101

Sv: 5.0.16 ute nu!

Att spara ner config och använda det senare går bra.

Har du bugg att rapportera, skapa ett ticket.

Tack

102 Senaste redigerad av Dextereye (2012-03-04 21:49:22)

Sv: 5.0.16 ute nu!

Dextereye skrev:
Sam skrev:
Dextereye skrev:

Hoppet fanns.. tog två timmar innan apparaten från helvetet tvärlåste sig igen.. Är bara att skicka 4gr routern till elektronik återvinning.. suck... pengar i sjön..

Vad exakt gick fel? Var det uppgraderingen?

Har nu testat rescue och factory restet. Inget hjälper, kan använda routern i ca 2 timmar innan allt tvärlåser sig. Kommer inte åt internet eller weblogin på routern. Krävs att man rycker sladden för att routern ska hoppa igång igen.

Efter att routern tvär dog och det inte hjälpte att bryta strömmen,  fick den ligga stömlös ett par timmar har den nu tuffat på i fyra timmar. Kommer inte ihåg sist den funka så länge.. Får hålla tummarna att den fortsätter och tuffa nu, att den lagade sig själv.. smile

103

Sv: 5.0.16 ute nu!

Jag har kört sen Lördag 3/3-2012 utan minsta problem!!
Otroligt skönt att det äntligen verkar fungera, stort tack Dovado!
Har inte vågat aktivera wlan ännu, kör wlan på en annan burk.

104

Sv: 5.0.16 ute nu!

hej.
Trasslar fortfarande med drops......ska sätta tprouter efter o köra wifi på den o se

använder man dhcp på den router efter...eller använder man den på dovado fast utan wifi?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

105

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hej.
Kör nu med Dovago 4r utan wlan - bakom sitter router TPlink ML3420 som används till w-lan...återstår att se om det droppar.
helt klart så är det snabbare med dovado i frontlinjen än med TP Link i frontlinjen som jag upplever det. upplever det som om det blir mindre drops med TP Link först men vi får se.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

106

Sv: 5.0.16 ute nu!

Nytt rekord hittils, inte ett enda sms om omstart sedan uppdateringen i morse, låg tidigare på 45. Musik och video strömmat över nätet under hela dagen till iPhone och datorer. Får vi se vad som händer när solen går ner, belysningen ska slås på, ungarna ska spela, frugan kommer hem och ska toktitta på (usla) tv-program på iPaden.
Håller tummarna..
När man talar om trollen, belysning igång, ungarna spelar.
Kvar är nu den slutgiltiga domen.

107

Sv: 5.0.16 ute nu!

Min 4GR har fungerat utan större problem med 5.0.12 men efter att jag uppdaterat till 5.0.16 så har jag börjat tappa 3G-kontakten flera gånger i timmen. Tidigare har det här skett i medeltal 5 gånger/dygn (enligt DYNDNS-loggen). Jag har ställt in Connection Trackern på 5 minuter och problemet verkar fixas med att Connection Trackern startar om modemet (Huawei E367). Det är dock relativt irriterande med de ständigt återkommande korta avbrotten. Någon som har upplevt samma problem? Eventuella lösninga till problemet?

108

Sv: 5.0.16 ute nu!

4GR varigt uppkopplad 24/7 sedan 16 installerades, modemet stabilt blatt helatiden, tankat dagsurf lite da och da.
Enda problemet jag haft ar att wifi kopplat ner, men det kan lika val bero pa att wifi dongeln blir apvarm, skall prova med annan icke 300mbit wifi dongel i morrn och se om den ar stabilare.
Ingen conn track igang fnv pa 4GR.

Masten jag provar mot ar sjukt stabil pga att alla kor fiber i omradet.
Jag gissar manga problem gar att hanvisa till overbelastning pa master, och da dumpas oprioriterade sim eller idle anslutningar eller bara dom som varigt online langst.

16 ar solklart basta fw till 4gr jag kort.
Stabilt och hog hastighet over langre tid utan omstarter.

109

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hej.
Ingen skillnad med drops även om wifi avstängd å router och wifi kördes på anna router bakom.
så denna router är nu borttagen och endast dovadon går med wifi.
en sak är säkert . 4gr är en snabb router....märks stor skillnad - återkommer /Jonny

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

110

Sv: 5.0.16 ute nu!

Da tryckte jag i huawei E1750 med ett telenorsk sim,
Resultat
54 - 60% signal.
Routern skriver
Routern kan inte koppla upp till Internet Okänt fel
Eller
Routern kan inte koppla upp till Internet lag signal.

Tryckte i ett annat e398 funkade direkt

Mysko wink

111

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hehe.
Ja nu kör jag med endast dovadon med W-lan all funkar utan avbrott vad jag vet.....modm stått på i 24 timmar.
ända ädringen jag gjort är att köra in 16 med windowsinstaller i stället för innanför router(ska väl inte ha någon betydelse).
sedan är modemet E398 V:c ställt i ras mode innan det sattes i router(spelar det någon roll tro?)

smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

112

Sv: 5.0.16 ute nu!

Routern alltid kopplar upp i NDIS läge när den detekterar E398 och 4G modem allmänt.

Tack

113

Sv: 5.0.16 ute nu!

4,5 dygn utan att vi lagt märke till något avbrott. DrAlbanstabilt.

Äntligen Linköping! /4G sedan 20110531/ E398/E392/Dovado 4GR/Dovado Doma/Dovado Tiny/

114

Sv: 5.0.16 ute nu!

