1

Tråd: Antenn till Huawei E367

Köpte nyligen ett Telenorabbonemang "16 Mb/s Fri Surf" och är inte nöjd med hastigheter runt 2,5-3,5 Mb/s som mätning från bredbandskollen.se ger. Har en stationär PC (nyinstallerad o frisk) men signalstyrkan ligger på 2 av 5 dvs 40%. Telenor kundtjänst kan se att det finns en 'vit fläck' på kartan där jag bor trots att avståndet till masten är mindre än 1 kilometer. Men de har inget råd om antennförstärkare eller extern antenn. Jag har ingen erfarenhet av sådant. I butiken vid köp heter det ju att det är bara att 'tuta o köra'. 

Har kikat runt lite på Internet och hittade bl.a. Telia som säljer en antenn som kan monteras t.ex. i skorstenen och som passar till modemet Huawei E367. 10 meter kabel och adapter ingår.  Pris 995:-
Läste nånstans att en Funkwerkantenn är bra. Pris? Inköpsställe?

Tacksam för tips

2

Sv: Antenn till Huawei E367

Telenortorslanda skrev:

Har kikat runt lite på Internet och hittade bl.a. Telia som säljer en antenn som kan monteras t.ex. i skorstenen och som passar till modemet Huawei E367. 10 meter kabel och adapter ingår.  Pris 995:-

Tacksam för tips

Spännande... Dock hittar jag ingen info om hur stor förstärkning du får..

3

Sv: Antenn till Huawei E367

köpte en pointing riktantenn 11dbi 1300:- på kjell o company.

blev glatt överaskad så jag nu har 6mb på 4g som inte äns är pååslaget här ännu.

hade tidigare en yagi 12 dbi och då fick jag 2 mb på samma så jag hade nog lagt på 300:- och fått en pionting i stället då det verkar vara en superantenn. 7 meter cabel ingår

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr … enn-p30055

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

4

Sv: Antenn till Huawei E367

Samma som jag använder mig utav och den är riktigt bra fast jag köpte den från:
http://www.lohelectronics.se/poynting-r … p-240.html

5

Sv: Antenn till Huawei E367

går och lurar på en till smile till e398 modemet

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

6

Sv: Antenn till Huawei E367

Jonny: Du behöver nog två för att få fart på E398.

7

Sv: Antenn till Huawei E367

ja tror det..har en yagi antenn nu tillsammans med pointing men vet inte vad det är ritigt förutom  12 dbi på den och hälften så lång.........så blir nog en till pointing i slutet av månaden

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

8

Sv: Antenn till Huawei E367

Om yagin ger 12 dB så är det lika bra som Poynting logperiodisk och det bör inte finnas skäl att byta bort yagin

LTE testare på 4G 2600, 1800, 900, 800 med Fritzbox AVM 6890, AVM6840, AVM6842, AVM 6820 och AVM 7590/7490/7390 samt diverse mifis från ZTE och Netgear. Några huaweimodem på hyllan.