51

Sv: 5.0.16 ute nu!

nixxon skrev:

hejsan.. jag har en 4gr router den funkar och så men den tar lång tid på sig och koppla upp mitt mobila modem... jag har ett telenor 16 mbit med huawei E1820 dongel.. kan någon veta varför de tar så lång tid och koppla upp modemet... de funkar bra när de väl sätts i gång...

tacksam för hjälp.. någon som vet om de är inställningarna i routern som gör de eller något annat..

MVH niclas nordström

Tid är relativt smile Hur lång tid är "lång tid"?

För mig tar det nog upp mot 5 minuter innan modemet är uppkopplat efter omstart. Vilket jag anser är hyffsat lång tid, men inte oerhört lång tid.

Mvh

Stefan

52

Sv: 5.0.16 ute nu!

alltså de tar nog 3 4 minuter sen så startas donglen... sen varför dör den efter 10 minuter igen har du svar på de också...

kan man förbättra routern med hjälp av inställningar eller??

53

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hej Markus.

Har inte gjort en facory reset sedan uppg till 5.0.16..

kan ha med det att göra tro...får testa..........återkommer

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

54

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hur gör man en factory reset?? någon som kan förklara...
skulle vilja total återställa min router.. går det eller?

ha en bra dag alla 4gr användare

55

Sv: 5.0.16 ute nu!

enligt manualen ->
The reset button
The location of the reset button is at the back of the 3GN. If you need
to erase all the inserted parameters and password, along with restoring the
factory defaults settings, then hold down the reset button for approximately
8 seconds. For restart of the 4GR just press the reset button quickly.

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

56

Sv: 5.0.16 ute nu!

Nu är jag nöjd ! smile Har nu bra fart när jag kör Wifi till min bärbara. o verkar vara stabilt också.

Bra jobbat säger jag till er på Dovado o Sam

MVH


Tim

57

Sv: 5.0.16 ute nu!

Tar tillbaka det jag skrev innan... hastigheten över wifi går upp o ner som en jävla jojo.. funkade bra i en stund.
Är Atheros chip på min bärbara, och problemet med dessa korten skulle va löst enligt Sam.

Nu får detta problemet lösas tycker jag..

//

Tim

58

Sv: 5.0.16 ute nu!

Inte en tendens till krångel ännu, funkar som en dröm.
Mvh 68RS


68RS skrev:

Hej på er. 5.0.16 verkar ha gjort susen, nu har det slutat krångla och håller kontakten utan att starta om routern hela tiden.
Man hoppas ju att det håller i sig :-) Dovado 4GR +  Huawei E367 (finns inget 4G här ännu)

Toodle!
Mvh 68RS

59

Sv: 5.0.16 ute nu!

markus skrev:

Kör rescue och gör sedan en factory reset.
Gjort en factory reset after uppgraderingen?
//M

Varför ska man behöva gå genom den plågan varje gång man uppgraderar firmware, och ett bra antal gånger däremellan?
Är det någon naturlag?

Free your mind, and your OS will follow.

60

Sv: 5.0.16 ute nu!

Har fortfarande samma problem med hängningar och omstarter av routern. Men jag tror om jag ska vara ärligt att det i mitt fall inte är dovadons fel, utan tres master som inte är helt stabila.

Mvh

Stefan

61 Senaste redigerad av Saddle (2012-03-02 21:05:04)

Sv: 5.0.16 ute nu!

Nu kör jag FW 5.0.16 och mitt strul verkar vara borta. Hastigheten på mitt 4G-modem har visserligen förbättringspotential, men det kan jag nog inte skylla på routern.

Grattis Dovado, verkar som ni har en produkt som faktiskt fungerar smile

62

Sv: 5.0.16 ute nu!

stew skrev:

Har fortfarande samma problem med hängningar och omstarter av routern. Men jag tror om jag ska vara ärligt att det i mitt fall inte är dovadons fel, utan tres master som inte är helt stabila.

Mvh

Stefan

Connection Tracker igång?

63 Senaste redigerad av Sam (2012-03-02 21:09:37)

Sv: 5.0.16 ute nu!

timpa28 skrev:

Tar tillbaka det jag skrev innan... hastigheten över wifi går upp o ner som en jävla jojo.. funkade bra i en stund.
Är Atheros chip på min bärbara, och problemet med dessa korten skulle va löst enligt Sam.

Nu får detta problemet lösas tycker jag..

