1

Tråd: Telenor 4G för företag, gräns?

Chefen brukar skratta åt mina 2Mbit ADSL (snabbaste jag kan få) och nu tycker han att jag ska skaffa 4G.

Jag har varit inne på Telenors hemsida och rotat efter information angående datagränser för deras 4G-företagsabonnemang men jag hittar inget alls om en gräns. På privatsidan så finns det ju.

Så, är det äkta "fri surf" för företagare eller vad gäller?

Tack på förhand!

2

Sv: Telenor 4G för företag, gräns?

Niklas skrev:

Chefen brukar skratta åt mina 2Mbit ADSL (snabbaste jag kan få) och nu tycker han att jag ska skaffa 4G.

Jag har varit inne på Telenors hemsida och rotat efter information angående datagränser för deras 4G-företagsabonnemang men jag hittar inget alls om en gräns. På privatsidan så finns det ju.

Så, är det äkta "fri surf" för företagare eller vad gäller?

Tack på förhand!

Det ser ut så. Hittar inget heller om att de skulle ha rätt att begränsa hastigheten efter X antal GB.

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

3

Sv: Telenor 4G för företag, gräns?

Det låter ju bra.

Det skulle väl vara detta då:

"(a) att använda Tjänst på sätt som överstiger
begränsning i Avtalet eller, om sådan begränsning
inte anges, att använda Tjänsten på sätt som
mycket kraftigt avviker från samtliga Telenors
kunders genomsnittsanvändning av motsvarande
Tjänst, t ex nedladdning av extremt stora mängder
data, upprepade extremt långa samtal eller
datasessioner eller onormalt frekventa samtal;"

Men det gäller ju allt. Extremt långa samtal.. det var lite kul. ;-)

4

Sv: Telenor 4G för företag, gräns?

Niklas skrev:

Det låter ju bra.

Det skulle väl vara detta då:

"(a) att använda Tjänst på sätt som överstiger
begränsning i Avtalet eller, om sådan begränsning
inte anges, att använda Tjänsten på sätt som
mycket kraftigt avviker från samtliga Telenors
kunders genomsnittsanvändning av motsvarande
Tjänst, t ex nedladdning av extremt stora mängder
data, upprepade extremt långa samtal eller
datasessioner eller onormalt frekventa samtal;"

Men det gäller ju allt. Extremt långa samtal.. det var lite kul. ;-)

Antar att det där är deras allmänna villkor för företag, isf har dom inte förstått vad en telefon är till för, inte få prata så länge man vill längre haha...men ja, om du använder för mycket data (skulle gissa på mer än 100GB/månad) har de rätt att sänka din hastighet. Bara så du vet, 3Bredband Premium är också obegränsat för företagskunder! smile

Com Hem 500/50 -> ASUS RT-AC68U, 3Maxfart Total -> E5172, Tele2 Personal 80GB-abo -> E5776

5 Senaste redigerad av Niklas (2012-06-18 19:56:11)

Sv: Telenor 4G för företag, gräns?

Jag har redan beställt hos Telenor men tack för tipset om Tre. Tre har enligt kartan ingen som helst 4G-täckning där jag bor.
Telenor ska ha det.

6 Senaste redigerad av Niklas (2012-06-21 21:35:27)

Sv: Telenor 4G för företag, gräns?

Jag får mellan 25 - 40Mbit in och runt 8 - 10 ut på kontoret. Då är signalstyrkan 30% enligt programmet.
Visst, nu har vi ju 100MBit fiber. Det är hemma som ska bli väldigt intressant. ;-)

Edit:
Nu har jag provat hemma i skogen. Jag har knappt någon mobiltäckning här och kan sällan prata i telefon om jag råkar röra på mig. Jag har Telenor i telefonen med. Det här var en chansning med 4G hos Telenor men....

https://dl.dropbox.com/u/7983553/bbk_resultat.jpg

Snacka om skillnad mot mina nuvarande 2Mbit. Modemet hängde jag i fönstret. Ska bara skydda mot direkt sol sen.
Med min DD-WRT-router så kommer jag enbart upp i 20Mbit så jag behöver nog en ny, mer kraftfull router. Jag trodde verkligen inte att jag skulle behöva det eftersom att jag inte trodde på att jag skulle få någon bra hastighet men tja, jag är nöjd än så länge.