständiga prislista,

på hemsidan står det så här om 4G Bredband Stor;

"Router 24 mån bindningstid     0 kr (Värde 2 995 kr.)"

men i PDF filen med alla villkor står det så här;

"•     För abonnemang innehållande bredband lånas router kostnadsfritt ut vid 24
månaders bindningstid. Kund ansvarar för att router ej försvinner eller skadas
samt returneras till telenor efter det att abonnemanget upphört."

Man får alltså bara låna routern, sen ska dom ha tillbaka den? verkar ju helt absurt, va ska de med en 2 år gammal router till? dessutom säger de att den "ingår", väldigt fult isåfall att sen säga att den bara är , "utlånad"

Vad är det som gäller? någon som vet?

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

2

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Håller med. Jag fick E392 hos Telia mot att jag band befintligt numera obundet abb i 18 månader, inget snack om återlämnande. Kan låsas upp efter tolv månader, i butik.

Du kan ju också köpa routern rakt av och då är den din. Abonnemanget blir väl inte billigare för det.

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.

3

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

dom avser fast bredband typ adsl, inte mobila bredband

4

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Det är som G-man säger, i alla fall enligt BBB dvs. man lånar för ADSL men får routern när det gäller Mobilt Bredband. Kollade det extra noggrant innan jag tecknade mitt mobila bredband.

5

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

ah ok jag fattar, kändes lite mysko bara, med olika villkor och man har ju lärt sig den hårda vägen att man måste ta reda på allt själv, litar aldrig på vad säljarna säger...

Telenor 4G, E398, Dovado Doma

6

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Det ska man inte göre heller.

D-link DWR-923 - Telenor - 2X Poynting LPDA-A0044

7

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Så om jag tecknat Telenors mobila bredband för 349:-/mån, så är D-link DWR-923 i min ägo efter 24 månader, är det rätt uppfattat?

Humorn är flytvästen på livets flod

8

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Det jag refererar är till BBB:s avtal, vet ej hur det är med Telenor. Jag rek. BBB då det endast är 12 månaders bindningstid och ja routern är din efter 12 månader (kolla för säkerhetsskull med BBB, better safe than sorry:)). Som du kanske känner till så använder BBB Telenors nät. Som som jag har lyckats läsa mig till så är BBB och Telenors 4G deal likadana för utom att BBB endast har 12 månaders bindningstid.

9

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Vart hittar du routern som har 12 månaders bindningstid? Länk? smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

10

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

http://www.bredbandsbolaget.se/mobiltbr … and4g.html

Kolla sedan under "Så här blir ditt pris och villkor".

Personligen ett helt outstanding deal då månad 1 & 2 är gratis:)

11 Senaste redigerad av careface (2012-07-23 20:53:57)

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Kommer du vidare när du ska beställa? Jag kommer bara till en sida där det står 0kr överallt, försöker jag gå vidare blir det tekniskt fel...

EDIT: Kom vidare efter att jag loggat ut från box smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

12 Senaste redigerad av careface (2012-07-23 21:02:11)

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Låter som en bra deal! Själv körde jag på BBBs 4G upp till 80Mbit/s fri surf med FUP efter 100GB för 249kr/månad. Dock med 24 månaders bindningstid. Haft det i ca 2 veckor, får ut ca 65Mbit/s ner och 15Mbit/s upp. Modemet sitter i en Dovado 4GR och har en rundstrålande antenn kopplad till sig, har beställt en till som borde komma imorgon typ smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

13

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Ah ja just det, nu kom jag på att jag som redan är kund på BBB kunde inte beställa via nätet men däremot så gäller erbjudandet för redan BBB kunder så klart. Bara att ringa om du får problem:)

14

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

careface skrev:

Låter som en bra deal! Själv körde jag på BBBs 4G upp till 80Mbit/s fri surf med FUP efter 100GB för 249kr/månad. Dock med 24 månaders bindningstid smile

Kollade på den dealen också men jag ville ha en router också då jag har en sådan bedrövlig mottagning på landet så jag måste koppla in externa antenner. Har så dålig mottagning att det inte ens går att använda mobiltelefoner.

15

Sv: Router gratis eller inte? läs det finstilta!

Modemet fungerar ju med antenner också, men det är ju lättare att ha en router på samma plats än ett modem i datorn smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776