//

Tim

Skapa ticket om det och se till att du nämnar i bra detalj vad det är för Atheros hårdvara du har samt vad är det för problem du upplever: http://www.dovado.com/contactsupport

Det är endast på det sättet någon kan ta ett närmare titt på det hela. Vi har inte fått in några klagomål om Atheros sedan 5.0.16 släpptes.

Tack

64

Sv: 5.0.16 ute nu!

välkommen tillbaka Sam !

65

Sv: 5.0.16 ute nu!

Tack G-man. Borta bra, hemma bäst i Sverige.

66

Sv: 5.0.16 ute nu!

Nu på morgonen så surfade jag med min ipad och allt fungerade klockrent, en stund senare så startar jag upp min dator och då så fick jag att det inte fanns något internet, kollade modemet och det hade uppkoppling mot operatören och routern visade att det hade kontakt med modemet, fick starta om det, har nästa inte ändrat några inställningar i routern, kör med wi-fi igång, märkligt. under tiden jag skrev detta så gick internet ner igen, fick göra omstart igen, nu har jag stängt av wi-fi i routern för att se om det är det som spökar

67

Sv: 5.0.16 ute nu!

prova disconnect och sedan connect, om det hjälper så är det operatörens sida som strular.

vad har du för modem?

68

Sv: 5.0.16 ute nu!

Använder du Connection Tracker?

69

Sv: 5.0.16 ute nu!

Hej . sam o Gman

Jag har samma problem som användare Herrn.

Internet fungerar skitbra mot tidigare version 5.0.12 men internet går ner sig bara.
igår gick nätet ner sig som det verkade....blå lampa på modemet......idag alla lampor fungerar i dag men inget internet - logga in på router o restarta....


funkar igen klockrent vad gäller fart.

frågade tidigare på facebook om att ställa om till Ras i modemet....... skulle det funka tro? (vet inte vad ras är men fick det förslaget från tre.s support tidigare då jag körde med tre.
Har nu teleonor som ap

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

70

Sv: 5.0.16 ute nu!

prova att koppla ner via routern, och upp igen - funkar?

har du Connection tracker igång ?

jag har inte kopplat ner sedan installerade .16, och det har funkat klanderfritt på detta.
hastigheten har varigt ok.
jag har inte connection tracker igång.

71

Sv: 5.0.16 ute nu!

kör wifi på alla datorer
restartar 4gr annars funkar det inte.
ingen connection tracker
kanonfart då set funkar

flertalet omstar i dag så hör långt.......man ser på dumeter när det går ner sif till 0 i hastighet..

vad är det här med RAS för något? vet du?
fick nämligen det tipset av tres support då det koplade ner sig att sätta modem i dator och ändra till ras i stället.....naturligtvis fungerade det inte men jag har ju som sagt en anna op nu.

mvh
jonny

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

72

Sv: 5.0.16 ute nu!

prova connection tracker,
men prova först att koppla ner anslutningen via routerns webbsida och connect, om det hjälper starta connection tracker sätt ping och de tre ip#, spara starta om.
då kopplar routern ned/upp anslutningen igen när den inte får kontakt, ev startar den om sig om det behövs.
jag tror iaf att det är TRE relaterat problem.
då hjälper detta.

73

Sv: 5.0.16 ute nu!

Man kan ju prova.

Kör på telenor ab nu i stället..... då det är snabbare som det verkar.

vilka ip sätter man i connetion tracker?

Sanningen är i likhet med moralen, något relativt: det finns inga fakta, bara tolkningar.
Asus main Router AC68U, 2st poynting riktantenner,5st Rt N12D1 Routers som Ap & Repeaters, Buffalo NaS, 12st ip cams (thinking, do I got the IP-Cam addict desice? tongue )

74

Sv: 5.0.16 ute nu!

Jonny skrev:

Man kan ju prova.

Kör på telenor ab nu i stället..... då det är snabbare som det verkar.

vilka ip sätter man i connetion tracker?

ja det är den eviga frågan - vem vill man pinga...

75

Sv: 5.0.16 ute nu!

Sam skrev:
stew skrev:

Har fortfarande samma problem med hängningar och omstarter av routern. Men jag tror om jag ska vara ärligt att det i mitt fall inte är dovadons fel, utan tres master som inte är helt stabila.

Mvh

Stefan

Connection Tracker igång?

Yes, Routern startar om sig när tre tappar kopplingen. Har dock slått av funktionen nu. Normalt brukar det fungera med att man väntar en stund så börjar datat komma fram igen. Så slipper man disconnecta hela nätet.