1

Tråd: Problem med Telenor 4G & Huawei E398

Jag har under senaste tiden haft problem med uppkopplingen till 4G (Sitter i Stockholm och har generellt en mycket bra täckning) som består i att:

a) Modemet kopplar upp sig ok med Mobile Partner
b) Under någon/några minuter fungerar uppkopplingen men sen går det inte att komma ut på nätet även om Mobile Partner inte visar att uppkopplingen är avbruten
c) Det verkar som att det är något DNS-strul
d) Väljer jag att enbart köra 3G så fungerar det perfekt
e) Helt oberoende av datorplattform (windows 7 & Osx Lion)

Efter kontakt med Telenors kundtjänst har jag fått mitt modem reparerat/utbytt men då samma problem kvarstår tror jag att det är något fel på deras sida. Jag vill minnas att jag hade liknande svårigheter med 4G pga. att de helt enkelt inte hade aktiverat den på deras sida i början av abonnemangstiden.

Jag har förvisso fått en månads kompensation men det är jäkla irriterande att problemet kvarstår. Är det någon som har upplevt liknande problem?

2

Sv: Problem med Telenor 4G & Huawei E398

Kompletterande info: Kör jag modemet via Tiny Router så fungerar även 4G utan problem. Detta borde kanske indikera fel på modemet trots allt?

3

Sv: Problem med Telenor 4G & Huawei E398

Hej,

- Hur många antennkontakter har modemet? 1 eller 2?
- Vilken firmware har du på USB modemet?
- Hur många USB portar har du på din dator? Använder du modemet på den ensamma porten på ena sidan eller använder du modemet på andra sidan där det ligger 2st nära varann?

Tack