1

Tråd: Bra deal?

Telenor Stor 4G 80mbit/s + Telenor mobilt bredband 4G 80mbit/s för 549:-/mån.

Är det en bra deal?

Jag bor 0.9km från masten och det lär inte vara så många uppkopplade på 4G.

Vad tror ni?

2

Sv: Bra deal?

racker trafikgranserna?
bindningstid?

landsbyggds 4G 30Mbit eller 2600Mhz 4G som kan ge 80Mbit

3 Senaste redigerad av grenhall (2012-03-29 12:41:51)

Sv: Bra deal?

G-Man skrev:

racker trafikgranserna?
bindningstid?

landsbyggds 4G 30Mbit eller 2600Mhz 4G som kan ge 80Mbit

Ja det räcker. Såvitt jag förstått är det ingen som blivit begränsad även över 450GB/månad.

Det är full 80Mbit/s som gäller hos oss.

Sedan vet jag inte vad jag får ut men har skriftligen blivit garanterad av kundtjänst på Telenor att om det inte slår ut mitt ADSL på 24Mbit/s som jag har idag så får jag lämna tillbaka det.

EDIT: Bindningstid 24 månader(därav tveksamheten).

4

Sv: Bra deal?

Pratade med supporten angående fel sen tidigare.....fick rolig info från dem....dom kör masten på 900mhz och att 25/4 kopplar dom på 4g 40mb där jag bor = Spännade då jag yckat att under långa perioder surfa på 4g med 10%signalstryka men ska få full axess enligt dom då jag bor 8-900 meter från mast

faktisk trevligt support som tog ärendet och trevlig tekniker som ringde =heder åt er
pris 3g 32mb med 4g under bindningstiden = 249:-    ok deal tycker jag

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

5

Sv: Bra deal?

läs om hårdare trafik gränser under bindningstiden i forumet med vissa operatörer, osv osv.
två år är lång tid.

vad kostar det du absolut måste ha?
behöver du extra bredband ibland? kontantkort billigare? räcker?
voip spärrar kan komma?

om du lämnar tillbaka det, så vet mbb leverantören att du saktupp tex ditt adsl, och kommer att få pynta många kronor för att få tillbaka det - hög ribba.