Okey Sam.

Router gick i ca 24 timmar utan märkt avbrott. sedan segade det ner sig och stannade.
Tagit logg skickad till support-Markus
har hänt 2 ggr idag så här långt.
spännande resultat
Jonny

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

115

Sv: 5.0.16 ute nu!

Sam skrev:

Routern alltid kopplar upp i NDIS läge när den detekterar E398 och 4G modem allmänt.

NDIS.  Fiffigt :-/

Free your mind, and your OS will follow.

116

Sv: 5.0.16 ute nu!

cii skrev:
Sam skrev:

Routern alltid kopplar upp i NDIS läge när den detekterar E398 och 4G modem allmänt.

NDIS.  Fiffigt :-/

Fiffig läsning
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Network_ … cification

117 Senaste redigerad av cii (2012-03-07 19:21:19)

Sv: 5.0.16 ute nu!

Tack för länken G-Man.  Jo, jag vet vad det handlar om.  "Extra layer of complexity".  Här är en länk som sammafattar förgående påstående: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Driver_wrapper.  Det är nog det en av anledningarna till att nätverksprestandan på en viss populär OS är som det är (mao, suger).

Free your mind, and your OS will follow.

118

Sv: 5.0.16 ute nu!

Var iof avsett till andra som kanske ar intresserade vart /vem som byggt det...
Men man slipper iaf kompilerain drivern i karnan som pa linux wink

Jag skulle ivf onska att man kunde oppna/stanga portar pa dovados routrar utan att starta om dom, eller/samt det byggdes in vpn i routern sa man slipper anvanda tex wrt.Ö

Ivf verkar 4gr stabil aven om telenor tydligen var kaputt tidigare nar jag testade, hehe

119 Senaste redigerad av cii (2012-03-07 22:24:44)

Sv: 5.0.16 ute nu!

G-Man skrev:

Var iof avsett till andra som kanske ar intresserade vart /vem som byggt det...

Bra tanke smile

G-Man skrev:

Men man slipper iaf kompilerain drivern i karnan som pa linux wink

Det man är rädd för slipper man aldrig, men jag tror jag förstår vad du menar.
Med tillräklig mycket övning blir det lättare, så småningom smile

G-Man skrev:

Jag skulle ivf onska att man kunde oppna/stanga portar pa dovados routrar utan att starta om dom, eller/samt det byggdes in vpn i routern sa man slipper anvanda tex wrt.Ö

Det där var OT, men jag håller med.  Omstarter suger :-/  Skulle vara intressant att höra upphovmännens motivering.

G-Man skrev:

Ivf verkar 4gr stabil aven om telenor tydligen var kaputt tidigare nar jag testade, hehe

Då får man gratullera dovado till ett bra jobb, även om det kom femitolv.  Fick dock läsa om viss trassel i samband med uppgraderingen.  Avvaktar.

Free your mind, and your OS will follow.

120 Senaste redigerad av 68RS (2012-03-08 05:52:47)

Sv: 5.0.16 ute nu!

10 dygn utan en ända dipp, underbart! och rejält bra fart också.
Mvh 68RS

68RS skrev:

Hej på er. 5.0.16 verkar ha gjort susen, nu har det slutat krångla och håller kontakten utan att starta om routern hela tiden.
Man hoppas ju att det håller i sig :-) Dovado 4GR +  Huawei E367 (finns inget 4G här ännu)

Toodle!
Mvh 68RS

121

Sv: 5.0.16 ute nu!

Grattis smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

122 Senaste redigerad av Ebola (2012-03-08 17:24:12)

Sv: 5.0.16 ute nu!

Dovado 4GR och Sierra Wireless 319U verkar inte fungera speciellt bra ihop. Det fungerar från allt mellan 2 minuter till 20 minuter. Sen är det kört. Modemet bara står och blinkar, nätverksikonen i windows säger "Internetåtkomst saknas" men när man loggar in i routern står det "Connected".

När jag använder mitt Huawei E1820 så fungerar det felfritt i långa stunder, men får bättre hastigheter med mitt Sierra. Men vad hjälper det när det är dött mestadels. Vet inte om det finns någon firmware till mitt Sierra som jag behöver? Jag har försökt leta, men inte hittat nått. Är ingen expert på detta så ibland vet jag knappt vad jag letar efter.

Någon annan som kör med Sierra Wireless 319U eller har liknande problem?

Kan även tillägas att när jag kör mitt Sierra i datan kan det stå igång i evigheter utan disconnects.

*Edit: Kör med Tele2 3G.

Huawei E1820/Huawei E398/Sierra Wireless 319U - Telenor 4G Maxi - Dovado 4GR
Poynting Riktantenn 12dBi

123

Sv: 5.0.16 ute nu!

Har också problem med att få igång 319U modemet, inte ett liv, medans övriga modem jag har funkar OK. MEN som vanligt är Support Markus på Dovado på hugget och håller på och kollar vad som kan vara fel för min del.

124

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hej.
Ja den killen har fullt upp vad det verkar.

Jag har samma problem som Ebola fast med Huawei E398 V:c

router droppar eller tappar kontakt med omvärden och sidorna står och laddar.
provar nu med annan router för o se.

Hoppas att vi inte tillhör dom där hopplösa fallen smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

125

Sv: 5.0.16 ute nu!

skillnaden mot Ebloa är att mina lampor lyser hela tiden fast ingen kontakt.........
så för att dra en gammal syntes......det lyser men det är ingen hemma
smile

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )